/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Laptop til en 11-årig
Fra : bhermann
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 13-11-12 17:42

Er på udkig efter en "value-for-money" laptop til en knægt på 11år, som skal kunne bruges til spil med noget grafik, men ikke det heftigste. Spiller en masses LOL, bl.a.
Det er nemt at finde butikker, som mener at alt under 8000kr til sådan et behov er en vittighed. Men hvis jeg nu "kun" har en 4-5000kr at smide efter det, hvad er så mine optioner lige nu?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-11-12 17:51

Man kan godt finde noget brugbart til 5000,- f.eks:
http://www.computercity.dk/product/8604567/acer-aspire-5755g?ref=section&sec=397023339702653970294

Intel i7 processor, og dedikeret grafikkort, det skulle være ok til spil.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 16-11-12 09:26

Ja, jeg har lavet søgninger selv i forskellige butikker, jeg kneder, herunder Computercity.

Men jeg havde håbet på nogle net-butikker med godt ry, og bedre muligheder for at sammensætte selv efter behov?

Er dedikeret grafikkort et must til spil? Er Intel bedre end AMD?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-11-12 12:31

Jeg tvivler på at det kan betale sig at sammensætte en bærbar selv, men prøv at kikke på komplett.dk de har måske noget. Selv om de "indbyggede" grafikkort bliver bedre og bedre, vil jeg stadig mene at du skal have et dedikeret grafikkort til spil. Intel vs AMD er lidt en smagssag og i nogen grad et religionsspørgsmål, jeg holder på Intel, men du kan helt sikkert også finde en AMD der kan bruges.