/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opel Astra G 1999 1,6 16v
Fra : lael
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 24-09-12 16:38

Sætter ud ved lave omdrejninger/når man giver gas, men ikke når den er kold, og heller ikke når den er varm, det er fra ca. 5 km til 20 km det er galt. Jeg har skifter lambasonde,egrventil,benzinpumpe,benzin filter,termostat og føler, mapsenser,den viser ingen fejl på pc, er der en der har et godt bud, på forhånd tak.

 
 
Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 24-09-12 17:36

Tændrør?


Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 24-09-12 18:53

Måske...
Fugt i strøfordeler eller dårlige tænderørskabler.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : lael


Dato : 24-09-12 19:32

Ja tændrør er skiftet,tenningsmodul har jeg haft en på prøve, men det hjalp ikke.Mvh. Erling

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 20 point
Dato : 24-09-12 19:47

Det er godt nok en dyr måde at fejlsøge på, ved at skifte alle dimser én ad gangen

Ved at bruge hovedet, kan du sidde ned i en sofa med en kop kaffe, en papirblok og en kuglepen, og uddrage nogle måder at teste på.
Det er behageligt og billigt, men det kræver basisviden om motorteknik og at man gider bruge hovedet.

here goes :

1) det er en forudsætning at motoren er i vedligholdt tilstand med nye filtre, tændrør, olie m.m. udskiftet ved de angivne intervaller.
Det hjælper ikke at tro det er i orden, fordi "det ser da meget godt ud".

2) en defekt føler vil ikke ændre væsentligt - om overhovedet - på motorgangen, hvis den pilles fra.
Modsat vil en fungerende føler tydeligt give ændringer hvis den pilles fra.
Undtagelser er tændingsbro (motor stopper omgående) og bankesensor (ingen ændring).

3) husk at der kan være andre fejl end defekte følere og ledninger.
F.eks. en revne i indsugningsmanifold, eller en utæt pakning på indsugningsmanfold.
eller én af de mange vakuumslanger er rådne.
Det undersøges nemt med startgas, som kortvarigt vil øge omdrejningstallet, hvis det suges ind gennem en utæthed.
Du skal være nærig med startgassen, ellers bliver den bare suget ind normalt og snyder dig ved øge motorens hastighed uden kontrol.
Prøv evt hvor lidt der skal til ved at sprøjte lidt ad gangen ind gennem luftfilteret.

4) skriv ned hvad du har prøvet, så du kan huske det. Ellers glememr du det og farer pludselig ud og prøver det igen igen.

Godkendelse af svar
Fra : lael


Dato : 24-09-12 20:20

Tak for svaret Beestone.
Ja der var noget jeg havde glemt at skrive,jeg har skiftet 1 vakumslange og efterset de andre, hvorefter jeg brugte vd40 uden resultat, jeg har været ved autoelektro med den, men det fik jeg heller ikke noget ud af.
Mvh. Erling

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173566
Tips : 31662
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383089
Brugere : 218252

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste