/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Renovering af knastaksel
Fra : mig-selv
Vist : 1379 gange
100 point
Dato : 13-09-12 21:00

Kan eller skal man gøre sig håb om, at denne kan renoveres,
IKKE til original, men til det, den er slidt (ædt sig) ned til.
Og hvor skal eller kan det laves henne, uden at koste en famlie formue?
http://www.kandu.dk/spg163919.aspx

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-12 21:59

det kan lade sig gøre på to måder,

den ene metode går ud på at slibe knasten ned,
omtrent som når man ved tuning,.. ændre åbne / lukke tidspunkterne,
det formindsker dog knastens løftehøjde, som igen påvirker ventilens løftehøjde,

den anden metode, går ud på at påsvejse / påsprøjte mere/nyt materiale,
med efterfølgende slibning, og genhærdning,

jeg ved de kan,. (har kunnet),. gøre det ved Iversens Cylinderservice i Horsens,
(har desværre ingen hjemmeside)
men om det er billigere end ny knastaksel,....... ved jeg ikke,

på veterankøretøjer er det tit et spørgsmål om hvad der er muligt,.. og ikke prisen,
da det i mange tilfælde er umuligt at købe nyt,

http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/Horsens/14853754/Iversens+Cylinderservice/

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 14-09-12 20:05

Hvis knasten slibes ned, skal den også genhærdes, da den temmelig sikkert er overfladehærdet

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-12 20:35

Tak for svaret EA_HS.
Citat
og ikke prisen,
da det i mange tilfælde er umuligt at købe nyt,

Lige derfor jeg spørger, men den kører på en gammel med mindre knaster
Men tror det bliver for dyrt - at få den til en Doktor.

Samt som der også bliver skrevet, skal den sikker genhærdes
og i mit hovede og tegnebog, koster det mere end en ny motor.
Hvor jeg så ville kunne bruge andre dele fra.