/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom/sløv computer
Fra : goldeneye
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 03-11-12 13:15

Hej

Jeg synes min computer er lidt langsom/sløv i det. Som om den fryser/tøver når jeg sidder og arbejder på den. Og ja, har gang i mange ting, men det burde den altså kunne klare.
RAM og processor er kun udlastet ca. 17-19 procent hver især.
Det er en HP computer med en Intel i7-2600 med 12 GB ram, styresystem er Windows 7 64 bit.
Har selvfølgelig kørt virustjek osv.
Når jeg lukker nogle af programmerne bliver den mærkbart hurtigere, men altså burde det være nødvendigt når udlastningen er under 20% ???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-11-12 13:21

- prøv først at rydde lidt op. kør: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-12 13:24

Jeg bruger et program der hedder "SpeedUpMyPC", det finder en mængde små områder, der nedsætter hastigheden. Min erfaring er at det får faktisk altid komputeren til at køre hurtigt igen, når ej har skannet med programmet.

https://www.youtube.com/watch?v=isZT76BJIYw

http://www.uniblue.com/da/software/speedupmypc/

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-12 13:26

Du kunne også prøve at køre en "chkdsk c:/f/r" under prompt.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 03-11-12 15:36

Dette gratisprogram har jeg haft meget glæde af:

Tweaking.com - Windows Reparation (All in One) v1.9.1 Udgivet

http://www.tweaking.com/

Kommentar
Fra : lham

Dato : 04-11-12 05:31

Har ikke meget forstand på de sager men har haft glæde af et prgram ( gratis) der hedder SOLUTO-her kan man redusere antal programmer som PC en starter op med-og ja så Ccleaner hver dag !

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 06:12

Prøv at kig nærmere på de programmer som du ved gør din maskine langsom, der kan være fejl i dem, ellers kan du manuelt nedsætte programmernes prioritet gennem Joblist, - gå ind under processer og højreklik på programmet og nedsæt prioritet, det går desværre tilbage til normalt, når du starter op igen.
http://www.gratisimage.dk/image-213C_5095F8E5.jpg

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 04-11-12 16:30

Indtil videre tak for hjælpen til alle.

CCleaner bruger jeg jævnligt, så synes selv jeg har styr på oprydningen.

Jeg har haft problemer med en af mine 2 harddiske, den har engang imellem kørt et tjek ved opstart.

Nu har jeg så lige fundet ud af, at selvom stifinder siger at den bruger 0,4 af 0,5 GB, så kan jeg reelt kun finde de 0,2 af de data .... dvs de mapper jeg kan se. Der er en mappe som jeg positivt ved mangler (ud fra den sidste backup jeg tog på drevet).

Nyt problem??? .... eller er der en sammenhæng mellem dem???

Anyway .... er i gang med Seagates HDD tjek tool for at undersøge den "defekte" harddisk.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-11-12 16:43

Prøv først at køre "chkdsk c:/f/r" under prompt. Den kan finde sådanne fejl, der måske der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-12 21:16

Udskældt ...men rimelig effektivt, hvis det benyttes med omtanke: Advanced Systemcare 6.0 Free:

http://www.iobit.com/

</MOLOKYLE>