/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Forniklet dørspiral
Fra : klemme2006
Vist : 797 gange
100 point
Dato : 11-09-12 19:03

Er der andre end Svalk, der laver dørspiraler? De er begyndt at gulkromatere deres, og det er for grimt! Så hvor for jeg kraftige dørspiraler, der er galvaniserede eller forniklede?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-12 19:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-12 19:12
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-12 21:02

De 2 først nævnte er elforzinket, hvor de jo kan have en gul tone.

Der er nok kun en eller to fabrikker i hele verden der laver disse, så for at få det "gamle" udseende kan Du spraye den, hvis den skal sidde på en båd kan Du jo få den varmgalvaniseret hos et firma.

Jeg var ansat hos en grossist der førte modellen som var varmgalvaniseret, efter en kraftig vandskade som vi havde rustede skidtet alligevel

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 11-09-12 21:07

Jeg har tænkt på at male dem, men maling hæfter dårligt på gulkromat, og det bliver nok ekke bedre af at det er en fjeder, der vrider sig hele tiden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-12 23:33

Du kan jo prøve at kontakte nedenstående som redder gamle beslag m.m. fra renoveringer.

http://www.genbyg.dk/

Men den type dørfjeder vækker jo naboerne

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 14-09-12 22:16

Tak for svaret refi. Varen er ikke kommet frem endnu, men de sagde, den er grå. XL-bygs er gulkromateret, når man kommer længere ned i teksten. Derfor spørgsmålet.