/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ret til transport ?
Fra : scrubber
Vist : 923 gange
50 point
Dato : 28-08-12 00:17

har man ret til transport hvis man brækker benet mens man går på gymnasiet ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-08-12 02:02

Næ, hvorfor skulle man dog have det.

Det er en elevs eget problem at komme frem til skolen.

Enten ved egen hjælp, offentlige transport o.s.v.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-08-12 05:03

Nej det har du da ikke ret.
Du skal selv komme til skadestuen eller sygehuset.

vic200

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-08-12 09:06

Selvfølgelig har du ret til transport.

Det du gør er, at du ringer efter en taxa og beder om at blive kørt til skolen, du kan eventuelt aftale med chaufføren at han henter dig igen efter endt skoledag, og når turen så er kørt, så betaler du manden det beløb der står på taxameteret, det er din ret ligesom alle andres.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-08-12 09:22

klovn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-08-12 10:17

Citat
har man ret til transport hvis man brækker benet mens man går på gymnasiet ??

Vedkommende mener jo nok GRATIS transport. Det har IKKE alle ret til.

Alle har derimod ret til BETALT transport.(Betalt af egen lomme).

M.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 28-08-12 11:03

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg på et tidspunkt kørte i taxa med en pige som gik på gymnasiet og hun fik transporten betalt til sit gymnasie. Derfor dette spørgsmål, og hvis man googler det kan man se at i nogle kommuner betaler et offentlige, bla Ålborg. Og det er ikke mig der har brækket benet det er en bekendts søn !

Og til teil din fulde klovn, drik noget mere øl din klaphat !

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-08-12 11:19

Jeg forstod det sådan at du brækker benet medens du er ii skole og skal på skadestuen.

Her i kommunen hvor jeg bor bliver elever hentet og bragt hjem igen med TAXA, hvis de har brækket benet og ikke kan bruge offentlig transportmiddel. Det er nok forskelligt fra kommune til kommune. Elever kan også blive hente hvis de sidder i en kørestol.

vic200

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 28-08-12 11:29

kan se at min kommunikation ikke var tydelig. Et brækket ankel, temmelig kompliceret brud som der slet ikke må støttes på i 7 uger. Den den bekendte bor et stykke ude på landet og det ikke er muligt at gå op til bustoppe stedet det samme er tilfældet ude ved skolen der er det heller ikke muligt da han ville skulle 500 meter. Og hvor gør man af tasken ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-12 11:51

Har man ikke selv mulighed for at transportere sig til og fra skolen, så er det en læge der skal vurdere om man skal have betalt transport. Skønnes det at være tilfældet så bliver personen hentet ved bopælen, tasken bæres af chaufføren og sådan foregår transporten.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 28-08-12 11:54

Sådan er reglerne for Roskilde, måske også i den kommune som din bekendte bor i

http://www.roskilde.dk/webtop/site.aspx?p=7924

Kommentar
Fra : amatør01

Dato : 28-08-12 16:05

hade du været perker havde sagen nok set helt anderledes ud,,så blev du kørt i limusine

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-08-12 16:08

Du skrev det andre tænker amatør1, men du er ikke helt forkert på den.
Her i kommunen hvor jeg bor bliver en pige (måske flere, men jeg har kørt med en) kørt med TAXA i børnehaven og hentet igen om eftermiddagen og forældrene går hjemme.
Det har kommunerne penge til.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 20-09-12 23:08

Tak for svaret Nordsted1. Min ven gik til lægen og han havde faktisk ret til transport til og fra skolen. Desværre syntes jeg også når man stiller et spørgsmål herinde er der desværre flere og flere klaphatte der svarer. Men tak nordsted1 godt at der også findes normale mennesker som bare vil hjælpe !