/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fra gule til hvide plader
Fra : 190e
Vist : 472 gange
35 point
Dato : 27-07-12 10:50

jeg vil hører om det virkeligt kan passe at hvis man køber 10-12 personers bus fra ca. 1998 o.l

kan nøjes med at give ca. 10000 kr for at få den over på hvide plader med plads til 8 personer + fører

håber nogen kan hjælpe med denne påstand.

190e

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 45 point
Dato : 27-07-12 11:33

Lyder underligt at en buskøre på guleplader eller også er det bare som aldrig har set ordelig efter på vores bus

Nå men det jeg lærte da sidst var ude og købe bil er at få at få en guld bils plader til at blive hvide er det indrigsteringsafgisten (tror nok det var indregistreingsafgiften) men det var ihverfald en afgift på bilen som ikke er betalt og denne skal betales når du laver de gule plader om til hvide og hvad det koster afhænger af bilen.

Ofte kan det ikke betale sig - eller det kunne det slet ikke på de biler jeg så på - men der kommer nok en om lidt og fortæller om undtagentagelse der bekræfter reglen

For at en anden kan fortælle dig hvad det koster skal han kende bilmærke og årgang

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-07-12 18:11

Over 10 psn. busser har altid gule plader!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 27-07-12 23:53

Der kan man barese havde du spurgt mig ville jeg påstå at vores bus havde hvide, det må jeg tjekke næste gang den står på turer.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-07-12 16:07

Hej Alka.
Det er du forkert på de den 165 personers bus vi har i vores ældreklu b er på hvide plader.
Hvis en vognmand køber sådan en bus er der ikke betalt registreringsafgift, mens vi i en ældreklub skal betale 60% afgift.
Tager vi sæder ud, så det bliver en bil til max 9 personer skal der så betales 120% ekstra afgift. Der er 180% afgift på en bil men kun 60% på en bus.
En vognmand får dem uden afgift.

Til 190e det er ikke korrekt. Er den på gule plader er det en vognmand der har haft den og så er der ikke betalt afgift. Den bliver dyr at få indregistreret som en bil (max 9 personer):
Skat kan svare dig på det. Du kan evt. finde en tilsvarende bus på deres hjemmeside og se hvad afgiften bliver.

Bliver det en minibus til 9 person er skal du regne 12000-15000 kr i årlig grøn afgift, hvorimod en 10 personers koster ca. 2300 kr årligt i grøn afgift.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 28-09-12 23:19

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.