/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Netkortet driller
Fra : jensviggo
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 02-06-03 06:29

Jeg har sat et nyt netkort i min gamle pc 133 mhz, installeret den nødvendige driver til netkortet. Kortet er Realtek RTL8139/810x Family PCI Fast Ethernet (NDIS4/Win95_OSR2 driver).
Jeg kan ikke komme på nettet, hvis jeg prøver under kør at skrive winipcfg, findes kortet ikke.
Højre klikker jeg på denne computer, egenskaber, enhedshåndtering, findes kortet der.
Jeg kører win 98, driveren er win95, men det har vel ikke den store betydning????, eller ?. Jeg kører over en Linksys router, og det fungerer fint med mine andre pc´er. en stationær og en bærbar.
Mon der er hjælp at finde?

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 60 point
Dato : 02-06-03 07:07

Har du kigget under Netværk i Kontrolpanelet?
Er der installeret en TCP/IP protokol til kortet?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 02-06-03 09:16

I enhedshåndtering, er der så er gult udråbstegn ved netkortet ?
I egenskaber på kortet står der at driveren er rigtigt installeret ?
Du kunne jo bruge win98's driver til kortet.
Det gøres ved at fjerne kortet fra enhedshåndtering og genstarte computeren.
Så skulle win98 selv opdage at der er et "nyt" kort i.

Dr. Dydendak

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 03-06-03 06:01

Tak for svaret hjp1974.