/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af PH lampe
Fra : p-nielsen
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 20-08-12 15:15

Jeg har en PH udendørslampe i kobber, hvor skærmene er malet (opal) hvide på undersiden. Malingen er nu begyndt at skalle af, formentlig fordi pæren deri har været for kraftig, og det ser ikke særlig pænt ud.

Er der nogen der har erfarring med/eller ved om det er muligt at male disse skærme igen? Hvordan skal det i såfald gøres og med hvilken maling?

På forhånd tak.
Peter

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-12 15:21

Min mand har et par gange malet vores indørs PH lamper.

Hver gang har det set helt proff. ud

Han brugte spraymaling fra Flügger, jeg ved ikke hvad den hed, men det må de kunne fortælle dig i forretningen.

Det største problem her, var da skidtet skulle samles - alle de bitte små rør - men det problem har du vist ikke, jeg kan ikke lige se en udendørs lampe for mit indre blik

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 20-08-12 15:46

Prøv at se det her link ......

http://www.hammerite.dk/download/fargkarta.pdf

Det ser ud til at kan det som du efterspørger.....

Mvh Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : p-nielsen

Dato : 14-09-12 15:19

Tak for svaret Nordsted1.