/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
!7 år og knallert 45. Hvad sker der
Fra : ara
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 29-08-12 18:27

Hej.

Min søn har lige fået stjålet sin knallert 30.

Han fylder 18 om to måneder.

Jeg har en knallert 45 stående. Hvad sker der hvis han bliver taget på den.
Skal lige sige at den kører lidt stærkere en den må.

Er det noget med at han ikke må tage kørekort til bil når han fylder 18 år.

mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-12 19:02

Du kan læse reglerne her

https://www.borger.dk/Sider/Knallertbevis.aspx

Hvor er det surt, at folk ikke kan kende forskel på dit og mit

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-08-12 19:04

Ja, han kan i værste tilfælde, få udsat tiden indtil han kan tage kørekort.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-08-12 19:09

Med bøder og alt, kostede mig 26000kr at køre knallert fra jeg var 16 til 18år. Jeg blev også stoppet 3. gang med komplet tunsæt, da tog de hele knallerten, hehe!, og hvad så?, jeg var 17år gammel, havede masse penge, og var fuldstændig ligeglad.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-12 19:15

Citat
Kører du på en 45-knallert uden at have erhvervet kørekort, vil du få en bøde.
Bødekravet er netop skærpet. Udgangspunktet er at bøden skal svare til det man sparer ved ikke at have taget køreundervisning. Altså 1.gang bøde på 5000,- kr.
Er du under 18 år, så kan du jo ikke tage kørekort, så du har ikke nogen besparelse. Bøden skulle derfor nedsættes, men da reglen er ny, ikke mindst i relation til 45-knallerter, så er der ingen retspraksis offentliggjort.

Citat
En straf af denne art vil ikke forhindre dig i at tage kørekort, når du er er fyldt 18 år.

http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-178.html

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 29-08-12 21:18

Tak for svaret ans.

Bare træls at man skal bryde loven, fordi der er nogle fjolser der ikke kan lade ens ting være.