/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skivebremse hyler
Fra : warrior
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 19-08-12 22:04

Hej
Under nedbremsning er den for nylig begyndt at hyle fælt; det er specielt når jeg bremser ved meget lav hastighed.Har hørt at gummiet kan være for hårdt, men jeg tænker også på om det skal udskiftes/renses. Mc'en er en suzuki gt550.
Tak for svar

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-08-12 22:29

Du må tjekke om det er slut på klodsene.Er det det så skal de skiftes ,men du kan også smøre bremsefedt på bagsiden af klodsene.Ikke på den siden der går mod skiven. Jeg ved ikke hvad slags gummi du mener er blevet hård? De må du forklare.
alimak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-08-12 22:59

Det plejer at være slidte belægninger, hvis ikke de er slidte, så kan du prøve at raspe dem
så de bliver ru i overfalden.
Det kan også være den gummiring der pakker stemplet i caliberen, eller der være dannet en masse grater og skidtsamlinger som gør at stemplet ikke kan gå tilbage, du prøve at vende gummi pakningen, så skulle det virke som en ny ring, altså hvis den ikke er total mør, ellers koster et reparations sæt ikke ret meget, omkring 250.-
Det er nemmest at presse stemplet ud, mens det hele er monteret på cyklen, ellers kan det sidde alt for fast til at kunne løsnes.
Og du må ikke bruge nogen form for fedt, andre steder end hvor kaliberen løber på boltene til forhjulet.
Fedt kan æde gummiet.
Det var min erfaring med hylende bremse skiver

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-12 23:05

Men når det sker, når du kun bremser, så er det helt sikkert bremse belægningen der er slidt.
Yderst sjældent fejl på skiven, hvis du kan mærke nogen form for rille eller modstand på skiven
brug negl, du kan mærke det øjeblikkeligt,
så få den mål ved en forhandler, skiver må som regelt ikke have et slid på mere end max 1mm
og når det er en GT så har den helt sikkert kørt temmelig langt

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 20-08-12 21:45

Jeg kan også mærke, at der er en smule piben/slæben på, når jeg bare trækker den. Maskinen er fra 75, men den er blevet renoveret og med nyere hjul.
Der går lige nogen dage inden jeg får tid til at se det efter, men vende tilbage herefter.
Tak så langt

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 11-09-12 07:48

Tak for svaret mig-selv.