/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Efterløn ophørt?
Fra : nosunshine5
Vist : 1111 gange
50 point
Dato : 05-09-12 22:55

Jeg har af forskellige årsager stoppet med at betale til min efterløn for mere end 3 år siden.

Så er spørgsmålet, kan jeg opstarte igen?

Eller er det skib sejlet?
Jeg tænker på at der er garanti om seniorjob som jeg nok kunne tænke mig at beholde som en sikkerhed.

Meningen er at jeg ville opsige den og få mønterne ud hvis det alligevel er slut med den garanti.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-09-12 00:17
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-12 12:10

Nej, du kan IKKE opstarte igen.
Bidraget skal betales i en uafbrudt periode og i samme øjeblik der undlades en måneds betaling af bidraget er det farvel til efterlønsordningen.

Det allerede indbetalte bidrag må være blevet anbragt på en pensionsopsparing et elelr andet sted, det skal det efter reglerne, medmindre ophøret skyldtes overgang til førtidspension, for så kunne man vælge at få dem udbetalt dengang.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 07-09-12 19:34

Tak for svaret dova.

Så tror jeg bare jeg hiver pengene hjem og betaler en gæld af. ;)