/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Root en HTC legend
Fra : stone47
Vist : 381 gange
500 point
Dato : 07-10-12 14:42

hej venner
jeg er jo normalt ikke ikke her, men i hjørnet om netværk og PCer i almindelighed.

Men selvfølgelig, alle ejer jo en smartphone, min er en HTC-legend. Den giver problem der er ikke plads nok til flere apps, og de der er vil ikke opdatere, hvilket giver en stribe meddelelser foroven.
Jeg satte et stort 16GB kort i så var den nok god, men nej mange apps kan ikke flyttes ud på kortet.

Hvis jeg forstår det rigtigt er det en god ide at roote den. men det er jo ikke så lige til for en der ikke har arbejdet med disse ting før. Når jeg googler og læser om det finder jeg mange forklaringer og måder. jeg må tro der findes en nemmere måde end dem jeg lige har fundet.

1 skal man bruge et gold sdcard ( det har jeg vist lavet tror jeg) ??
2 skal telefonen flashes med en ny software ?
hvis ja men hvilken??

Sådan lige til en begyndelse !!
Giv lige lidt info til om jeg er på rette spor og et par link til den nyeste måde at løse dette.

hilsen Steen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-10-12 21:24

Se det var en svær en. Min mand bøvler med det samme problem og jeg tror løsningen må være at gå til fabriksindstillingerne. Det sletter nok det hele, men så får man en frisk start.

Jeg har selv overvejet at koble min til computeren os så se hvad man kan gøre ved den. Så det kunne du også prøve.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-10-12 08:23

Til Granner01
Ja det er selvfølgelig rigtigt det vil bedre på det hvis man startede forfra, men det sletter jo alle kontakter og lignende også.
Jeg mener hvis telefonen bliver rooted giver det mulig hed for at lave en anden fordeling af dens hukommelse.
Det ser ikke ud her er nogen der lige popper op med de srore forklaringer.
hilsen Steen PS jeg googler noget mere.