/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ovn virker ikke hjælp søges
Fra : lisborg90
Vist : 412 gange
20 point
Dato : 17-11-12 08:41

Hej igår satte jeg en ovn til jeg lige havde købt på den blå avis jeg rengjorde den og satte den så til den tændte og det så fint ud, senere om aftenen tændte jeg den så igen og ville skrue op for varmen, pludselig gik den lyset ud, det virker heller ikke til ovnen bliver varm, uanset funktion, når jeg slår den over på forskelige funktioner kan du hører den arbejder (blæser luft ud) men blæseren inde i komfuret ser ikke ud til at bevæge sig. nogen der kan hjælpe komfuret er for rester dette(eller ligner):

http://www.indesit.dk/produkt_i/Komfurer_KP6T72S(X)DK/pid_58371DK/05.do

Mvh.

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 08:46

forresten gik lyset os ud i ovnen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-12 09:21

Gasovn?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-12 09:27

Har du tjekket at sikring i tavle er hel?

Har du tjekket at du ikke har tilsluttet det den til 400V i stedet for 230V?

Umiddelbart er mit bud at du fået det tilsluttet forkert.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-12 09:32

400v på et gaskomfur?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-12 09:38

Der er link til brugsanvisning der viser at oven er på 230V og spørger nævner også at lyset også er gået..

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 09:41

lyset i ovnen gik ud det var det der menes med det :D og det er el ovn

Mvh.

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 10:24

forresten virker knisten os, det er dog ikke tilsat gas endnu,

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 10:26

gas er selvfølgelig ikke til ovnen da det er el men blusne er gas og der er gnist på det er ovnen der er helt død virker det til

Mvh.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 11:12

"Gnisten" være elektrisk.

Har du selv sat stik på ledningen til ovnen, og hvilke farver har du sat hvor.

Er der 3 ben på stikprppen og 3 huller i stikkontakten

Eller hvor dan er den tilsluttet til strøm.

Lad nu lige en VVS mand tilslutte gassen.................af hensyn til dig selv og dine naboer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 11:13

"Gnisten" være elektrisk. >>>>>>>>>>>>"Gnisten" behøver ikke, at være elektrisk.

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 12:44

venter skam også på gasmanden, men fandt ud af problemet har ikke selv monteret noget der sad et trebenet stik som jeg satte i de kontakter der er er beregnet til mine 230 v og ikke i de 400v har været på grundforløb som elektriker, men ved ikke hvordan jeg skulle måle i ovnen eller om der var en sikring, men det der gjorde jeg troede det ikke virkede og at jeg afmonterede bag plade for at se om der var en sikring.. hold nu fast.. :D var at den timer der i foran ovnen skal kører før ovnen kan starte, selv lyset i ovnen vil ikke tænde uden timeren kører :D når alt dette er sagt kommer en af mine tidligere kammerater over imorgen som jeg gik på elektriker skolen med, og som nu er udlært og ser om man evt. kan kører uden om timeren.

mange tak for hjælpen til alle.

Mvh.
Alexander

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 14:48

Det er vel ikke en manuel timer der skal trækkes op og som selv løber ud som sikring mod at man glemmer ovnen.

Du har naturligvis kigget i stikproppen om ledningerne sidder ordentlig og at ledningen ikke er defekt i aflastnings- bøjlen.

Kommentar
Fra : lisborg90

Dato : 17-11-12 16:18

det virker sådan, stikkende var monteret da jeg modtog komfuret så alt er som det blev leveret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-12 17:02

Derfor kan du da godt lige kigge i den stikprop der sidder på ledningen.