/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dansk politi for svage!!!!
Fra : Marleline
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 02-06-03 22:16

F*U*K hvor er de danske politimænd svage!!!!

Det er sgu ikke læge til alle udlændinge overtager politiets arbejde!!
Skal vi virkelig lade dem gøre det?
Se på fx politi i England... de skyder sgu bare hvis det er.. Men næhh nej de danske UHH de er bange så de trækker sig bare til bare!! De er fandme nogle pattebørn!
SERIØST! Tag jer sammen!!!!
Hvis vi danskere ikke er svage!!!!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-06-03 22:22

Hvad nu hvis man opdager at det var den forkerte (eks. dig), efter at der er skudt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 02-06-03 22:26

Der røg jo en forkert for ikke så længe siden på en tankstation, det var godt det ikke var mig der lige skulle ind og købe en cola.
Hellere trække sig end at være dum.

mvh. Monsen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-06-03 22:30

Kors hvor du ævler. FUK staves i øvrigt "Fuck"

Jeg elsker også kaniner.
Prøv denne opskrift:

Ovenstegt kanin.
1 kanin a 1,2-1,5 kg. 1 tsk. salt.
½ tsk. friskkværnet peber. 1-2 spsk. chilisauce.
smør/olie til pensling. 3 dl. rødvin. rosmarin.

Den rengjorte kanin gnides godt ind i krydderblandingen og lægges i et velsmurt ovnfast fad med ryggen opad. Kaninen penles godt med halv-smeltet smør/olie. Steges i oven ved 180*, i 1 time med lidt vand i fadet. Kaninen pensles jævnligt, den må ikke tørstege, om nødvendigt kan kaninen dækkes med folie, under en tid af stegningen. Rødvinen tilsættes skyen. Er kaninen ikke tilstrækkelig brunet, kan den efterbrunes under grillen. Kaninen deles i passende stykker og anrettes i et varmt fad, hæld lidt af skyen over. Resten af skyen smages til og jævnes. Serveres med brune kartofler og salat eller løse ris.

Opskrift leveret af kaninklubben Schecke Hollænder

Kommentar
Fra : Marleline

Dato : 02-06-03 22:42

fuck dig Ram2!

Få dig et liv!

Tror du jeg er en perker eller hva´?
Jeg kan nemlig godt stave! i forhold til dig!

Rådn op i helvede din fucking nar!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-06-03 22:49

prøv at flytte til et andet land hvis du er utilfreds.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 02-06-03 22:54

Jeg ved ikke hvad du præcis tænker på når du siger at:

"Det er sgu ikke længe til alle udlændinge overtager politiets arbejde!!"
Er det ris/ros til udlændinge?
I øvrigt er det jo ikke kun pga. udlændinge polititet burde/skal eller må trække deres pistoler, og at det jo ikke kun udlændinge der er kriminelle her i Danmark!
Envidere er det ikke politiet der bestemmer om hvordan våben skal håndteres og hvilke situationer de skal trækkes frem i, men der imod er det Danmarks politikere der har sat regler for politiets måde at håndtere disse situationer.

"Med lov skal man land bygge"

Og det er det der er sket her!

Jeg vil bare sige at du skal være glad for at reglerne er som de nu er! Havde de været anderledes, sådan så politiet kunne skyde på hvem de havde lyst til, JA! så var du nok ikke til at træffe i Danmark længere. (Written in a very respective way!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-06-03 22:57

Nu du nævner det

Det kan godt være du kan stave, en gang i mellem, men det er ikke ligegyldigt, i hvilken rækkefølge ordene kommer.

Det er sgu ikke læge til alle udlændinge overtager politiets arbejde (Din udgave)
Der er sgu ikke længe til, at alle udlændinge overtager politiets arbejde(Den rigtige)

Se på fx politi i England... (Din udgave)
Se f. eks politiet i England (Den rigtige)

Marleline: de skyder sgu bare hvis det er.. Ram: Er hvad???

Marleline: Men næhh nej de danske UHH ---- Ram( Hvad er en UHH)
Marleline: de er bange så de trækker sig bare til bare!! --- Ram:Hvor ligger bare??
Marleline: SERIØST! Tag jer sammen!!!! Ram: hvem?? Udlændingene
Marleline: Hvis vi danskere ikke er svage!!!!!!!! Ram: Ja, hvis vi danskere ikke er svage, hvad så?????

PS. Ku' du li' opskriften?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-06-03 23:40

At være racist er bl.a. ikke at ville kalde mennesker ved deres rette betegnelser. "Perker" er et godt eksempel, idet ordet lader lytteren/læseren/tilhøren forstå, at her taler vi "om de andre" modsat "os selv", som i den forbindelse naturligvis er det eneste rigtige.
Så skulle vi ikke starte med at kalde en spade for en spade og finde ud, hvem det egentlig er, du er sur på? Er det folk fra Iran, Irak eller Tyrkiet? Hvorfor har de ikke ov til at gå ind i det danske politi, hvis de bor her i landet og har dansk statsborgerskab?

Vil du virkelig gerne have, at dansk politi skyder på alt og alle? Ville du bryde dig om, at der stod en uniformeret mand med et jagtgevær på hvert gadehjørne? I givet fald skulle du nok følge en tidligere opfordring og finde dig et andet land at bo i... der er desværre alt for mange steder, hvor gadebilledet ser sådan ud. Men bevares, hvis det er sådan du kan lide det....

En anden ting er, at når man er uenige, virker det ikke særlig overbevisende at forsøge at argumentere for sine synspunkter ved at tilsvine andre menneskers måde at stave på.

Og det kan da godt være, ram2 er en "fucking nar" (citat), men det hører vist ikke hjemme i denne debat! Emnet politistat/ mangel på samme er da interessant nok som emne og behøver ikke at blive "krydret" med grimme ord for at beholde det spændende aspekt.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-06-03 00:06

Marleline>> grønne ; gule ; blå ; lila , brune ; sorte . osv.. men en ting til fælles = at blodet er rødt
og tænk hvis det var dig der manglede blod en dag ???

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-06-03 00:23

NU kan jeg ikke tie stille længere : Hvad går denne tråd ud på - har læst den en trilliard gange og fatter stadig NADA !!

Nå, men jeg skal heller ikke forstå alt ( og vil heller ikke ! )

Iøvrigt kan I allesammen få blod af mig ... jeg har nemlig O rhesus negativ og kan give blod til alle og gør det gerne .....

-----------------------------------------------------------------------------------

Karina .....

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-06-03 00:24

Hej Marleline

For det første, bryder jeg mig ikke om dit sprog, i den kommentar du skriver til ram2. Jeg synes, alt det der med "FUCK", er grimt. Det er det udtryk, som ikke er dansk, men som de små arabiske og somaliske indvandrer-drenge fra 2. klasse og opefter bruger. Det frækkeste de kan sige i skolen er "FUCK YOUR MOTHER". Jeg tror egentlig ikke de rigtigt ved, hvad betydningen er. Hvis der er nogen der "FUCKER" deres "MOTHER", ja, så tror jeg nok, de bliver "SKUDT", eller likvideret på en anden måde.
Men når det er sagt, synes jeg ikke, du er rigtigt fair overfor det danske politi. Jeg er delvis enig med dig, at det ikke er udlændinge og danske kriminelle, der skal bestemme over lov og orden, her i Danmark.
Jeg bor selv i Odense, og min kone er skolelære på Humlehaveskolen i Vollsmose, så jeg kender særdeles godt problemet.
Hendes bil er forsøgt brændt af 2 gange, og har fået ridset hele den ene side med en skruetrækker/nøgle eller lign. 3 gange, fået smadret 2 sideruder, brækket radioantennen og 2 sidespejle af.
Det har kostet os rigtigt mange penge. Vi har hver gang meldt det til politiet. Vi, politiet og skoleinspektøren, ved godt hvem det er. Men drengene er under 10 år, tænk under 10 år, så der sker dem overhovedet ikke noget.
Det sidste nye problem, som du måske hentyder til, i forbindelse med at politiet trækker sig tilbage, er at små de indvandrerdrenge (6 til 10 år) kaster sten efter politiet. Og det seneste er, at den samme gruppe "smådrenge", først sætter ild i et eller andet, f.eks. en container eller en trappeopgang, oftest i Birkeparken. Så står de og venter på at brandvæsenet kommer. Så bliver de også "stenet".

Du skriver:

[citat]

Men næhh nej de danske UHH de er bange så de trækker sig bare til bare!! De er fandme nogle pattebørn!

[/code]

Det jeg vil spørge dig om nu!!! Synes du politiet skal skyde på "de små drenge"???? - eller er det mest fornuftigt, at trække sig tilbage???
Min Lillebror er ansat i politiet. Hvis du har set "Station 2" i fjernsynet, her i den senere tid, så hedder han Leif Schiønemann. Han er en meget dygtig "politimand" - blodstænksekspert bl.a., men det er ikke politiet - i Danmark - der bestemmer, hvordan de skal udføre deres arbejde. Det er politikerne.

Nu har jeg stillet dig et par spørgsmål, som jeg håber du vil besvare, da det emne du ta'r op, for mig er meget vigtigt.
Som du sikkert kan forstå, er hverken min kone eller jeg racist. Vi er alle mennesker, og har ret til at være her på jorden, uanset hudfarve, religion o.s.v.

Jeg forventer, at du svarer mig.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 03-06-03 00:30

hmmm jeg troede denne tråd var om aftenens "småuroligheder" på Frederiksberg - for se så havde jeg opfattet noget alligevel.

I det tilfælde trak politiet sig ud og det ville have givet Marleline´s indlæg en smule mening ( en smule sagde jeg !! )

Karina

- men hva`ved jeg.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-06-03 00:35

jeg må bryde sammen og tilstå at jeg ikke aner, hvad der foregået på frederiksberg.. men hvis det er det, marlelines indlæg refererer til, uddyber hun det vel...

men som du antyder det, karina, kunne jeg forestille mig at en samling andengenerations indvandrere har lavet ravage over et-eller-andet, og politiet har trukket sig for ikke at lave en "nørrebro2-fadæse". ???

Mvh

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 03-06-03 00:56

Marleline

Du har rigtigt sat gang i noget. Jeg håber "du kommer ind igen" og uddyber, det du har sat i gang. Hvis du har lyst til at opleve det selv, er du velkommen til at besøge mig her i Odense. Jeg kan lave en meget realistisk tur til Vollsmose, hvor du - på din egen krop - kan komme til at opleve alt det, du "klandrer" det danske politi for.
Hvis det har din interesse, så oplys venligst en mail-adresse, så jeg kan kontakte dig. Du vil få en oplevelse for livet.
Nu ved jeg ikke hvor du bor? Men det skal ikke være nogen hindring. Hvis du besvarer alle mine spørgsmål, vil jeg gerne betale en togbillet til dig, så du kan komme til at opleve virkelighedens verden. Du kan komme til at tale med "Nærpolitiet i Vollsmose", som meget villigt, vil fortælle dig om politiets hverdag og muligheder, for at opretholde "god orden". Jeg har haft gæster fra både Århus og Ålborg. De fik et mindre chok, da de fandt ud af hvordan "virkeligheden" så ud.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-03 07:27

Sikken sprog I har... tsk, tsk! Tror jeg vil prøve den der kanin opskrift
Hmm'hm' jeg kan se at Karina har samme blodtype som lillemor derhjemme. Det er en god ting at være donor, så det er bare ind på http://www.givblod.nu/

Lidt humor med ordet Fuck:
====================
Who said thats not a real fucking gun?
- John Lennon

Who said where does all those fucking indians come from?
- General Custer

Where does all that fucking water come from?
- Captain of Titanic

og så en kryptisk uden "fuck":
What did the Hurricane say to the Coconut tree?
Hang on to your nuts this is not an ordinary blow-job.

Ka'ku I alle sammen ha' en rigtig god og fornøjelig dag
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-03 07:35

Politiet!!
Nu er det jo ikke alle som deler opfattelsen af at det danske politi er en flok svagpis**** ta' f.eks denne her... den er måske ude på lidt af et overdrev meeeeen:
[citat]
PÅ VEJ MOD EN POLITISTAT
JEG er rædselsslagen over den danske højredrejning, og jeg er ikke bange for at trygle alle gode kræfter om at rette opmærksomheden mod de meget grove indskrænkninger i danskernes retssikkerhed: politiets drastisk øgede muligheder for at tilsidesætte meget væsentlige grundlovssikrede frihedsrettigheder, eksempelvis retten til under de nærtforestående EU-topmøder at ytre sin utilfredshed med den øgede sociale ulighed, der følger i globaliseringens kølvand.

Jeg håber, at mange vil finde mod og styrke til at råbe op om overgreb og politistatstendenser netop nu, hvor verdens øjne hviler på landet, og de trængte danske intellektuelle kan få hjælp fra allierede kræfter.

For der er faktisk en voksende gruppe danskere, der ikke er plads til i den danske drøm om et rent Danmark, og som i stadigt stigende grad er bange for myndighedernes magtmisbrug, politivold, kontrol og overvågning.

Hvordan kan den danske presse være så ensidigt interesseret i at varetage borgerens tryghed, når det drejer sig om retsbeskyttelse mod andre meget onde og meget farlige borgere, men stort set ignorere, at vi er mange der lever i frygt for, at vores grundlovssikrede frihedsrettigheder trædes under fode af statsmagten?

I forbindelse med den nye danske ekstraskrappe terrorpakke har en lang række juridiske eksperter været på banen med hård kritik. Eksempelvis siger formanden for Advokatrådet, Jon Stokholm: »Politiet er jo i sagens natur stærkt grænsesøgende, det ligger i politiets opgave, at de helst vil vide alt. Men det er jo ikke sådan et samfund, vi ønsker - det er ikke meningen, at det skal være en politistat, hvor politiet frit kan kigge borgeren over skulderen eller gribe ind i boligens ukrænkelighed«.

Det er måske et eksempel på »eksperttyranni«, som man ikke er interesseret i fra de danske magthaveres side? Det kunne jo være at den danske befolkning blev opmærksom på, at vi med stadigt voldsommere indgreb på alle danskeres retssikkerhed, bevæger os fra den demokratiske retsstat til den fascistiske politistat.

Og hvad værre er, det kunne være at de fremmede journalister, der skriver så meget dårligt om den danske folkefascisme, skulle blive alt for opmærksomme på, at vi på det juridiske område ikke blot går i spidsen for den vestlige verdens politistater i svøb med apartheid-lignende lovgivning, men at der over hele linjen er en umiskendelig tendens til at afmontere de retssikkerhedsgarantier, som sikrer borgerne mod politistatsagtige overgreb.

Jon Stokholm fastslår endvidere i Politiken, at »Advokatsamfundet er oprettet i henhold til retsplejeloven - vi har ligesom dommerne pligt til at være uafhængige af statsmagten og til at virke for retssikkerheden. Det står simpelthen i loven, at vi er sådan en lidt enestående, halvoffentlig organisation med ret og pligt til at råbe vagt i gevær, når vi mener, at retssikkerheden bliver svækket«.

Jeg tror der er mange, der som jeg, er meget bekymrede for retssikkerheden i Danmark og som priser sig lykkelige for, at Advokatsamfundet forsøger at råbe vagt i gevær. Og jeg tror at vi er mange, som beder til at medlemmerne af Advokatsamfundet ikke giver efter for disse slet skjulte forsøg på at true til tavshed.

For det mest skræmmende er jo, at vores regering direkte forsøger at intimidere en for den danske retsstat så livsvigtig instans. Og med det nyoprettede »sandhedsministerium«, der skal modvirke den skadelige effekt, kritik fra udenlandske journalister afstedkommer, kan man for alvor sige at det danske retssamfund er under belejring.

Det danske mediebillede anno 2002 er vitterligt et rædselsvækkende syn, og det kan måske være en trøst, at historiebøgerne - i hvert fald de udenlandske - i kraft af den elektroniske revolution vil have meget let ved at konstatere, hvem der advarede mod den spirende fascisme i det danske foregangsland, og hvem der fremskyndede den; hvem der medvirkede til at skabe skræmmebilleder, der kunne legitimere yderligere indgreb i retssikkerheden og hvem der søgt at skabe forståelse; hvilke aviser og nyhedsmedier, der samarbejdede med de højredrejede danske politikere om syndebukke politikken, om dehumaniseringen af og heksejagten på de mange upopulære enkeltgrupperinger i samfundet, herunder de forkætrede intellektuelle, og hvilke der op til Danmarks overtagelse af EU-formandsskabet besindede sig på retssjournalistikken og besluttede sig for at brugte flere sider af hver eneste avisudgave på retssikkerhedsspørgsmål og på statsmagtens overgreb på den danske befolkning.

Måtte en ny intellektuel modstandskamp finde styrke og mod i Edward W. Saids ord om, at »Kompromisløs menings- og ytringsfrihed er den verdslige intellektuelles vigtigste bastion; at opgive forsvaret af den eller tolerere indgreb i nogen af dens grundlæggende bestanddele er det samme som at forråde det intellektuelle kald«.

Jakob Stensgaard
[/code]

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-06-03 07:37

Og til sidst... så kan man jo læse sig døv og blind på http://www.humanisme.dk/politi.htm

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 03-06-03 08:28

Som flere siger her i indlægget tænker/siger, så gør etaten hvad etaten har lovhjemmel til.

Man gør som reglerne/lovene forskriver p.g.a. sit eget ve og vel men man tænker sine egne tanker nogle gange, det kan være enormt frustrerende, man vil føle man kommer i konflikt med sig selv engang imellem.

Men reglerne/lovene er ikke kun til for den forurettet, men også for den som håndhæver den.

Altså med lands lov og ret bliver vil alle beskyttet med de rettigheder vi har, selv om nogle vil mene noget andet.

Men sådan er det i et retssamfund.

Kommentar
Fra : beachboy

Dato : 03-06-03 09:42

Det skal være sådan at politiet godt må skyde indvandrer der har gjordt noget kriminelt!!!
og så er der nogen der siger at jamen det er da ikke alle indvandrer der er kriminelle.....
Nej!!! det er sgu også rigtigt!!!! nogen vil sige jamen danskere laver da også kriminalitet!!!
JA!!!! men vi er sgu ikke gæster her!!!!
hvis man er gæst kommer man sgu da ikke og nasser ved samfundet og råber fuck danskere!!!!
jeg mener bare: DE SKAL UD!!!! (dem uden arbejde og de kriminelle!!!!!)

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-06-03 09:58

Hej til alle tykke og smalle af forskellig herkomst.
Hvad f-nden er I har gang i her, og sikke et sprog ]- krydret med rabiate synspunkter. Og lige til dig Marleline. Sikke en gang ævl, men ok, det er et frit og demokratisk land vi lever i.

Jeg har indtil lige nu abonneret på "Small Talk", men sletter det nu. Kan I ha´en go´dag.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-06-03 10:32

Jeg synes det er forfærdelig bekymrende, hvis kernen af den danske ungdom deler marleline og beachboys synspunkter. Søren har ret i, at det er et frit, demokratisk land med ytringsfrihed, vi lever i - i modsætning til de lande, indvandrerne kommer fra. Der kan man faktisk blive tortureret for et indlæg som marlelines.

At man er gæst i et land, eller har indfødsret fordi ens forældre er gæster, er ikke ensbetydende med at man skal skydes fordi man er arbejdsløs. Du godeste, ikke engang Pia-pigen ville være kommet med et så rabiat og u-underbygget synspunkt!

Vi kan da formodentlig allesammen blive enige om, at det er p.sseirriterende, demoraliserende, ulovligt m.m. når nogle få ikke kan finde ud af at følge de regler og love, vores lands demokrati bygger på. Hvilken farve de pågældende så har i hovedet, er i den forbindelse fuldstændig underordnet.

jeg synes da også det er forkasteligt, når drengene i vollsmose udtaler at strisserne skal skydes - eller at de molestrerer skolelærerenes biler. Men det berettiger mig da ikke til at ønske at de skal skydes. Derimod kunne dialog, støtte-pædagoger, en tur på en øde ø osv måske være medvirkende til en smule mere forståelse.

Med lov skal land bygges. Skik følge eller land fly. Behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet. Øje for øje og tand for tand. Hey mujaffa, ska du med ud og cruise!!!

Kulturkløften er bred, og den bliver ikke smallere af at begge lejre kaster med sten og truer med at skyde hinanden istedet for at kommunikere på en lidt mere forsvarlig måde.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-06-03 00:06

øh.. I blev allesammen væk????

Kommentar
Fra : beachboy

Dato : 11-06-03 17:11

jeg tror på at i mange tilfælde har man først et korrekt syn på dem, når man ER blevet generet af dem!!! (perkerne)