/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
AEG 76630 UPDATE
Fra : rasmussen1964
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 28-11-12 10:57

Hej ... Jeg har en Vaskemaskine AEG 76630 UPDATE - Der stopper når den er i gang med vask - på
Display står der 128 - Når man starter den igen kan den godt vaske til afslutning???????
Er der nogen der ude som VED hvad problemet kan være!!!

Hilsen Rasmussen1964

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-11-12 11:05

Prøv denne opskrift: http://netm.dk/blog/?p=9

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-11-12 13:06

Hej,
Har også en AEG. Når der er problemer, starter jeg altid med at rense fnugfilter .. det klarer de fleste driftstop.

/PG

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-11-12 23:57

@Thyregod8
Aeg 76630 skal IKKE resettes på helt samme måde som en Aeg 72600
Og de 2 modeller har ikke samme fejlkoder.

Jeg tvivler på at en reset hjælper, men det gøres sådan:
Programvælger stilles i "0" position.
De 2 øverste knapper til venstre holdes inde, mens vælger drejes 1 hak MED uret.
Du burde kunne høre dørlåsen og se at der bliver et værre lysshow af lamper der blinker.
Hver gang du drejer program vælgeren et hak frem, kan du teste vand indtag, pumpe, vaskebevægelser, centrifugering, varme...

Det anden sidste hak på vælgeren viser den sidste fejlkode maskinen har haft. (montør kode)
Sidste hak på vælgeren er programmering af maskinen, det vil jeg anbefale at du ikke ændrer på

Jeg, og en del andre i branchen, har oplevet at "en smule" overgang på varmelegemet kan forårsage at maskinen går i stå i programmerne.
"En smule" overgang, er så lidt, at det ikke er nok til at fejlstrøms relæet registrerer det.
Men det er et gæt, andre gange er det ny elektronik der skal i maskinen.

Varmelegemet kan købes her:
http://broendum-elektro.dk/shop/aeg-varmelegeme-2869p.html
Lad dig ikke narre af at der er nævnt en masse Zanussi maskiner, din maskine er en Zanussi i forklædning
Elektronikken kan findes her:
http://broendum-elektro.dk/shop/elektronik-2175p.html
Men bemærk lige at elektronikker til disse maskiner skal programmeres før brug.
Det kan jeg være behjælpelig med.