/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvad må de
Fra : bublebee
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 09-08-12 19:05

Nu skal jeg snart tilbage på job - arbejder i butik efter hk overenskomst. Hvad kan mit arbejde kræve af mig. Har jeg nogle rettigheder når jeg har den lille ? De vil ingen hensyn tage mht vagtplan eller noget overhovedet. Der er generelt meget bøvl. Den lille kommer i seng ml 18-19 og bliver ammet inden. Når jeg kommer tilbage har jeg 2 dage om ugen til kl 20, så er jeg først hjemmekl 21.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 09-08-12 19:15

Spørgsmål
- Ubesvarede   5
- Besvarede   166
- Annullerede   87
- Slettede   2
Ialt   260

Du skal selvfølgelig passe dit arbejde efter de arbejdstider du få fra din arbejdsgiver.
Du kan selvfølgelig komme frem med dine ønsker, men du har ingen krav på noget.

vic200

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-08-12 19:25

Tag en snak med HK og lad dem rådgive dig.

Man opnår sjældent noget ved at kræve...

Mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-12 21:10

Du kan spørge pænt om det er muligt, at få nogle andre arbejdstider, men så længe det ikke er overarbejde, så kan du ikke gøre andet. Spørg rigtig pænt, der står mange ledige, der gerne vil ha dit job

Det er sgu ikke altid lige nemt at få arbejdsliv og småbørn til at hænge sammen. Mange stopper amningen når de begynder at arbejde igen - eller malker ud

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-08-12 22:31

Det er ikke din arbejdsplads ansvar at du har fået et barn, du er ansat til at passe dit arbejde på de tider hvor din arbejdsgiver finder det nødvendigt, og som givetvis ligger indenfor den aftale i har indgået da du blev ansat.

Du kan selvfølgelig anmode om at få andre arbejdstider, men du har ikke krav på noget.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-08-12 23:24

Det er helt naturligt at sætte børn i verden, derimod er der meget her i "vores" verden
der er meget unaturligt, så som at kvinder lader andre mennesker passe deres børn,
medens de selv finder et "såkaldt" arbejde.
Det er faktisk et meget vigtigt arbejde at passe sine egne børn, ligesom det også er vigtigt
at ens børn lære at omgås andre mennesker og alt muligt andet her i Verden,
i stedet for at man pakker dem ind i "vat og bomuld", som mange forældre og andre "rollemodeller".

Jeg er selv blevet pakket ind i "vat og bomuld" som barn, hvilket jeg først blev rigtig klar over
som 45-årig. Og det gav en masse positive konsekvenser, at lægge sig liv om.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 03-09-12 19:37

Tak for svaret Nordsted1.
Der var intet der ku rokkes ved, så valgte at sige op i samråd m. A kassen.