/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvid acryl fugemasse der forbliver hvid
Fra : HomeAlone
Vist : 1141 gange
50 point
Dato : 07-09-12 18:26

Hej,

Jeg skal bruge en hvid acrylfugemasse, der forbliver hvid efter tørring så jeg ikke behøves at svinge malerpenslen. Det skal bruges til at fuge langs dørkarme på hvidmalede vægge.

Jeg har indtil videre prøvet det billige man kan få i Harald Nyborg og Jem og fix, men fælles for dem begge er at det bliver grålig eller gullig efter det er tørt.

Hvis nogle har erfaring med en acrylfugemasse der forbliver helt hvid når den er tør, så skriv endelig.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 07-09-12 21:46

DANAs, men den bliver gul ligesom alt andet, der ikke bliver konstant bleget af sollys eller indeholder stort overskud af titanhvidt. Og det store overskud af titanhvidt koster kassen og gør, at tingene ikke bliver helt glatte og blanke.
Så tag hvad du kan få/købe og læg et et strøg hvidt udenpå, når det er parat til den slags.
vh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-12 10:28

Den gullige farve kan skyldes zinkhvidt, som er billigere end titanhvidt.
Det bedste opnår du ved at male ovenpå med en god hvid maling.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 08-09-12 21:18

Sådan en akrylfuge findes ikke...

En akrylfuge skal males over!!!

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 08-09-12 22:02

Tak for svarene til jer alle, som jo er enslydende. Der er åbenbart ingen vej uden om malerpenslen.