/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
"Gamle" spil på Win 7
Fra : lukas2502
Vist : 723 gange
184 point
Dato : 24-09-12 08:49

Jeg har stadig en forkærlighed til Age of Empires ll Conqueros, det lader sig også installere på Win 7 pro, og kan spilles, men der er kraftige misfarvninger hvor der er vand. hvad kan være årsag?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 08:54

Det kan være grafikkort driver, directX.

Har du prøvet at højreklkke på genvejen til spillet og vælge Kompatibilitets tilstand.
Måske det virker bedre?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-09-12 09:51

Citat
Det kan være grafikkort driver, directX.

Hvordan finder jeg ud af om det kan være directX? Kan et grafikkort være "for godt"?

At bruge Kompatibilitets tilstand XP SP2 ændrer intet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 10:00

Sådan hentes og installeres DirectX
http://support.microsoft.com/kb/179113

Om et grafikkort kan være for godt! Det kan det jo nok, prøv at "skrue" ned for ydeevnen i kortets indstillinger!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-09-12 11:12

Citat
Om et grafikkort kan være for godt! Det kan det jo nok, prøv at "skrue" ned for ydeevnen i kortets indstillinger!

Hvordan "skrue ned" for ydeevnen? Skal der så "skrues ned" hver gang jeg bruger AE?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 11:31

Nu ved jeg ikke lige hvordan du kommer til indstillinger på dit kort,
men hvis du skruer ned for ydelsen gælder det jo nok hele pc'en,
der er dog vistnok nogle kort der kan indstilles til forskellige spil!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-09-12 11:57

Det er et ASUS HD7770-DC-1GD5-V2-1GB,
Jeg kan ikke finde information om det kan indstilles!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 24-09-12 12:05

Elsker det spil og Heros selvom det er nogen gamle traver efterhånden, jeg kan se på klistermærket på pc´en at der står windows7 og de køre fint hos mig.

Har ingen idé og hvordan jeg har gjort det og hvis det driller kalder jeg på manden point var bare hold ud og kæmp, det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 12:12

Højreklik på Skrivebord og se om der ikke skulle være noget med Asus kortet,
ellers vælg Skærmopløsning og så Avancerede indstillinger, der burde det være.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 12:48
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-12 12:57

Spillet er fra 1999 http://da.wikipedia.org/wiki/Age_of_Empires_II:_The_Age_of_Kings#Ressourcer så forståeligt hvis der kan være problemer. Prøv som Klaudi skriver med XP mode.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-09-12 16:08

Citat
At bruge Kompatibilitets tilstand XP SP2 ændrer intet.

Jeg har prøvet mange ting, Men det hele er bare blevet værre.

Noget helt andet, da jeg brugte XP, og min mus var ved at løbe tør for strøm, opstod de samme farveændringer, så det var bare at skifte batterier og nystarte, så var det hele normalt igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 16:22

Hvis du har w7 pro >>>

"Du kunne jo os prøve med XP mode
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx "

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-09-12 16:22

Citat
Noget helt andet, da jeg brugte XP, og min mus var ved at løbe tør for strøm, opstod de samme farveændringer, så det var bare at skifte batterier og nystarte, så var det hele normalt igen.

Så gør du da bare det i w7 os, og så håbe det hjælper!

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-09-12 21:40

Citat
Så gør du da bare det i w7 os, og så håbe det hjælper!

Maskinen kan undersøge om et program er kompatibel, svaret var:
Grafiksystemet kunne ikke initialiseres, vær sikker på at grafikkortet og driversoftwaren er kompatibel med Direct Draw.

NB. musen mangler ikke strøm, og med en anden mus er det det samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-09-12 00:23
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-09-12 18:30

Citat
http://support.microsoft.com/kb/191660

Måske kan de hjælpe, men de tager det forbehold, at det kan koste noget, så jeg er lidt betænkelig, hvad det kan koste.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-09-12 23:33

Citat
Har ingen idé og hvordan jeg har gjort det og hvis det driller kalder jeg på manden

Hvad siger "manden" til mit problem?

Kommentar
Fra : Maartin2710

Dato : 30-09-12 12:10

Jeg vil i denne forbindelse spørge, om det er muligt at spille et windows 95 spil(Carmageddon 1),
og et windows 98 spil(Carmageddon 2), på en windows 7 64 bit PC?? Iøvrigt Verdens sjoveste
og/eller bedste bilspil. Blev iøvrigt forbudt i adskillige lande. Det må væe en slags garanti for min påstand

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-09-12 15:25

Citat
Jeg vil i denne forbindelse spørge, om det er muligt at spille et windows 95 spil(Carmageddon 1),
og et windows 98 spil(Carmageddon 2), på en windows 7 64 bit PC??

Da det er et nyt spørgsmål, burde du komme med det, som et nyt spørgsmål, da det evt. kan hjælpe andre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-12 17:58
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 02-10-12 18:11

Citat
Har ingen idé og hvordan jeg har gjort det og hvis det driller kalder jeg på manden

Hvad siger "manden" til mit problem?

hmm troede jeg havde svaret, han satte bare disken i så kørte det næsten fin - gik ind i indstllinger og så var alt fing fjont - han har ingen idé om hvorfor det ikke er nok hos dig.

Et gæt er at jeg sidder på en "gamer" bærbar der er købt ind til at kunne trække de store spil som f.eks WOW og hvis du sidder på en almindelig barbær der "bare" skal på nettet og skrive lidt breve osv er der ikke særlig meget "plads" på den og derfor køre spillet ikke optimal. Det er fulstændigt umuliglig for mig at spille WOW på en almindelig bærbar da det laver lysbilledet show i stedet for flydene spil - men AoE er jo et gamelt spil så det burde ikke have nogen betydning, men prøv at tjekke om du har plads nok til at spille - og tjek hvor opfyldt din pc er.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 02-10-12 22:18

Citat
Optimer hastigheden på computerspil i Windows 7

Citat
AoE er jo et gamelt spil så det burde ikke have nogen betydning, men prøv at tjekke om du har plads nok til at spille - og tjek hvor opfyldt din pc er.

Min maskine klarer med lethed at spille: The Settlers Rise of an Empire.
Som er en noget større udfordring end AoE.
Mit spørgsmål gik jo også på om en maskine kan være "for stærk".
Spillet kan spilles, det er bare det med for meget misfarvning hvor der er vand. alt andet er OK.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-12 16:56

Citat
Mit spørgsmål gik jo også på om en maskine kan være "for stærk".

Det passer jo IKKE

Det var da vist dette her
Citat
men der er kraftige misfarvninger hvor der er vand. hvad kan være årsag?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-10-12 17:37

Citat
Kan et grafikkort være "for godt"?

Nu kan vi jo smide forskellige citater i hovedet på hinanden, men det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-10-12 18:04

Lær at leve med misfarvninger eller find et andet spil der kører ok!

ang kort
http://www.kandu.dk/spg164078.aspx#1883260

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-10-12 18:43

Ang. kort, min maskine har DirectX 11. og det er opdateret. Jeg er ved at "vænne mig til" misfarvningerne, da det "kun" er der hvor der er vand, det er markant.
Meeeeen det ville være bedre uden. Men måske kan jeg være!

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 23-10-12 15:39

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål