/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
rep af bil i evt i udlandet
Fra : Broderpivert
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 18-11-12 20:48

Hej allesammen.

Jeg har kigget på en golf 4 1.8 20V årgang 1998. Den har kørt 314000 km og koster 20000.
Men da den har kørt så meget skal man jo tænke over at der måske skal ny motor i muligvis snart.

Nogle der kender et sted i udlandet hvor det er godt og billigt?
Evt hvad vil det koste med en måske brugt motor som man selv sætter i?
Hvor kan man finde en motor til sådan en bil?

Håber i kan hjælpe lidt med et svar"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-11-12 20:57

Motor kan du købe på huggeren for. eks. her:http://www.autoophug.org/
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-11-12 21:01

Jeg ved ikke hvor meget du kører i året, men en Golf 4 kan køre over 400000km så det er ikke sikkert du trænger gøre noget med motoren.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-11-12 21:23

der mange vw-ere der har kørt meget mere, så hvorfor ikke bare køre i den til den holder op med at virke. der er vel ingen grund til at tage sorgerne på forskud

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 18-11-12 22:25

Sandt. Men man kan lige så godt finde ud a hvad en evt rep vil koste. Så er man ihvertfald forberedt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 19-11-12 00:10

Citat
Sandt. Men man kan lige så godt finde ud a hvad en evt rep vil koste. Så er man ihvertfald forberedt.

Ved du hvad rustarbejde og lakering koster,.. ?
bare så du er forberedt,

RUST er et langt større,.. og ikke mindst dyrere problem

lidt rust i døre / bag og frontklap, en 'smule' dørpaneler, lidt skærmkanter,
og efterfølgende lakering,
koster nok 2 - 4 ombytnings-motorer,

når du undersøger for rust, så pas på med at lade dig snyde af et gl. opspartlet lig,
få en fagmand til at undersøge for rust,

motoren er langt lettere at undersøge,

har bilen fået rust / hulrums-beskyttelse HELT fra ny,
er der chance for at rusten ikke er så voldsom,.. måske endda kun lidt.

---------------------------

Citat
RUSTER golf 4

Citat
Jeg er begyndt at høre flere rygter om rust problemer i nyere Golf, Touran, Passat osv. Er der nogle der kan af/bekræfte sådanne historier?

Citat
har jeg os hørt, os om golf 5 erne... min har faktisk i begge paneler og den anden dag jeg gjorde den ren så jeg der os er i hængslerne til bagdørende..

Citat
Det er desværre fakta! Har talt med en der maler biler for en større VW forhandler i Jylland, der siger at han får 1-2 biler ind om ugen som garenti sager

Har set flere VW biler i div udstillinger med "zink" opkog, som er rust.... så der er desværre fakta.... flere andre bilmærker har samme problemer

Men VW er desværre ikke bedre end opel og Hyundai (som maleren enda anbefalede frem for VW i forhold til rust!!!)

Det er sørgeligt!

Citat
evt. nogen der har hørt noget om indersiden af dørende? ham jeg købte vinterdæk-fælge af, snakkede om han havde hørt noget om det, og nu jeg kommer til og tænke på det, kiggede jeg på et tidspunkt på en G5 ved tang biler i holstebro og da jeg dagen efter kom der ud igen holdte den på pladeværkstedet, men alle dørepladerne pillet af, evt. noget med det rust at gøre...?

http://www.clubgolfdanmark.dk/forum/viewthread.php?thread_id=5703