/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra C med vand i bunden i højre side
Fra : BilstrupV
Vist : 342 gange
50 point
Dato : 11-09-12 11:35

Et godt bud på utætheden? Det kommer ind i regnvejr ved stilstand/kørsel.
Jeg har renset drænene under viskermotoren og luftindtaget. Jeg har ikke haft plaststykket i bunden af forruden afmonteret. Hvordan gør jeg det? Skal hjælmen af og rå trækkraft, eller er der clips/holdere?

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 25 point
Dato : 11-09-12 12:43

Har du fået skftet forrude på et tidspunkt, -så kunne det være der utætheden er også. Og har du soltag, er der også drænkanaler som kan blæses ud.

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 11-09-12 13:05

Tak for svaret stilkene.
Men, som det ses af spørgsmålet, har jeg jo brug for mere, før problemet er løst, uden at jeg smider 3500 efter en udskiftning af forruden.
Hvordan sikrer jeg mig, at det er der, problemet ligger? Kan det tætnes uden udskiftning?
Jeg søger både fejlen og udbedringen.
Den har ikke soltag.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-09-12 15:10

Der skal under alle omstændigheder være to til at undersøge en mindre utæthed, -e`n indvendig i bilen, og en til at tylle vand forsigtigt udvendigt, og den indvendige følger med, hvor vandet tylles på.
Trykluft kunne også være en ide.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-09-12 18:23

Revner i dørlister, sidevinduer via dørbund, defekte gummityller ved forbindelsesgennemføringer i forplade, ... kan også "suge" vand ind.