/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tekst-tv - kaudervælsk
Fra : lgs
Vist : 380 gange
45 point
Dato : 21-09-12 22:12

Jeg modtager kabeltv fra lokal antenneforening på mit bedagede, men i alle henseender velfungerende B&O-tv og har længe undret mig over, at tekst-tv, i mit tilfælde oftest ønsket om programoversigt og programbeskrivelse, ofte kommer ud som et næppe genkendeligt kaudervælsk, der i nogle tilfælde langsomt kommer til at ligne noget forståeligt. Ofte fremkommer tekst-tv perfekt. Jeg mener inden for de seneste få måneder at have set et læserbrev i JP fra en seer med samme problem.
Det er ikke noget egentligt problem ud over utilfredsstillet nysgerrighed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-12 10:01

Det er dårlig signal styrke, det kan du læse om på tekst-tv, hvis det ellers virker!

Så tjek kabler, evt skift dem ud og brug metalafskærmede stik!

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 45 point
Dato : 22-09-12 10:39

Rigtigt, Klaudi.

De nye signaler er noget følsomme, min nye fladskærm lavede pixelrod, især på HD, det hjalp omgående da jeg købte et nyt færdigmonteret antennekabel, og i den forbindelse har jeg læst at man ikke skal købe de billige som findes i supermarkedet.
Det kan også blive aktuelt at skifte antennedåsen da de gamle ikke er ordentlig afskærmet.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 23-09-12 20:08

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-12 20:13

selvtak!