/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
wv passat hakker
Fra : edison
Vist : 577 gange
500 point
Dato : 24-11-12 14:49


hej jeg har en vw passat 1.8 1998

og den er begyndt at hakke når den skal trække. og til tider kommer der et knald i udstødningen
er der nogle der har en ide.
jeg har prøvet lidt. fik den testet hos en mek. og hans fine com siger at den forurener for meget.

dele udskiftet.

luftfilter
bensinfilter
tændrør
lamdasonde
luftmængdemåler

nogle ider

mvh

 
 
Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 15:06

mikroskopiske revner i strømfordelerdæksel, + kul der sidder fast
og samme med tændrørskabler, + evt for meget modstand, (i kablerne)
hvis det er gl. kul-kabler, så smid dem a H...... til,
+ fugt,

men det har Mekanikeren måske undersøgt,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 15:13

Citat
og til tider kommer der et knald i udstødningen


især den der,.. kunne tyde på noget overgang i tændkablerne,

prøv at kikke ned i motorrummet når det er mørkt,
og se efter blå / orange-røde gnister omkring de nævnte dele, (krybestrøm)

nå,.... nu får jeg nok en rettelse fra,... @Transformator,...
det har sikkert en finere betegnelse,..

Kommentar
Fra : edison


Dato : 24-11-12 15:39

nu er der ikke noget strømfordeler dæksel, to tændspoler der sider på cyl 3 og 4, der levere til tændkabel til cyl 1 og 2


Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 15:55

nå da da,.. ja det er der på flere biler,
men derfor kan der sagtens være overgang,.. evt. dårlig stelforbindelse o.lign.

har den ellers bare kørt almindelig i den sidste tid,.. uden de store forandringer, ?

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 16:08

man kunne jo spørge om Mekanikeren har målt tændingsanlæget ud ved samme lejlghed, ?

jo flere oplysninger du kommer med, des lettere er det at spore fejlen,
også for top-professionelle,

har du ikke fået en udskrift med hvilke fejlkoder der er fundet, i forbindelse med udmålingen,. ?

Kommentar
Fra : edison


Dato : 24-11-12 16:20

der var 2 fejl
Grundjustering af gasspjæld. rettet og justeret.

co2. altså forurening. fejl ikke fundet. så har nu monteret ny lamdasonde og luftmængdemåler,
men den er så ikke tested siden, han holder jo weekend.

men den hakker stadig, og glemte at sige når den er kold køre den fint, men varm hakke hakke, og en bagskid i udstødningen

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 16:28

så,.. ingen fejlkode, ?

når du kender fejlkoden, kan du se hvor fejlen er, og læse om andres erfaring med samme fejlkode :

http://engine-codes.com/make/volkswagen

fx fejlkode P0010
http://engine-codes.com/p0010_volkswagen.html

Possible causes
- Dirty engine oil
- Low engine oil level
- Camshaft Position Actuator Circuit is open or shorted
- Camshaft Position Actuator Circuit poor electrical connection
- Faulty Camshaft Actuator


Symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)




Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 16:47

Kode
der var 2 fejl
Grundjustering af gasspjæld. rettet og justeret.


det er lidt svært at se hvordan det kan få en hakkende motor til at køre jævnt, !
men så fik han vel penge for - det,

- for stor co2 udledning kan også skyldes dårlig forbrænding / tænding,
som igen kan have flere årsager,

på nogle (af de billige) OBD tester kan man teste hver cylinder,
om de har samme ydelse. (en OBD tester kan bruges mange gange, og til mange andre mærker)

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 17:05

Citat
glemte at sige når den er kold køre den fint,


Mmm du havde udskiftet luftmængdemåleren, med en der er OK, ikk' ?

meget sod i udstødningen kan i værste fald også skyldes knækkede eller utætte olie / stempelringe,
hvad med en kompressionstest,.. ?

Kommentar
Fra : edison


Dato : 24-11-12 17:14

luftmængdemåler, spritny.

som sagt tidligere når motoren koldstarte, og jeg køre no problemos, MEN når den er varm hak hak


Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 17:32

Citat
luftmængdemåler, spritny.


ja, men det er ikke altid nogen garanti for den virker,
tilslutningen, + relæ og comp. skal også være ok.

men der er mange andre fejlmuligheder,
derfor,... få den udskrift / fejlkode fra din mekaniker,
du har vel betalt for den. !

Kommentar
Fra : edison


Dato : 24-11-12 17:51

jeg må ha fat i mek man, mandag. og nej det kostede gratis. en flink meker. kender ham lidt...



Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 17:58

ok,... løses kan det,
enten på den ene eller anden måde,....

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 24-11-12 17:58

ok,... løses kan det,
enten på den ene eller anden måde,....

Kommentar
Fra : transor


Dato : 25-11-12 01:40

Oplysningerne er få så det kan kun blive gæt.

Få kontrolleret ventilspillerum.

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 03-01-13 20:31

jo transor kan have ret topstøkker giver sig i varmen således at ventilerne kan være åbne når motoren er varm men er der en modstand før tændingen kan det være den som spøger den er indsat for at reducere volt når bilen er startet ,endvidere kan det sagtens være en dårlig isolering på en ledning.

Kommentar
Fra : edison


Dato : 01-02-13 08:45

problemet løst. det var krumtaps udluftningens ventilen der var defekt. så for højt tryk i bundkaret når motoren er varm

Annuller spørgsmålet
Fra : edison


Dato : 01-02-13 08:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173474
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382455
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste