/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
stænger til opsatser i metal
Fra : josga
Vist : 2572 gange
500 point
Dato : 12-10-12 15:13

er der nogen der ved hvor man kan købe metalstænger med gevind til at sætte 3 tallerkener (asietter) oven på hinanden som en opsats til bl. forskelligt slik, cupcakes eller andet dekorativt.

mvh. Josga.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-12 15:20

Du kan købe gevindstænger i byggemarkedet.

Vil foreslå Bauhaus idet de også har tynde metalrør der kan dække gevindet.

Kommentar
Fra : josga

Dato : 12-10-12 16:18

luffeA ; den mulighed har jeg prøvet, men det kræver en kontra møtrik og spændeskive mellem hvert lag og det ser ikke godt ud. Jeg har fået at vide at man kan købe et eller andet sted nogle dekoration stænger med gevind i enden til sammensætning af flere lag. Det er dem jeg eftersøger. Men ellers tak for svaret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-12 17:07

jem og fix

Kommentar
Fra : josga

Dato : 12-10-12 17:16

Teil; Er det seriøs, er det noget du ved eller tror. TIL DEN RETTE ER JEG VILLIG TIL AT FORHØJE TIL " 2000" point
mvh. Josga

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-10-12 18:11

Du skriver intet om, hvilken størrelse, du skal bruge, så det er ikke så let at vide, om du kan få det du ønsker dig i almindelige butikker.
Prøv i stedet at forhøre dig på et metalværksted. F.eks. her:
http://svfk.dk/dk/Menu/varksteder/Metalværksted

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-10-12 22:00

Mon ikke det er dette her du er ude efter?
http://shop.handyudlejning.dk/search.asp?keyword=kageopsats&btSearch=S%F8g

Citat
FORHØJE TIL " 2000" point

Glem det, det kan ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-12 22:02

Jeg ved ikke hvad de asietter er lavet af.............men du kunne skære gevind og skrue dem direkte på gevindstangen

I øvrigt har selvlåsende møtrikker ikke brug for nogen kontramøtrik, da den ikke flytter sig.

Kommentar
Fra : josga

Dato : 13-10-12 00:26

Man tager eks. 3 asietter og borrer et hul i midten derefter tager man et "rør/ andet" og sættter det ved hullet, tager en skrue og stikker den igennem fra bunden af og skruer "røret/andet" fast , så det står som et flagstang i midten, derefter tager man asiet nr 2 med/hul og sætter den ovenpå derefter tager man "rør/andet" nr 2 med gevind og skruer den fast til nr 1. Nu har man 2 asietter med "rør/andet" imelem og et "rør/andet" ovenpå nr 2. Således kam man bygge op til 3 ovenpå hinanden og lægge diverse forskellige ting på hver etage.
Det er sådanne metalstativer jeg vil købe.
Håber at der er nogle der forstår opsætningen og har set sådanne.

Mvh josga

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-12 00:41

Ja det er så nok dette du skal bruge.

Et rør med indvendigt gevind i begge ender

I den ene ende limes en skrue fast så røret har en "han og hun" ende som kan skrues/stables med asietter i mellem.

Det kan laves rimeligt nemt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-12 01:15

@ josga: har jeg jo allerede linket til en gang
Citat
....... fra bunden af og skruer "røret/andet" fast , så det står som et flagstang i midten,..........

..Det er sådanne metalstativer jeg vil købe..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-12 10:11

Tja - det er jo fundet......................hopper af igen.

Kommentar
Fra : josga

Dato : 13-10-12 22:36

Er der virkelig ikke nogen der har set en sådan gammel antik opsats. Hvis der er, så forstår man også hvad det drejer sig om.
Det er ikke noget man bare kan lave. Det er noget man kan købe og selv montere med ledt fingerfærdighed.
Så det hele handler om, hvor man kan købe dem.

Mvh. Josga

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 09:02
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 09:06

Du kan jo forhøre dig her, hvor vedkommende har dem fra:

http://re-de-sign.blogspot.dk/2012_03_01_archive.html

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 09:23

Jeg tror faktisk at EXTERMINATOR har linket til nogle?

Her er en fin opsats med kun 2 tallerkner, du kunne måske købe sådan en færdig én, og så skifte tallerkner ud? Det er nok svært at finde en fin én til under 100 kr.

http://www.guloggratis.dk/inde/brugskunst/andet/annonce/16674678-kageopsats

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-12 09:37
Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 09:43
Godkendelse af svar
Fra : josga

Dato : 14-10-12 22:17

Tak for svaret pifo.
Mvh Josga

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-10-12 22:19

kan jeg få at vide hvad der var galt med dem jeg linkede til

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 22:24

Citat
kan jeg få at vide hvad der var galt med dem jeg linkede til

Altså, jeg skal jo ikke kunne sige det, men måske fordi der ikke var et billede til?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-10-12 22:35

spørgsmålet gik da vist på hvor man kunne købe stænger til at lave en etagere, ikke hvor der var billede af en etagere

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 22:43

Citat
spørgsmålet gik da vist på hvor man kunne købe stænger til at lave en etagere, ikke hvor der var billede af en etagere

Jeg tror, at siden, du henviste til, var en udlejningsside. Det var vist ikke ting, man kunne købe - kun leje?