/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bosch vaskemaskine virker ikke optimalt!
Fra : ejkea
Vist : 190 gange
20 point
Dato : 19-09-12 21:12

Hej derude.
Jeg håber at i kan hjælpe, da min udlejer (og chef) er i udlandet, og han ikke er så god at få fat i, så længe han er der.

Jeg bor i lejlighed, og der er alt i hårde hvidevarer.
Bl.a. en Bosch opvaskemaskine som har nummeret 5600 058 111 (8210) - Jeg har ikke kunne finde den på nettet. Jeg vil tro at den er 2-3 år gammel.

Den har fungeret fint, indtil igår.
Efter endt vask var den ikke varm indeni som den plejer, og servicen var våd.
Jeg tænkte at jeg bare lod den køre igen uden den øverste hylde. Det har fungeret fint før, da jeg har ret store tallerkener.
Der skete intet. Den kørte lidt, men ikke som den plejer. Og jeg kunne selv efter en halv time gå hen og åbne, hvilket jeg normalt ikke kan.

Jeg prøvede flere gange uden held og besluttede mig for at prøve at køre en maskinrens. Heller ikke det virkede. Jeg stod op i nat for at se om den var kørt igennem. Den sagde færdig, men havde slet ikke taget rensen! Jeg satte den til igen, og i morges havde den kørt, var lun og tør!

Tænkte yes, og satte en smule service i, og nu sidder jeg her klokken 20.42 og jeg har stadig ikke fået den til at vaske!

Det den gør:

Jeg tænder, den lyder normal.
Den brummer som den plejer, og giver lidt vand ind. over flere gange, og varer ikke så længe. maks et par sek. Jeg tror i hvert fald at det er det den gør. Men gør det i lang tid.
Nogle gange sider den en klik lyd. Som om den prøver på noget, men slår fra.

Så kan jeg høre at der løber vand fra toppen, ikke særlig meget, men kan høre at det rammer bunden. Som en tændt vandhane uden tryk.

Så bliver det stille og kan bare høre at den er tændt.

Og flere gange undervejs kan jeg høre at den klikker, igen som om den slår noget fra.
Og hører flere gange det vand der rammer bunden.
Under hele forløbet kan jeg åbne lågen, hvilket jeg ikke burde kunne.
Jeg plejer heller ikke at kunne høre vandet der rammer bunden.
Plejer at kunne høre vandet som kører rundt i maskinen eller hvad det nu gør

Vandet er efter endt brug koldt, og de sidste par gange har det været meget fedtet som om der er meget afspænding eller sæbe i vandet, men klappen er lukket ned over afspændingen og den der tabs springer ud mens den kører, men bliver ikke opløst.

Ja det blev meget langt, men håber at kunne støde på en der kan forklare mig hvad der sker med den. Synes bare det er underligt at den tog maskinerensen til sidst, og så ikke vil virke igen!

Jeg kører maskinerens en gang om måneden, tjekker jævnligt afspænding og salt, og bruger kun neophos i alt hvad den maskine skal bruge. Jeg synes selv at jeg passer godt på den.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-12 23:45

Det er da lige en opgave for en vaskemaskine reparatør...

Kommentar
Fra : ejkea

Dato : 20-09-12 10:52

Ja jeg tror det også. Det er bare irriterende.
Jeg har sendt en mail til min chef, og håber på svar hurtigst muligt, da jeg gerne vil vide om jeg skal betale for at få den lavet, når jeg har sørget for vedligeholdelse.

Annuller spørgsmålet
Fra : ejkea

Dato : 21-09-12 10:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål