/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
VGA til Scart?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 07-11-12 10:00

Hej alle.

Jeg prøver at hjælpe min bror med, at få hans gamle tv tilsluttet til hans computer, men det er lidt svært at finde ud af helt hvordan det skal gøres. Hans tv har et Scart stik, og han computer har et VGA stik, så jeg har kigget på nogle stik og tror måske jeg har fundet et som kunne virke, men jeg vil gerne lige høre jeres svar om det er et jeg kan bruge eller om jeg har kigget på det forkerte.. Stikket er et Scart til VGA --- http://www.av-cables.dk/scart-til-vga/scart-til-vga-kabel-2-m.html

Hvis ikke det er det jeg skal bruge kan I så give råd til hvilket et jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-11-12 10:54

Det kan du sagtens, men du får ikke lyd med på den måde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-12 10:55

Kan ikke bruges til formålet, da det er fra scart og til vga - ikke omvendt.
Du skal op i denne type.
http://www.av-cables.dk/vga-converter/vga-til-tv-converter-vga-til-pal-scart.html

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-11-12 10:56
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-12 11:06

Hvis du vil eksperimentere kunne du prøve dette, og ellers bar et almindelig vga kabel.
http://www.avxperten.dk/videokabler/scart-vga-kabel/scart-han-til-vga-hun-kabel-30cm.asp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-12 16:15

Hvis han computer ikke har en tv out , kan han ikke få vist billedet på et gammelt fjernsyn.

det drejer sig ikke kun om stik.

computeren VGA signal er af en anden art end det der kan vises via scart stikket på et ældre fjernsyn.
Det er teknisk muligt at lave vga signalet om til et rgb eller et composit signal, som fjersynet kan bruge, men det kan ikke bare gøres med ledning og stik.
Jeg tror nok at jeg et sted har sådan en elektronienhed liggende. skriv direkte til mig, hvis den har interesse.
din bror skal ikke forvente at han får et flot og detaljeret computersignal på fjernsynet. De gamle fjernsyn har langt dårligere opløsning end selv den simpleste computerskærm. til film kan det blive rimeligt godt, men til tekstbehandling, er fjernsynet helt elendigt.
Det går meget bedre med de nyere HD fjernsyn.