/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Firma NemKonto. Hvor indtastes det?
Fra : kartoffel88
Vist : 652 gange
94 point
Dato : 09-10-12 17:28

Hejsa.

Jeg har langt om længe fået en firma NemKonto til mig eget lille firma. Nu vil jeg så gerne oplyse skat i København om dette, så jeg kan få gang i kontoen, til overførsel af moms og skat osv. til og fra kontoen.

Nogen der ved hvor jeg gør dette?

Tak..

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-10-12 17:45

Hvis det ER en nem konto så ved SKAT det godt.

SKAT trækker ikke moms, skat AM-bidrag dit eget eller ansattes mv automatisk fra din nemkono det bedes du selv ordne. lige som du selv skal indberette de forskellige oplysninger til SKAT.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 09-10-12 17:47

Copy fra SKATs hjemmeside
Du indberetter moms i TastSelv Erhverv. Du skal betale momsen, når du har indberettet den. Betaler du over netbank, skal du bruge den betalingslinje, der bliver dannet i TastSelv Erhverv, når du har indberettet. Du kan tilmelde dig Betalingsservice, så betalingerne sker automatisk.

•Du skal indberette moms for hver momsperiode, også selv om virksomheden ikke har haft aktiviteter i perioden. Her skal du taste 0 i købsmoms og salgsmoms (0-angivelse).
•Du skal også indberette moms, selv om virksomheden ikke har råd til at betale.
•Det koster 800 kr., hvis du indberetter for sent.
•Du kan få huskemails om fristerne for indberetning. Det gør du ved at udfylde dine kontaktoplysninger under Administration, når du er logget på TastSelv Erhverv.
Selvbetjening:
Log på TastSelv Erhverv og indberet moms

Mere information:

Betaling af moms

Hvad skal jeg indberette i felterne på momsangivelsen?

Frister for indberetning og betaling af moms

Betaling med Betalingsservice eller Leverandørservice

Negativ momsangivelse

Hvis din momsangivelse er negativ, det vil sige, hvis din købsmoms overstiger din salgsmoms, skal du have penge tilbage.

SKAt sætter normalt penge ind på din NemKonto senest tre uger efter, at vi har modtaget og registreret din momsangivelse. SKAT kan vælge at kontrollere dine regnskaber inden pengene udbetales.

Indberet til tiden

Du har indberettet til tiden, hvis virksomheden har fået en kvittering for indberetningen inden kl. 24.00 på den sidste rettidige indberetningsdag. Er sidste rettidige dag for at indberette en lørdag, søndag eller helligdag, kan du vente til hverdagen efter.

Hvis du indberetter for sent koster det 800 kr.

Det er dit ansvar

Det er altid dit ansvar, at momsoplysningerne er korrekte og indberettet til tiden. Også hvis du benytter en revisor.

Senest redigeret

9. oktober 2012

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 09-10-12 21:51

Hejsa.

Reglerne er vist lavet om, for jeg har fået et brev fra NemKonto, hvor der står at mit firma skal en NemKonto, specifikt til mit firma.
Derfor har jeg haft penge stående hos skat i over 3 måneder, uden at kunne få dem udbetalt. Nu har jeg så langt om længe fået den firma konto.

Så er spørgsmålet bare hvor jeg skal indtaste det kontonummer, så jeg langt om længe kan få mine penge.

Men ellers tak for indsatsen.

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 94 point
Dato : 10-10-12 08:15

Puha laver du den der farlige med at du bruger din engen konto til dit firma også?

Nu har du heldigvis oprettet en firmakonto ser det ud og hvis det er den enste konto firmaet har er detjo kun den som kan være nemkonto og du skriver jo selv at det er en nemkonto du har oprettet, du skal derfor ikke gøre mere.

Vis du lige i går har oprettet kontoen så giv lige SKAT lidt tid, det tager dem ca 3 uger at sende penge retur.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-10-12 16:21

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.

Ja de havde selv registreret mit kontonummer, inden jeg selv nåede at få brevet fra Danske Erhverv. plus at pengene allerede er på vej. Det må jeg sige.. det går hurtigt...

Tak..

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-10-12 21:26

Ja SKAT er nogen kvaj når det kommer til eSkattekort men de er nu super efktive på mange andre områder.

og vigtigt vigtigt husk at adskille firma økonomi og egen økonomi