/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kamphunde.
Fra : prio
Vist : 1394 gange
100 point
Dato : 09-08-12 23:16

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52655596:tre%C3%A5rig-pige-skambidt-af-kamphund.html

En lille pige bliver angrebet af en kamphund og ilde tilredt med dybe sår - hun kunne være blevet dræbt.
Nu er hun mærket for livet af den frygtelige oplevelse.

Hunden havde ikke mundkurv på, fordi det var dens fødselsdag!!!
- og ejeren flygtede selvfølgelig efter overfaldet, men blev heldigvis fundet af politiet.

Det er jo den slags, som man hele tiden frygter vil ske, når man i gadebilledet ser disse ansvarsløse, småtbegavede kamphundeejere, der render rundt og spiller smarte
- med hunden uden mundkurv og oftest uden snor.

De fatter ikke, hvilken tikkende bombe, de har anskaffet sig.

Kamphunde tænder utroligt let af og angriber uden varsel.

Især reagerer de på høje lyde, som børnestemmer og småhundes gøen
- og når de bider, er det blodig alvor.
De nægter at slippe deres bytte og kæberne låses.

Den nye hundelov fungerer overhovedet ikke, for politiet gider ikke reagere overfor de uansvarlige hundeejere, før hundene har forvoldt skader.

Det har ALDRIG været menningen, at kamphunde skulle bruges som kæledyr/selskabshunde - udelukkende som brugshunde langt ude på landet.

Ejeren af hunden, der angreb pigen, slipper med en bøde for med grov uagtsomhed at have skadet barnet med sit vilddyr - hvorfor skal han slippe så let?

Hvis han havde skadet et barn med uagtsom bilkørsel, kunne han let have fået en fængseldom.

Bøderne er ejerne da ligeglade med!

Hvorfor bliver vilddyrene ikke inddraget af politiet og aflivet, første gang man ser dem i offentligheden uden mundkurv eller uden snor???

Hvorfor skal der først ske skader på mennesker eller dyr, før der reageres?

Hvorfor er det tilladt, at man så ofte skal være utryg ved - eller ligefrem bange for - andres kæledyr - der er da fuldstændig uhørt!

I øvrigt synes jeg, at rotweilere og schæfere også alt for ofte havner hos tumper, der gerne vil have en "rigtig" hund - men ikke fatter konsekvenserne af deres køb.

Disse hunderacer er også kun tænkt som brugshunde, og burde heller ikke være tilladt som kæledyr.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-08-12 00:03
Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-08-12 00:03

Sikke en gang vås at lukke ud.... Hvordan definere du en kamphund?? Hvilken race snakker vi om??
At deres kæber låser er noget sludder, du skal ikke tro på alt, hvad der står i Ekstrabladet.
En hvilken som helst hund kan tænde af, hvis den bliver forkert behandlet. En lille hund laver små skader, en større hund laver større skader. Som udgangspunkt, fejler hunden ingenting, det er spasseren i den anden ende af snoren der skal fokuseres på. Det er ikke andet end en gang mediehysteri. Jeg vil vove den påstand, at det er mere sikkert at gå forbi en af de forbudte hunderacer, end at krydse gaden. Sæt dig ind i tingene og se dem fra begge sider, end blot at være fordomsfuld om noget du ikke aner en pind om...

Pims

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-12 01:42

Citat
Sæt dig ind i tingene og se dem fra begge sider, end blot at være fordomsfuld om noget du ikke aner en pind om...

Det er jo ikke alt sammen noget sludder - nu er det vist dig pims der er lidt forudfattet...

Citat
En lille hund laver små skader, en større hund laver større skader

Det er jo netop humlen i dette spil.
Skulle vi så ikke se at få gjort noget ved det at ukyndige personer IKKE skal have lov til at holde hunde i det hele taget?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 10:10

Ja,sikke engang vås at lukke ud...pims:
Citat
Jeg vil vove den påstand, at det er mere sikkert at gå forbi en af de forbudte hunderacer, end at krydse gaden.

Du vil vel også påstå,at det er mere sikkert at gå forbi en bandemedlem,med lommerne fyldt af knive og pistoler,end at gå forbi en 90 årig pensionist,med stok i højre hånd.

Mon ikke din situationsfornemmelse,har været udsat for en kortslutning.

M.

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-12 10:26

Hej pims

Det lyder som om du er ekspert, men der er flere u rigtige ting i det afsnit du har skrevet.

1. En boxer og mange kamphunde der har lidt af denne race, har den tendens at kæberne låser ved bid, det er ikke aviserne der har opfundet den kendsgerning.

2. Politiet / regeringen har lavet en defination af hvad der betragtes som kamphunde, og det må vi borgere så tage til efterretning, enten vi er enige eller ej.

3. Nu er det jo ingen undskyldning at alle hunde kan tænde af, (for det kan de) men når man har en stor hund har man også et større ansvar.

4. Og mediehysteri, det vil jeg så absolut ikke kalde det, for de hunde er meget u beregnlige, og hvis det var din egen datter der var blevet bidt, så havde du måske set på det på en anden måde, det håber jeg da.

5. Der burde måske være nogle enkelte hunderacer mere på den liste, jeg kunne nævne nogle stykker, men er ikke ekspert, og vil overlade det til dem.

6. Og at disse hunde skal have mundkurv på, er da meget naturligt, så kan de ikke bide, og vi vil undgå disse meget kedelige ulykker, og hunden lider ikke under det, men måske det går ud over ejerens stolthed. ?

7. En ting har du ret i, det er også hunde ejeren det er galt med, men så skal du også huske, at der her er tale om hunde med et noget u beregnligt sind, og handle derefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-12 10:56

Er "vi mennesker" da virkelig så "herskesyge" at vi absolut skal skal skaffe os et "dyr" vi kan kommandere rundt med så vi "tror" vi besidder en magt

Forbyd dog alle disse såkaldte "kæledyr" der absolut skal luftes i det fri....

Det gælder både hunde og katte.....

En ting er "brugsværdien" i hunde, men så overlad dog det til de "profier" der har brug for det såsom politi, toldere, militær, blinde osv.....

Hunde kan noget vi mennesker ikke kan, men de er ikke "kæledyr" - de lever deres eget liv og de "dyriske" instinkter træder til der hvor vi mindst forventer det - og så drejer det sig KUN om at være stærkest.

Selv jagt er unødvændigt og igen kun en "magtdemonstration" af mennesket.....

Vi læser KUN om al den skade både hunde og katte gør på andre personer eller deres ejendom...

Forbyd "lortet" og giv folk en guldfisk

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-08-12 11:54

Pludselig havner vi i en skyttegravskrig om kæledyr eller ej.
Selvom jeg er tilbøjelig til at give refi ret langt hen ad vejen, er det nok lige i den anden grøft med at afskaffe alle katte og hunde...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-08-12 12:42

Hvad med guldfisken der bare til menneskets fornøjelse skal svømme rundt i en lille dam, er det ligegyldigt.

Det var bare en strøtanke efter refi

Det var nu lige drastisk nok, rigtig mange mennesker er meget glade for deres kæledyr og passer dem fornuftigt og giver dem et godt liv og omvendt, så den tanke er heller ikke farbar.

Lad os holde fast i det debatten startede med nemmelig [U]Kamphunde ol.[/U]

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-12 12:57

ALLE hunde er "kamphunde" når det passer dem....

Selv den mindste "tæppetisser" kan gå amok.....

Så igen - FORBYD hunde og katte....

At de gør nogle mennesker glade er ingen undskyldning....

De er alle mere eller mindre menneskeskabt - INGEN af disse såkaldte kæledyr lever frit i naturen.... og skulle der findes en enkelt er den kun i live ved at "dræbe" sit bytte - de er jo ikke planteædere

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 10-08-12 12:59

Ak ja, disse stakkels kamp/muskelhunde (og andre tidligere brugshunde, som nu skal bruges som kæledyr) - de bliver ydmyget med mundkurve, siger ejerne.

Det drejer sig jo om fantastiske familiehunde, der elsker børn og aldrig har så meget som knurret af nogen!

Lige indtil den dag, de uden varsel går til angreb på mennesker og dyr og laver voldsomme skader eller slår ihjel
- så udtrykkes der stor undren over søde Fidos adfærd, og skylden lægges hos ofrene.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-08-12 14:09

Citat
ALLE hunde er "kamphunde" når det passer dem....

Nå, nå, sådan opfatter jeg nu ikke de fleste hunde - jeg føler mig tryg nok ved dem og deres ejere, hvis man opfører sig nogenlunde fornuftigt i deres nærhed.

Men kamphunde (og deres ejere) er jeg meget utryg ved, og går gerne i en stor bue udenom, især hvis jeg har min egen hund med.

For mig er en kamphund - fx en amstaff - en hund, der angriber pludseligt og voldsomt ødelæggende i første hug.

Den er oprindeligt fremavlet til dyrekamp, og angriber derfor ved den mindste provokation med reel aggression - for at skade modparten mest muligt.
Det er ikke unaturligt for den at opsøge fremmede hunde for at slås.

For andre (raske) dyr er det jo ikke en normal væremåde.
De advarer deres omgivelser, hvis de føler sig gået for nær, ved at knurre, rejse børster, eventuelt skinangribe.
De går kun til reelt angreb i yderste nødstilfælde, hvis de føler sig så truet, at de er nødsaget til at forsvare sig.

Hvordan tør børnefamilier have kamphunde som kæledyr?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-12 14:31

Citat
De går kun til reelt angreb i yderste nødstilfælde, hvis de føler sig så truet, at de er nødsaget til at forsvare sig

Og hvor skulle folk vide fra hvornår tæppetisseren føler sig truet

Nå det VED alle 2-4 årige børn selvfølgelig....

Alle børn ved da hvad en "kamphund" er for en størrelse.....

Jo - det er skam farligt at færdes i DK - hold børnene i snor eller luk dem inde....

De voksne kan forhåbentlig tænke selv

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-08-12 14:46

Citat
Og hvor skulle folk vide fra hvornår tæppetisseren føler sig truet

Jamen det har jeg jo lige givet udtryk for, refii!?

Har jeg sagt, at alle børn kender en kamphund - forstår ikke helt din morsomme? kommentarer?

- eller vil du bare være den oversmarte Rasmus Modsat i denne tråd?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 15:24

Citat
ALLE hunde er "kamphunde" når det passer dem....

Selv den mindste "tæppetisser" kan gå amok.....

Jamen,det har refi da helt ret i.Ikke engang en dyrepsykolog,ved hvad der foregår i hovedet på en hund. (Eller andre dyr,for den sags skyld).Hvor skulle han vide det fra???

Mine forældrer havde en lille sort Dværgpinscher.Hele familiens kæledægge.Den "græd",så tårerne trillede,hvis den skulle være alene hjemme.

Men hvis der pludseligt kom et fremmed menneske,rejste den hårene hele vejen hen ad ryggen,og snerrede,det bedste den kunne. Var helt sikkert parat til at kæmpe,"til sidste blodsdråbe".

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-08-12 16:15

http://lokalavisen.dk/dyre-internat-rottweiler-er-stadig-hos-os-/Sjaelland-Politi/20120715/artikler/120719701/1265

Der er så mange sager om kamphunde og lignende brugshunde, at de landdækkende aviser efterhånden ikke længere gider dække dem, kun lokalaviserne.

Fx om denne "glade og veltrænede" rotweiler, der så snart den ser sit snit til det , angriber og skambider et barn.

Jeg har også en rotweiler i nabolaget.

Den får lov til at rende rundt uden mundkurv, selvom den under en luftetur har angrebet og flænset en fredelig labrador.
Hvordan tør ejerne dog tage det ansvar på sig?

Min genbos 3-årige schæfer er nu så uregerlig, at den river sig løs fra sin ejer for at løbe hen og snappe ud efter tilfældige mennesker - men ejeren siger, at det er sådan en dejlig hund, og at "unoderne" kan trænes væk.

Som sagt, hvorfor kan man ikke gå en fredelig tur i sit nabolag, uden at føle sig utryg overfor folks vilddyr??
UHØRT!!!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 10-08-12 18:43

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1805381.ece

Nej da, min hund bider ikke - HAPS...

Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-08-12 19:02

Det er stadig en gang mediehysteri. I reagerer ud fra, hvad i har læst og hørt, eller hvis i har set naboen hund lufte sig selv og måske været lidt fræk og sprunget op af nogle mennesker for at hilse på. Jeg benægter ikke det skete, men somme tider er der to sider af samme sag. Vi ved sjældent hvad der er gået forud før en hund har bidt. Og igen: NEJ! En hund låser ikke i kæberne, den bider i en af to faser: Byttedrift eller forsvar. I byttedrift holder den fast, til byttet er slået ihjel, sådan er den skabt fra naturen. I forsvar bider den hurtigt og slipper igen med det samme, for hele tiden at have en flugtmulighed. En hund som er blevet behandlet og socialiseret ordentligt, bider som regel ikke. Og man sørger for som ejer, at hunden aldrig er til gene for andre. Jeg synes det er synd at forbyde en masse hunde, når det er ejerne den er gal med.

Pims

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-08-12 19:34

Citat
den bider i en af to faser: Byttedrift eller forsvar.

Ja, det er vel sandt nok for et normalt dyr/hund, men netop ikke for en kamphund
- og netop derfor, at en kamphund er så farlig, da den som sagt er fremavlet til dyrekamp.

Den angriber for "ingenting" og skader mest muligt, det ligger i dens gener - men er helt unaturligt for de fleste andre dyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-12 20:09

Citat
eller vil du bare være den oversmarte Rasmus Modsat i denne tråd?

Hvori består det "modsatte"

Der er INGEN, barn eller voksen, der ved hvad der foregår i hovedet på en hund eller kat....

Derfor burde det være "burdyr" hvis folk absolut ikke kan undvære dem....

Hvorfor i himlens navn skal de rende rundt og terrorisere båda naboer og deres ejendom, endsige børn der blot vil være "venlige"

INGEN ved jo hvad dyret kan finde på - ikke en gang "ejeren"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 20:11

Citat
En hund som er blevet behandlet og socialiseret ordentligt, bider som regel ikke.

Næh..... "som regel ikke". Men hva`så når de regler ikke holder.Skal man kalkulere med at tre til fem børn bliver vansiret hvert år,på grund af nogle stupide menneskers statussymboler.

Jeg har selv en herværende eksempel på,(nogle år tilbage) at en hund pludseligt sprang gennem hækken og ind til naboen,hvor den rev den ene kind af en fire årig pige.
Jojo,det sker "som regel" bare ikke.......

Citat
når det er ejerne den er gal med.

Okay.......så må vi igang med at aflive ejerne.

M.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-08-12 21:05

Citat
Næh..... "som regel ikke". Men hva`så når de regler ikke holder.Skal man kalkulere med at tre til fem børn bliver vansiret hvert år,på grund af nogle stupide menneskers statussymboler.

Tja, vi kalkulerer jo hvert år med et vist antal døde og kvæstede som følge af spritbillister, så hvorfor ikke..?

Citat
Jeg har selv en herværende eksempel på,(nogle år tilbage) at en hund pludseligt sprang gennem hækken og ind til naboen,hvor den rev den ene kind af en fire årig pige.
Jojo,det sker "som regel" bare ikke.......

Var det ikke noget med at den rev hele hovedet af pigen?? Og åd hende bagefter???

Citat
Okay.......så må vi igang med at aflive ejerne.

Næ, politikerne burde bare have lidt røv i bukserne og gøre brug af den hundelov der var før de famøse 13 forbudte racer, den fejlede sådan set ikke noget...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 21:27

Citat
Var det ikke noget med at den rev hele hovedet af pigen?? Og åd hende bagefter???

Okay pims,jeg kan godt li`din form for humor har du også stunder,hvor du er seriøs???

Eller skal alle dine indlæg bare ta`es,for en gang plat,egocentrisk tidsfordriv,fra din side????

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-08-12 21:32

Citat
Næ, politikerne burde bare have lidt røv i bukserne og gøre brug af den hundelov der var før de famøse 13 forbudte racer, den fejlede sådan set ikke noget...

Sikkert ikke - næh, det er galninge som dig der burde forbydes...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-08-12 21:37

Citat
En hund som er blevet behandlet og socialiseret ordentligt, bider som regel ikke. Og man sørger for som ejer, at hunden aldrig er til gene for andre. Jeg synes det er synd at forbyde en masse hunde, når det er ejerne den er gal med.

Hvordan hulen skulle hundene selv finde ud af at blive socialiseret ordentligt uden de har nogle ejere?

Det er katten rive og kradse mig den omvendte verden du her skitserer!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 21:39

Jeg kan oplyse dig om pims,at pigen har ar,efter "episoden",den dag i dag.Som måske fortar sig,ad åre,efter lægernes dygtige indsats.

Du er selvfølgeligt mere bekymret om hundens skæbne.Derfor kan jeg oplyse dig om at (til min store tilfredsstillelse) hunden blev aflivet øjeblikkeligt.Da ejerne trads alt var ansvarsbevidste personer.

Og hunden var ingen "dræberhund",men blev det. Nemlig en alm. Schæfer.

M.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 10-08-12 21:39

Hold da op, Mosebaek. Du har godt nok været en tur i fremmedordbogen.
Jeg er skam seriøs. Plat, egocentrisk tidsfordriv, finder du i de andres indlæg..

P.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 21:58

Et fattigt,men velmenende tip:INGEN absolut ingen mennesker,det være sig nok så kloge,kender et dyrs hensigter.

Selv en Charolais ko,kan blive en "frådende uhyre",hvis kalven ikke følger med ind i vognen,på samme tid som mo`ren.

Har selv prøvet det.....så er vi mennesker,altså ikke "ret store".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 22:02

Citat
Hold da op, Mosebaek. Du har godt nok været en tur i fremmedordbogen

Næhh......det er såmænd bare et beskedent udpluk,af mine daglige talegaver.
Bare spørg konen. Hun er stadigvæk imprægneret.

Vent bare,til jeg folder mig ud.

M.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-08-12 22:08

Citat
Hun er stadigvæk imprægneret.

har hun fået Gorie eller noget andet imprægnerings middel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-12 22:33

Citat
Selv en Charolais ko,kan blive en "frådende uhyre",

DERFOR er de også indhegnede så det var et dårligt eksempel....

Selv svin lukker man inde....

Menneskeavlede dyr hører IKKE til i den fri natur (uden indhegning)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 22:45

Citat
så det var et dårligt eksempel....

Hva`faen,skal jeg ellers lige hitte på.......

Men,bortset fra det.....i det ene øjeblik,kan du klø den godmodige ko i panden.....i det næste,vil den "jorde" dig,hvis man har gjort noget forkert,mod "dens væsen".

Det er så (desværre) ikke mine egne dyr. Men nogle venner vi hjælper,når dyrene skal flyttes.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-08-12 23:10

Tråden uvedkommende,bare en oplysning:

Hvis jeg fra nu af,virker lidt uengageret,er det fordi jeg er ved at multitaste.

Jeg læser denne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_accidents_and_incidents_involving_military_aircraft
Ser denne:
http://www.youtube.com/watch?v=6It5ouqR40U&feature=related
Samtidig hører jeg dette:
http://www.dansbandsdax.se/

Og Kandu,skal jo også passes.

Jeg er nemlig ved at finde ud af om jeg er senil-konfus.Har haft kørekort i 50 år.I næste uge,skal lægen finde ud af,om jeg stadigvæk har den.

Kørekortsattest.

M.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 20-08-12 20:35

Tak for svaret Klatterup.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 21-08-12 10:12

Hej prio.

Mange tak for accepten af svar.

Det er bare forunderligt som det kan starte lidt mudder frem for lidt saglighed.

Håber vi alle har rykket lidt ved fordomme osv. ved at følge debatten.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-11-12 23:15

2 kamphunde angriber løber og vil ikke slippe igen - typisk for de racer.

Du godeste, hvor har det været rædselsfuldt for den stakkels unge mand, som har fået flere sener bidt over, og flere steder er bidt helt ind til knoglen.
Han får sikkert mén for livet, både fysisk og psykisk.

Hvis det havde været et barn, som hundene havde angrebet, kunne de meget let have dræbt barnet.

Jeg fatter virkelig ikke, at man i et civiliseret samfund tillader, at den slags misfostre af dyr er tilladt at holde som husdyr.

Kamphunde skulle have været totalt forbudt forlængst, og disse 2 skulle være fjernet fra den idiot, der ikke selv kunne/ville tage et ansvar.

Jeg er dødsensangst for kamphunde og deres hjerneblæste ejere.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59585607:løber-angrebet-af-muskelhunde.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-12 10:38

Fuldstændig enig,prio.Nu kan man komme galt afsted,ved at være i besiddelse,af en sølle hobby kniv.

Mens det stadigvæk er tilladt,med sådan et par dræbermaskiner.Som for mig at se,kun bruges som potensforlængere.Og til at sende signalet: Jeg er en allerhelvedes ka`l.Jeg behersker magt.

Endnu en gang dobbeltmoral,i vort politiske system.......forstå det,hvem der kan.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-04-13 12:38

http://ekstrabladet.dk/112/article1957175.ece

Kvindelig løber overfaldet og flået i stykker af 2 rotweilere, der brød ud fra en have.

Endnu et af utallige eksempler på bidske hunderacer, som går amok og lemlæster dyr eller mennesker.

Hvorfor rottweilere ikke er forbudt, ligesom kamphunde, fatter jeg ikke.

Mange ejere af disse racer - kamphunde, rottweilere, schæfere - aner ikke, hvilket ansvar, de har, når de køber sådanne hunde som kæledyr.

De skulle aldrig have haft lov til at eje sådanne dyr, der let bliver til fare for omgivelserne, ved forkert eller manglende opdragelse.

Først, når skaden er sket, indser tumperne, at de ikke havde styr på vilddyret, og måske bliver nødsaget til at ty til aflivning - hvis de da overhovedet nogensinde fatter, at søde Fido er en dræbermaskine.

- og nu vil man lave hundeloven om, og gøre den mildere igen - om jeg fatter det.

Stakkels kvinde, der nu er mere eller mindre ødelagt fysisk og psykisk.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-04-13 15:44

Denne tråd vil være eviggyldig al den tid Kandu eksisterer, der kommer ikke et endegyldigt svar.

Hvis der er noget der deler vandene er det folks "kæledyr"

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 22-04-13 22:10

Citat
- og nu vil man lave hundeloven om, og gøre den mildere igen - om jeg fatter det.

Ja, fødevareminister Mette Gjerskov er jo socialdemokrat, og da en del hundeejere har råbt højt om, at den nye hundelov er for striks, så skal den selvfølgelig ændres.

For Mette Gjerskov er socialdemokrat, og socialdemokraterne lytter altid til den højtråbende pøbel, og ændrer holdninger, som vinden blæser.

Så pyt med, at vi er mange, der må gå angste rundt pg.a. bidske hunde i nabolaget.

- og pyt med alle de dyr og mennesker, der skambides.

Folk skal skam have lov til at holde rovdyr som "kæledyr" - og pleje deres komplekser.

Jeg selv går også med hjertet oppe i halsen, når jeg skal forbi 2 rotweilere, der allerede har overfaldet en anden hund.

Hvornår slipper de ud af indhegningen, og går til angreb på min hund og mig?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-04-13 23:45

Citat
Hvornår slipper de ud af indhegningen, og går til angreb på min hund og mig?

Der må da være noget du har fuldstændig misforstået - sådan nogle små uskyldige hunde skal da have lov til at gøre hvad de har lyst til - du kan da bare flytte til et andet nabolag...

Den melding vil jeg tro du får hvis du konfronterer nogle af hunde ejerne.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-04-13 11:51

http://www.bt.dk/danmark/kamphund-amok-boern-saa-deres-hundehvalp-faa-bidt-hovedet-i-stykker

Endnu en kamphund, der har forårsaget en anden hunds skrækkelige død, og en familie har mistet deres kæledyr på en grufuld måde.

Kamphundens ejer, en tåbe og taber, skulle aldrig have haft lov til at have anskaffet hunden.

Det særligt uhyggelige ved kamphunde, er, at de angriber for at lemlæste eller dræbe, uden varsel overhovedet!

Ingen knurren eller andre tegn på, at et angreb kan være på vej.

En fuldstændig unormal væremåde for en hund, en fremavlet vanskabning, som aldrig skulle have været tilladt som kæledyr.

Selv ejerne kan jo ikke "læse" deres kamphund, men bliver tit virkelig forbløffede og forskrækkede over "Fido", som jo ellers er så sød og kærlig overfor sine ejere.

Rotweilere, doberman og schæfere er en smule lettere at aflæse, men alligevel alt for farlige som familiehunde, hvor ejerne ikke er uddannet til at have med den slags voldsomme hunde at gøre.
De skulle også forbydes som almindelige kæledyr.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-13 14:25

Så er det igen gået grueligt galt...

http://www.bt.dk/udland/kvinde-bidt-ihjel-af-fire-pitbulls

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-05-13 16:44

Citat
Så er det igen gået grueligt galt...

Ja, hvor er det dog uhyggeligt.
Den stakkels kvinde og de stakkels pårørende.
De 4 pittbulls er vel tidligere familiehunde, som så er forsøgt afsat, da man ikke magtede dem mere - i stedet for at få dem aflivet.

Heldigvis er de forbudt i Danmark, tænker mange.
Det er de ganske vist, men det er overhovedet ikke ensbetydende med, at de ikke findes i Danmark, både i de "rene" form og i blandinger.

"Tabere" vil jo gerne have de agressive og farlige hunderacer til at stive sig af med, og importerer hundene fra udlandet.

Måske ville det være en god idé at kræve et "hundekørekort" i Danmark?
Samt sætte bøderne for ulovlige hunde gevaldigt op?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-05-13 16:55

Noget alvorligt bør der ihvertfald gøres så vi kan få gjort op med den pladderhumanisme der hersker omkring disse kamphunde...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 11-05-13 21:17

To ting jeg tænker på når jeg læser alt dette er følgende.

1. Hvorfor får de hunde ikke en mundkurv på ? dette er mig ubegribeligt.

2. For de fleste (ikke alle) er sådanne hunde blot en potens forlænger, for så er man lige
pludselig blevet noget som andre er bange for.

Det er ikke let at lave en lov som alle er tilfreds med, jeg havde for ca. 1 år siden kedelig episode.

Der skete følgende.

Min lille tæppetisser (blanding af Lasapso - lille Pudel - Gravhund - Malteser) den måler 28 cm. over skulderen.

Den smuttede bag om benene på mig da jeg gik ud af havelågen da den havde fået øje på en Golden Retriver der kom rundt om hushjørnet, den "prøvede" at komme op på ryggen af den store hund, (dominans) (ja små hunde har åbenbart også et ego) nå men vi fik fat på hver sin hund, damen råbte og skreg helt hysterisk, men jeg regnede med at episoden dermed var slut.

Men nej, damen havde meldt episoden SKRIFTLIGT til politiet, at min hund havde bidt hendes, Politiet ringede til mig og refererede brevet, jeg bad så om at få præsenteret en dyrlægeregning fra den pågældende dag, og afviste at min hund havde bidt, og at den manglede 2 hjørnetænder.

Politiet ville så kontakte damen for at høre om bidet, hun indrømmede så, at hendes hund ikke var blevet bidt.

Men havde det ikke været en rolig betjent, kunne jeg havde mistet min hund på en løgn.

Jeg har kun en ting at sige til den slags, Fy for S#¤%&.

Her havde hundeloven ikke været god, men til kamphunde - sjæfere - rotwielere osv. kan den være god.

Det er ikke let at lave en lov som er 100%, og her skal politiet være gode og se lidt bag hændelserne.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 11-05-13 23:45

Citat
Men havde det ikke været en rolig betjent, kunne jeg havde mistet min hund på en løgn.

Nej, så slemt tror jeg trods alt ikke, det kan gå, men sikke en oplevelse!

Så vidt, jeg har forstået, risikerer man først at få aflivet sin hund, hvis den har skambidt - dvs bidt så der skal syes.

Jeg oplevede en dag, at nogle andre hundetrækkere ikke længere vil hilse.
De påstod, at min hund havde bidt en anden hund.

Min hund har aldrig bidt nogen, og det viste sig så, at den blot havde gøet arrigt af en anden hund, som den var bange for - og en fjer bliver desværre tit til fem høns blandt nervøse hundeejere.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor der ikke oftere benyttes mundkurve til bidske hunde - på den måde signaler man til omgivelserne, at man er sit ansvar bevidst med den bidske hund - selvom jeg nu i mange tilfælde hellere så hundene aflivet.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 12-05-13 10:11

Problemet er oftest den 2 benet "i den anden ende af snoren ikke ved nok om det han har i hænderne (eller har det med fuld overlæg som potensforlænger)

Kommentar
Fra : prio

Dato : 19-08-13 22:27

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70863072:ti-beslaglagte-hunde-stjålet-fra-dyreinternat.html

Ren parodi med de beslaglæggelser af farlige hunde, når ejerne åbenbart uden problemer kan hente deres hunde igen.

Det sker konstant.

Hvorfor sikrer man sig ikke bedre mod disse indbrud - eller sender hundene til andre internater, når man i Rødovre ikke kan finde ud af at passe på hundene?

Det er jo ikke for sjov, at man beslaglægger hunde efter skambidning.