/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forsvundet hund
Fra : kipumi
Vist : 1129 gange
100 point
Dato : 05-08-12 10:00

Min datters gamle store hund en schæferblanding på 14½ år blev væk i går aften. Lucky er stokdøv og har læst " håndtegn" - han er en meget gammel træt hund, der går meget langsomt. Hun har også 2 andre hunde, og de blev luftet samtidig. Hun bor på landet, og fulge et markskel. Hun går meget langsomt p.g. af den gamle hund. Pludselig kan hun ikke se ham, ofte går han selv hjem og lægger sig på gårdspladsen, når han bliver træt. Men han var ikke der hjemme. Hun og de 3 børn har ledt hele natten - men ikke fundet ham. Drengene på 7 og 9 har ledt i markerne - men det er jo næsten overskueligt. Hun har selvfølgelig sat plakater op her til morgen og efterlyst ham på diverse fora, men han er jo ikke løbet væk, det kan han ikke. Men måske e rhan blevet syg og lagt sig. Er der nogen der har et godt råd. Kan man f.eks. få fat i en hundefører, hvis hund kan finde ham. Ellers dør han jo af sult og tørst, hendes gamle ven. Penge i den forbindelse, tror jeg ikke betyder noget som helst. Hvor finder jeg lige en hundefører? Jeg har ikke forstand på det, men en Schweisshund, er det ikke kun blodspor den kan følge ? Vi kan være heldige at finde en hjælper i dag søndag - har I en ide ?? Kom med dem. Tak - for "madmor" (mig) har heller ikke lukket et øje i nat.

Accepteret svar
Fra : Hunbjoernen

Modtaget 110 point
Dato : 05-08-12 10:35

http://www.dch-danmark.dk/eftersoegere_side.htm

Prøv evt at ringe til dch eftersøningstjeneste..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-12 11:42

Jeg ville ringe til Hjemmeværnets politiafd (po'er) de har hunde der kan hjælpe dig. Kan du ikke lige finde en po-afd i nærheden af dig, så ring til HJV, så kan de guide dig vej til en hundefører

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-08-12 12:01

Hejsa,

Prøv evt at ligge dit indlæg (med angivelse af sted/region) i denne Facebook gruppe :https://www.facebook.com/#!/groups/18488319930/
De plejer at være meget hjælpsomme og aktivt søgende med forsvundne hunde.

Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 05-08-12 20:00

Tak for svaret Hunbjoernen. DCHs eftersøgnings kunne ikke, heller ikke schweisshundeførere ville komme, Politiet ville ikke, hjemmeværnet ville kun, hvis politiet havde sagt god for det, tilbage til politiet, der ikke ville, fordi hunden var gammel og ikke en dyr racehund. Men efter at jeg havde ringet til alle mulige i DCH, formand, kasserer, bestyrelsen, var der endelig nogle gode mennekser, der rykkede ud. Hunden blev fundet sidst på eftermiddagen. Alle er glade - ikke minds Luckys mor og de 3 børn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-08-12 20:11

Hvor er jeg glad for at det endte så lykkeligt.

Jeg bliver dybt forarget over at politiet ikke vil ringe til en po'er, som straks ville komme og hjælpe endda helt gratis... hva fanden går der galt for vores politi

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-08-12 20:26

dejlig afslutning - pyha det var godt.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-08-12 20:43

Hvor var det en dejlig afslutning på så grim en oplevelse. Godt at hunden kom hjem igen i god behold.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 07-08-12 09:42

Ja, vi er alle meget glade. Jeg har lige et lille problem: Nu skal jeg ind og sende et nyt spørgsmål, og ser, at I er nogle, der har svaret på "den bortløbne hund" Nordsted1, Smuller og pifo - men de er slet ikke kommet i min indbakke. Hvor mon den fejl er, de ligger heller ikke i spam eller andre steder. Jeg har tjekket min emailadr. i Kandu - og det er den rigtige - nå forresten skulle jeg vel have stillet det som et spørgsmål, prøver at sende og ser, hvad der sker.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-08-12 18:49

Når spørgsmålet er afsluttet, og du har tildelt points, så får du ikke mere besked om der kommer nye meddelelser i tråden. Det er helt normalt og ikke en fejl hos dig. Vi andre derimod får stadig besked, når der kommer nye kommentarer.

Kommentar
Fra : TOBIAS41

Dato : 25-09-13 22:48

hvis det skulle ske igen så kunne du eventuelt slå det op på facebook eller twitter, få det til at gå videre gennem folk i en kædereaktion.