/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Måling af rum i nyt hus
Fra : frieda
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 01-10-12 22:52

Vi har lige netop i dag fået accepteret vores tilbud på et nyt hus. JUBI

Min mand har fødselsdag på fredag, og jeg kunne vældig godt tænke mig at give ham en/et ....
Ja, her er mit spørgsmål.

Jeg har set håndværkere bruge en "dims" til at måle rum med. Dvs. ikke et målebånd. En lille ting, der ligner en handy, og som man peger med.

Hvad hedder sådan en? Hvis én af jer har en, så meget gerne produktnavn, da jeg jo sidder i Tyskland og skal bestille den her.

Håber I kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 01-10-12 22:54

Det kunne være en sådan:

Bosch PLR 50

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-10-12 23:00
Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 01-10-12 23:07

Tusind tak begge to.

Jeg har bestilt en.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-10-12 23:18

Til lykke med det nye hus

Du har vist fået de rigtige svar, men, såvidt jeg ved er måleunøjagtigheden en del større på de elektroniske målebånd, end på de traditionelle. Måske skulle du nøjes med at give ham et godt målebånd, jeg er glad for mit Stanley 7,5 m målebånd med lås, arvede det for over 10 år siden, virker hver gang, skal aldrig have nyt batteri, måler perfekt hver gang, men OK, det er ikke helt så checket.

En god flaske champagne, eller sekt, når I nu er i Tyskland, pynter på hvadsomhelst.