/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vedr. Tagrender
Fra : scrubber
Vist : 629 gange
100 point
Dato : 01-12-12 02:18

Har et par spørgsmål vedr. tagrender.

Har netop bygge en muret garage på 85 M oghar her et par enkelt spørgsmål !

1. Hvad er den rigtige afstand mellem tagrenden og tagstenene ?

2. Hvor langt skal rørene der skal lede regnvandet væk graves ned ?

3 Hvor vigtigt er det at disse rør som leder regnvandet væk lægges i sand eller kan man bare smide jord ovenpå.

4. Skal dette arbejde med at tilslutte disse rør til min eksisterende brønd laves af en autoriseret ?

5. Skal der afleveres tegninger af det foretagne arbejde til kommunen ?

mvh scrubber

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-12 03:46

1 hvad står der i byggetilladelsen for dit byggeri ?
Her i kommunen ville de stå at regnvandet skal "blive" på egen grund

Din brønd går den på offentligt kloaknet så kraver det aut.
Går din brønd til et sivdræn? Ved du hvor stor det er ? For 85m2 er temlig meget vand og det er ikke sikkert hvis du ikke ved hvor stor dit evt sivdræn er

Det anbefales at lægge rørene i grus

Og ja der bør være tegninger over hvor det

Kig evt her http://www.lindab.com/dk/Documents/Building%20Components%20Global/Ny_DK_Rainline_montage.pdf