/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
scanner
Fra : johnl
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 28-11-12 23:45

Vis man scanner en tekst ind i sin pc er der så en som kan fortælle hvordan man retter i det får det kan jeg ikke finde ud af
mvh john

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-12 01:03

Det kommer an på hvilken format den fil scanneren har dannet er i, måske en PDF fil som du ikke kan rette i, du kan eventuel kopiere teksten over i dit skrive program og så rette og ændre

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 29-11-12 06:33

Det duer ikke der bliver lavet en klamme om det så er nok nød til at skrive det hele om
mvh John

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 07:23

Du skal lave OCR af dokumentet før der kan trækkes tekst ud af det.
Du kan uploade det har, og brug gerne en DPI/ opløsning på mindst 300
http://www.free-ocr.com/
Ellers søg på Google på Free OCR og der kommer masser af svar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-12 07:24

Glemte linket:
http://www.free-ocr.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-12 17:00

Lige en forklaring til supplement af de ellers gode svar.

En scanner laver principielt kun billeder bestående af et meget stort antal små prikker. Enten sorte og hvide, eller røde grønne og blå. Set på afstand smelter det synsmæssigt sammen til billeder.

En tekst du kan skrive består af tegn, hvoraf der kun er noge få hundrede. Præcist antal afhænger af tekstbehandlingssystemet.

De to ting harmonere ikke . Men der findes programmer, som kan analysere et billede , og hvis det kan genkende dele af det som bogstaver, talcifte eller sprcialtegn , kan det danne et tekstdokument ud fra billedet. Den slags programmer kaldes ocr. Undertiden er de sammen kædet med scannerprogrammet, så folk tror de direkte scanner til tekst.
Men det sker kun ved sindrig billedanalyse, som nogengange tager fejl.

ocr programmer findes også som selvstændige programmer. Et af de bedste overhovedet findes fra adobe, men det er dyrt.

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 29-11-12 17:23

Har heller ikke fundet noget jeg kunne bruge så jeg skrev det hele om .
mvh John