/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skrotning af bil
Fra : heijen
Vist : 839 gange
20 point
Dato : 08-09-12 13:11

Hej
Jeg har skrottet en bil da der skulle laves meget ved den og har fået skrotpræmie for den...nu har jeg lige set den bil stå til salg i den anden ende af landet til meget mere end den er skrottet til....må man det ?? altså lave og sælge en bil der er solgt som skrot ?
MVH
Heidi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-12 13:14

Ja

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-12 14:31

Næ ikke hvis der er udbetalt skrotpræmie

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 20 point
Dato : 08-09-12 18:19

Er det mon sådan, at du i virkeligheden har "solgt" din bil til den rare brugtbils-handler for det samme beløb, som skrotpræmien udgør?
(...og bagefter så fandt den rare brugtbilshandler liiige ud af, at der sørme' alli'vel bare lige skulle...)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-12 19:30

Citat
altså lave og sælge en bil der er solgt som skrot ?

Jeg ved det ikke.Men jeg ved der bliver snydt og bedraget,med brugte/gamle biler.
Vores forrige bil fandt jeg som nysynet,på Trafikstyrelsen. Nu med 151.000 km mindre,end da jeg afhændede den.

M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-12 20:20

det er sikkert som krestenklit siger

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-12 22:34

Her er synet vidst,fra Trafikstyrelsen. Det pudsige er,at tallene står til fri skue.Alle kan se,at her er der "fiflet" med spedometer.Hvad mon den nye ejer tænker,hvis han ser det???

Hvad med punkt 11 ??? Hvordan skal dette forstås.

http://peecee.dk/upload/view/382780

M.

Kommentar
Fra : heijen

Dato : 09-09-12 11:40

tak for alle svarene ...tror at skrothandleren har gjort en god forretning og jeg måske har været for naiv....sådan er livet jo
heidi

Godkendelse af svar
Fra : heijen

Dato : 09-09-12 11:41

Tak for svaret krestenklit.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 09-09-12 19:20

Spark mere dæk næste gang!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-09-12 12:01

heijen, hvad får man i skroyningspris idag?.
alan57

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 10-09-12 12:43

For biler afmeldt i perioden 1. juni 2000 til 30. juni 2002 er skrotpræmien på 1500 kroner, mens den er på 1750 kroner for biler afmeldt efter 30. juni 2002.

...men bor du i nærheden af Gram (midt i Sønderjylland) så se her:
http://www.skrotbiljatak.dk