/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import fra Krim halvøen / Ukraine
Fra : ppk
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 01-06-03 20:34

Hej

Hvor finder jeg adresser på firmaer af forskellige slags? på Krim halvøen / Ukraine.

Jeg leger lidt med tanken om at lave en form for special import her over fra !

Og hvad skal man i øvrigt tage sig i agt for ? ved at lave et importfirma fra dette område.

Venlig hilsen Preben

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 18-06-03 04:24

Hej Preben.
Det danske exportråd har vejledninger og sikkert også adresser.
Man skal tage sig iagt for korruption , hvad du vil/kan gøre når du er blevet snydt af en forretningsforbindelse .
Evt. den Russikske ambassade eller , hvis den findes , den Ukrainske .

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-03 20:19

Råd nr. 1, hold fingerne væk, medmindre det ikke er livsvigtig for dig.
Råd nr. 2, hvis du absolut skal, skal du gøre følgende uden undtagelser:
find en engelsktalende lokal du kan stole 100% på (næsten umulig).
vær sikker på, at din lokale forbindelse, har "beskyttelse" ( er MEGET nødvendig).
undersøg gennem det danske konsulat i Ukraine, hvilke bank du "NÆSTEN" kan stole på
find en leverandør, og aftal at købe varer (hvis han så ellers sender disse)
undersøg logistik med transport (vil anbefale DFDS)
find en løsning på, hvordan du er sikker på at modtage dine varer, når du har betalt (de kender ikke rembouers)
bliv ikke forbavset, hvis alt kikser, og invester IKKE flere penge end du har lyst til at miste.

Her i huset, importerer vi varer fra Rusland. Vi har lejlighed i Sc. Petersborg, vi behersker flydende russisk på forretningeniveau, vi samarbejder med dansk konsulat, advokatfirmaet Galmond samt har venner og familie der ( har en russisk kone på femte år), UANSET alt dette, har vi problemer. Så hold dig væk. Bare et godt råd.
Hører gerne videre om dine erfaringer: ernst@jmsgruppen.dk
NB. Hvis du virkelig insisterer er denne svada, hjælper vi dig gerne. Det er selvfølgelig ikke gratis.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 04:50

Ønsker ikke mere at abonnere på dette sprøgsmål, bliver nok aldrig lukket.
MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 29-11-03 08:01

Tak for svaret jmsgruppen.

I øvrigt står der ingen steder skrevet, at man skal LUKKE sit spørgsmål.
Men det er selvfølgeligt smartest hvis man gør det, men ingen pligt.