/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Bedømmere
Fra : poul1erik
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 08-11-12 10:29

Under tip "elektroniske søkort"har jeg prøvet at downloade,og finder det utrolig kringlet.
Spørgsmålet er, om de 5 bedømmerer virkelig har prøvet, at vurdere tippet.Det er en tynd omgang.
Og flovt for bedømmerne.
m.v.h.Poul1erik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-12 10:47
Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 08-11-12 10:48

Jeg har ikke tippet og ikke bedømt. Jeg ville aldrig benytte amatørsøkort, så længe der findes autoriserede søkort. Søkort i kortplottere er der også garanter bag.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-11-12 11:46

Citat
Men det er vist meget almindeligt herinde, at brugere bedømmer noget de intet kender til.

Der er da vist en generaliserering der vil noget...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-11-12 11:50

Ja ikke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-12 13:12

Citat
Under tip "elektroniske søkort"har jeg prøvet at downloade,og finder det utrolig kringlet.
Spørgsmålet er, om de 5 bedømmerer virkelig har prøvet, at vurdere tippet.Det er en tynd omgang.
Og flovt for bedømmerne.
m.v.h.Poul1erik

Hvad bilder du dig ind, du kender intet til mig og sikkert heller ikke til de andre og du aner ikke om jeg bruger/eller har afprøvet programmet.... at du finder det kringlet - så er det måske dig der har et problem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-12 13:47

Citat
at du finder det kringlet - så er det måske dig der har et problem.

Lige nøjagtigt...det drejer sig om at VIDE hvordan man skal læse et søkort.

Og et er at sejle et andet er søkort at læse.
Men der er håb for jeg endnu...der findes kursus hvor i kan lære det ...lige som jeg og mange andre har gjort.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 08-11-12 14:20

OpenCPN er et ganske udmærket program, som jeg selv har brugt.
Det er dog kun programmet samt nogle amerikanske raster kort der er gratis.
Danske eller andre vectorkort skal man stadig betale for.
Billigste søkort med tilhørende program er så vidt jeg ved fra Navionics http://navionics.com/en/product/water
Jeg har kun brugt Android udgaven hvor det danske kort virker ret opdateret, men mon ikke det er de samme kort data der anvendes til såvel PC som iPad/iPhone udgaverne?
mvh
Janus

Accepteret svar
Fra : Sønder

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-12 16:33

Jeg melder mig. Skyldig!

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 09-11-12 08:52

bentjuul og piaskov.
I har nok ret.
Poul1erik

Godkendelse af svar
Fra : poul1erik

Dato : 09-11-12 20:02

Tak for svaret Sønder.