/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photoshop lukkes af Windows????
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 693 gange
500 point
Dato : 06-08-12 15:15

Nu er jeg godt nok på spanden.
Jeg har et gammelt Photoshop 0.7, som jeg bruger rigtig meget, men i dag bliver programmet lukket med bemærkningen: Photoshop er holdt op med at fungere. Med besked om, at Windows vil give besked, hvis de finder fejlen. (!)
Der har aldrig været noget i vejen før - og jeg brugte programmet igår.
Jeg har været inde og ændre i systemopsætningen for "forhindring af datakørsel", som foreslået i hjælp-boksen. Hjalp ikke.
Jeg har afinstalleret programmet helt - og installeret det igen. Hjalp heller ikke.
Jeg har ikke lige råd til at gå ud og købe et nyere program - og det gamle er helt fint til mit brug - så hvad gør jeg?
hjææææææææææææælp
Petra

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 06-08-12 16:53

Har du prøvet at køre det i kompatibilitets tilstand?

Højreklik på genvej der starter det og vælg Egenskaber og så fanen Kompatibilitet
vælg en win version og klik Anvend > Ok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-08-12 18:45

Jeg havde engang samme problem med et andet program, og det løste jeg ved at rydde op på min pc, samt brugte en regcleaner til at fjerne gamle og unødige filer.
Men først fjernede jeg programmet, så der ikke lå filer, der muligvis kunne være i brug

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 07-08-12 10:23

Tak for svarene. Jeg rydder jævnligt op på computeren, og har som sagt re-installeret programmet, mig selv.
Nu har jeg også prøvet dit tip, Klaudi, men det virker desværre ikke. Men det kan være fordi, jeg kører Vista, og denne version er ikke nævnt i kompabilitets-ruden.
Men jeg har haft denne computer med Vista i 3 år, og har brugt Photoshop næsten dagligt.
Nu har jeg lige fundet ud af, at jeg kan åbne Adobe ImageReady, hvor der trods alt er en del af de funktioner, jeg skal bruge - men jeg kan ikke skifte til Photoshop herfra.
Jeg har i øvrigt også lavet en systemgendannelse til en uge før, jeg blev smidt af.
----
Jeg har lige åbnet min bærbare, der kører XP, her er der ingen problemer med Photoshop???

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 07-08-12 11:16

Tak for svaret Klaudi.
Efter endnu en genstart, prøvede jeg lige at ændre kombatibilliteten helt ned til Windows 98 ME, og SÅ virker det. Var ellers lige begyndt at overveje en ny stationær...
---
Men jeg fatter ikke, hvad der er sket. Ingen andre har adgang til computeren, og jeg har ikke været inde og pille i opsætningen - og så ændrer den sig bare fra den ene dag til den anden.
Det må være Big Brother.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-12 17:08

velbekomme

Citat
Det må være Big Brother.

Ja så'n en pc gør somme tider lige hva' der passer den!