/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Pyrolyse i ovn
Fra : nollerik
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 19-08-12 12:35

Sælgere af hvidevarer påstår, at pyrolyse er verdenens ottende vidunder. Holder disse anbefalinger i daglig praksis.

Nollerik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 14:03

Vi kører med nr 2 pyrolyseovn - og er godt tilfreds.
Sidste nye er en Samsung, købt i Sverige og leveret til døren.

Den har 4 rengøringsprogrammer.
"Damprensning"
Pyrolyse i 3 tidslængder med opvarmning til ca. 500°
Lågen låses indtil passende lav temperatur.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 19-08-12 14:27

Hvilken forretning i Sverige?
Hvilken model?

nollerik

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-12 16:20

Pyrolyse ER det bedste. Let og smertefrit.

Vi har to Siemens ovne med pyrolyse. Det er ikke de billigste, men vi gik ikke efter pris men efter design

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-12 17:05

http://www.tretti.dk/sok?q=samsung

Model BT62TQBPST

Men umiddelbart kan jeg ikke finde den.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-12 17:55

Kataytisk pyrolyse ved lavere temperatur virker også fint.

Bare man bager ind imellem så fladerne ikke kun bliver fedtbelastet af stegning, kan de nå at holde sig rene.

Der må ikke gøres rent med "ovnrens " eller lignende kemikalier, som ødelægger katalysatorfladerne.

Glasvinduet og bunden bruger vi ægte brun sæbe til.
En fast bageplade lagt i bunden, som kan gå i opvaskemaskinen efter behov, gør anden rengøring næsten overflødig.

Godkendelse af svar
Fra : nollerik

Dato : 21-08-12 12:39

Tak for svaret Fijala.

Nollerik