/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Jog R startproblemer
Fra : Jonasmmr
Vist : 465 gange
20 point
Dato : 19-11-12 00:52

Hej alle sammen.

Jeg har en jog r der ikke vil starte, der er kommet helt ny cylinder, cdi-boks, tændrør -og tændrørshætte på. Tændrøret laver gnister. Karburatoren er lige renset igennem, men der kommer stadig ikke benzin ned til karburatoren, men når jeg suger i varkumslagen kommer der benzin ned i karburatoren, men vil stadig ikke starte??? Nogle gode ideer til, hvordan jeg kan få den startet?

Mvh. Jonas.

Kommentar
Fra : Jonasmmr

Dato : 19-11-12 01:00

+ membranen er der kommet en ny på af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-12 23:28

Gnister kan alle lave, men helst hvor de hører til.
Smid en par dråber benz (Diesel start), ned i indsugningen, kan den sige prut eller?, så får den ikke benzin.

At der kommer benzin ned i karb, er ikke enbetydende med at den kan levere det, til cylinder.
defekt (ny) membran som ikke sidder som den skal.

Og nåske en cdi der ikke passer til din maskine?
---
Citat
Karburatoren er lige renset igennem, men der kommer stadig ikke benzin ned til karburatoren, men når jeg suger i varkumslagen kommer der benzin ned i karburatoren

Så er der JO ikke vacum på benzin hanen = total utæt indsugning du har
da den ikke engang kan suge luft fra en lille vacum pumpe, eller også har du bare sat slangen på det forkerte hul (studs)