/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Skriv til eksisterende excel dokument?
Fra : kbisgaard
Vist : 442 gange
500 point
Dato : 07-11-12 08:47

Hej

Jeg har en opgave hvor jeg skal lægge noget data i et exceldokument. Jeg er ikke meget for at bruge "downloadede" og mega avancerede klasser, da jeg godt kan lide at vide hvad der foregår :P

Jeg har derfor fundet en lille guide på nettet til hvordan man skriver et exceldokument i php.. Problemet er, at det kun viser hvordan man opretter et nyt dokument og ikke hvordan man opdaterer et eksisterende.

Nogen der har nogen ideer?
Her er min kode med dummy data:
Kode
<?php
$line1="ID\tProduct\tColor\tSales\t";
$line2="1\tPrinter\tGrey\t13\t";
$line3="2\tCD\tBlue\t15\t";
$line4="3\tDVD\tRed\t7\t";
$line5="4\tMonitor\tGreen\t4\t";
$line6="5\tTelephone\tBlack\t2\t";

$data="$line1\n$line2\n$line3\n$line4\n$line5\n$line6\n";

header("Content-type: application/x-msdownload");
header("Content-Disposition: attachment; filename=extraction.xls");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
print "$header\n$data";
?>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-12 15:04

Write to excel sheet in PHP from MySQL tables
http://anl4u.com/blog/write-to-excel-sheet-in-php-from-mysql-tables/

Kommentar
Fra : Klaudi