/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Netgear N300 Trådløs
Fra : Disi
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 24-11-12 15:31

Netgear N300 Trådløs gigabit router JNR3210
Sådan en har vi lige købt og sat til vores fibernet
Det fungere fint på alle vores Pc er ,men kun i 5-10 min så hopper nettet af ,og vi må genstarte Router og vores pcèr
Kan man teste om Routeren er defekt
Eller om vi har sat den forkert til på en eller anden måde

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-11-12 15:38

Normalt er der en logvisning mulighed inden i sådanne en ruter _ så man kan se reelt hvad der sker?
Er det kun det trådløåse der hopper af - eller er det også de kablede PC'er

Derudover kan din udbyder sætte overvågning på hvis det er forbindelsen til WAN der ryger

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 24-11-12 16:33

det er det trådløse der hoppe af ,vi kan se på vores Pcèr at der er adgang men vi kan ikke komme på nettet

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 24-11-12 16:56

tror jeg har fundet ud af det
den skal jo Konfiguration af routeren og oprettelse af en sikker netværksforbindelse mellem router
og klient:

Kommentar
Fra : peque

Dato : 24-11-12 17:15

Normalt skal man sikre sit netværk - dvs oprette således det er krypteret med en adgangskode - mest for din egen skyld!
Dog skal man samtidigt sikre sig at der ikke er andre netværk der kører på samme frekvens. På nyere router kan man vælge automatisk scanning efter andre netværk og derefter placeres dit netværk ved den optimale frekvenskanal.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-12 19:14

Ja -du skal lave/ have et navn på routeren (SSID)
Og så bør routeren se og tildele en fast lokal IP til de computere som skal på.
Og så bør du have en kode (key)
Så kan du søge navnet og blive bedt om en kode

Nu vil den ikke hoppe rundt på andre netværk i nærheden.

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 30-11-12 14:03

Tak for svaret Eyvind.