/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
min datter på 11 mdr afviser sin far
Fra : bublebee
Vist : 896 gange
200 point
Dato : 03-09-12 19:35

Vores dejlige datter på 11 mdr er begyndt at afvise sin far. Hun vil gerne snakke med ham fra min arm eller hvis vi sidder på gulvet og leger, men når hun kommer over til ham spræller og skriger hun. Han kan ikke skifte hende eller give hende nattøj på osv. Hun er meget morsyg, og hvis jeg går bare lidt væk fra hende begynder hun at græde.
Hun startede i dagpleje d. 6 august.

Hvad sker der ?

Kommentar
Fra : zomx

Dato : 03-09-12 19:42

Det er meget normalt, at et barn i den alder bliver "Mor-syg" eller, i visse tilfælde, "Far-syg".

Barnet bliver lige pludseligt mere bevidst med mange ting i dagligdagen, og mere utryg i forskellige situationer. Det skyldes udviklingen.

Tror det bedste er, at gøre som I allerede gør - at lade Far være med - så meget som muligt,
og at du, Mor taget "slæbet", da du nu er den "foretrukne" lige for tiden.

Det går forhåbentlig over. Især hvis I kan tage det "stille og roligt" og undgå "panik".

Men, indrømmet, det er da en hård tid for ALLE, medens det står på.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-09-12 19:43

Det er der vist ikke noget "unormalt" i.

Det er kun en periode, så er det ovre igen.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 03-09-12 20:32

Hej bublebee.

Et gammelt ordsprog lyder:
Små børn små sorger og store børn store sorger.

Jeg har en datter på 53 og en søn på 47, de afviser mig begge to, på grund af min fætter,
som "stjal" min første kone, og nu kommer med nogle fuldstændige tåbelige beskyldninger af mig.

Men heldigvis har jeg en 42 årig søn der kan se det fuldstændige horrible i de ældres søskendes angreb på mig.

I øvrigt går jeg ud fra at jeg snart kan få åbnet de to ældstes øjne, indenfor en overskuelig fremtid.

Så slå du koldt vand i blodet i et par år, bublebee!

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : zomx

Dato : 03-09-12 20:38

Spørg evt. her :

http://voresborn.dk/brevkasse

Kommentar
Fra : zomx

Dato : 03-09-12 20:43
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-12 23:50

Det er bare starten på styringen af familien...............det holder op igen når hun bliver ca. 20 år.

Jeg har set både drenge og piger, opføre sig sådan næsten fra fødslen, og når familien så følger barnets mindste vink, forstærkes styringen, og ungen bliver total umulig, og vil hverken det ene eller det andet. Børn har det bedst når der sættes lidt grænser -------- og det holdes.

Kommentar
Fra : amatør01

Dato : 04-09-12 07:25

hun er bare møj forkælet,mødre ødelægger altid sine børn

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 08:47

Citat
hun er bare møj forkælet,mødre ødelægger altid sine børn

Det var da en hjernedød bemærkning... Du har da vist aldrig haft børn selv!?

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 200 point
Dato : 04-09-12 09:51

Det er helt normalt og du skal ikke være så bekymeret og du kan sagtes gå lige så snart du er helt ude at synes vil barnet bruge sin far ligesom hun bruger sin dagplejemor.

Eller barn bliver mor og farsyge i perioder det handler om trykhed så bare giv hende det, men lad vær med at skubbe far helt ud og bare rolig snart er det kun far der dur og så kan du tage lange bade gå alene ture eller hva du hemligt går og drømmer om.

Kommentar
Fra : zomx

Dato : 04-09-12 10:24

Tror ikke du skal være bange for, at mønsteret fortsætter de næste 20-30 år !

Da det er yderst almindeligt, at børn har det på denne måde i perioder.

Hvis man laver så lidt "halløj" om det er det det bedste.

I kan sagtens lade Far skifte, læse historier, bade - også selv om jeres barn "brokker" sig.

Hvad hedder hun i øvrigt ?

Hun vil ikke "tage skade" af af være lidt ked af det - hvis hun "kun" har Far eller dagplajen til rådighed.
Det finder hun hurtigt ud af, at "sådan er det bare" - for nu at citerer Margrethe Vestager Pøj Pøj med projektet ...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-09-12 13:43

hun hedder Isabella

Kommentar
Fra : zomx

Dato : 04-09-12 15:38

Nu ved jeg ikke, om Isabella kan lide Sigurd og hans Bjørnetime og dyr ?

Det kan mine 4 børnebørn - I alderen 1, 1½, 2½, 4 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-12 17:23

Og lad dig nu heller ikke styre af mødregruppen, selv om en af dem har et barn i forvejen.
Ammestuesnak er ikke altid af det gode.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-09-12 19:50

Nå, noget tyder på at Jørn blev Blacklistet? Det var da ellers ok svar, han gav, var det ikke?

Lad farmand være lidt alene hjemme med lillepigen ind imellem. Lad det være ham, der tager hende op efter søvnen og skifter hende og leger med hende. Så længe du er i nærheden, viser hun at hun helst vil være hos dig. Når først hun finder ud af, at far er sjov at være sammen med, at det er ham, der tager hende med ud og se på gråspurve, så vil hun også søge ham. Det er sikkert ikke sjovt for ham at se på at hun søger dig, og at du lige står klar til at gribe hende, når hun vil.

Og for din egen skyld, så er det rigtig godt at lære at give slip på hende, så hjælper ovenstående ikke, så prøv om hun vil være sammen med bedsteforældre i stedet. At være morsyg er ret almindeligt, men også noget som vi mødre elsker ( og hader på samme tid) - ofte er vi selv skyld i at fastholde det mønster.

Jeg er sikker på, at I nok skal få løst det lille problem, så lillepigen også vil være sammen med far.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 04-09-12 22:58

Det er lige efter bogen. Jo mindre børn er jo færre andre kan de forholde sig til. Når hun starter i dagpleje, skal hun forholde sig til dagplejemor, tre andre børn, gæstedagplejere osv. derfor skærer hun helt ned for hvem hun skal forholde sig til resten af tiden og vil kun ha' dig. Det går over.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 10-09-12 11:38

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.