/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
lus
Fra : karin42
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 25-07-12 13:00

Hvem har gode råd ( mange ) når man har lus !! mit barnebarn har smittet mig og håret er vasket i luseschampo og alt er renset .
hvem kender til det kedelige problem, og hvem har gode råd

mvh. en der aldrig før har haft utøj,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-12 13:21

Øv den kender jeg alt for godt

Da div. lusemidler ikke var tilstrækkelige længere, brugte vi den man bruger til hunde - spray -
yderst effektivt, men benyt den udenfor!!!

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-07-12 13:24

Det her er en meget alternativ metode, men jeg kender en familie der har brugt den med stor held.

HÅRARVNING

Familien består af: Far, mor og to piger. Moren var desparat over at lusemidlet ikke virkede, og hun synes det var pinligt hvis hun smittede nogen på sit arbejde. Så fik hun ideen med hårfarvning. Lusene overlevede ikke hårfarvningen, men pigerne fik dem hurtigt igen, p.g.a. kontakten i skolen. Men forældrene slap af med lusene.

Nu får pigerne farvet hår op til de forskellige skoleferie - så de kan være lusefri. Alt andet bliver selvfølgelig vasket og renset grundigt, som man jo skal, med den slags husdyr

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 25-07-12 14:24

Det er en myte at de smitter med sengetøj osv fik vi at vide i børnehaven, ikke at det afholder os fra at vaske det igen og igen.

Har en pige på 9 der har haft lus siden børnehaven - det sidste vi er begyndt på og som virker bedst er kæmme og kæmme men nu bruger vi et kæmmesæt der kan købes på apoteket og hedder Bug Buster og vi har været lusse fri hele denne sommerferie.

God jagt

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 25-07-12 17:59

Tillykke med en lusefri sommerferie - nyd den endelig

Når skolen igen åbner, så bliver millioner af lus også lukket ind
for de fremmede i vort land - næsten alle
har i mellemtiden været på ferie i det land de er flygtet fra
så det er en endeløs kamp
som "de gode" vil pådutte os, intet har med de fremmede at gøre

Luseplagen skyldes 100% de fremmede i vort land
den kom med dem - og hver gang de har været i hjemlandet
blusser den atter op

Vestens folk var allerede i 1960 nået frem til et udviklingstrin
hvor lusene ikke længere havde plads

Så kom de tider hvor regeringen lukkede revl og krat ind i vort land
dermed blussede luseplagen atter langsomt op - og nu er den her virkelig
hvert år blusserden voldsomt op lige efter sommer- og juleferien
hvorfor pædagogerne da også har fået erklæret Store Lusedag i skolerne
en uges tid efter skolerne igen er begyndt
fordi de millioner af medbragte lus fra hjemlandet virkelig er en plage

Samtidig postulerer de samme pædagoger dog stadig
at luseplagen intet har med de fremmede at gøre

Japan f.eks. har aldrig åbnet portene for dem fra de varme lande
så der har man aldrig oplevet en genopstået luseplage

* * *

Nu bliver jeg nok igen harmdirrende "banket på plads"
af de "gode" i vort land

Sandheden er jo ilde hørt

Med venlige hilsener fra

Svend-Erik Mortensgaard

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-07-12 18:53

Du er en modig mand Svend-Erik Mortensen

Om jeg er enig i din opfattelse af
Citat
Luseplagen skyldes 100% de fremmede i vort land
den kom med dem - og hver gang de har været i hjemlandet
blusser den atter op
eller ej, hjælper ikke karin42. Og dit indlæg hjælper heller ikke karin42 med hendes luseproblem.

Men det er en flot hjemmeside du henviser til - under din profil, semmer. Den er virkelig et besøg værd.

Undskyld karin42, at jeg brugter din tråd til svinkeærinder, jeg er lidt men gør det alligevel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-12 19:50

Citat
hvem har gode råd
lus smitter ved fysisk kontakt det gælder uanset om man er mørk i huden eller bleg ansigt
Citat
Japan f.eks. har aldrig åbnet portene for dem fra de varme lande
så der har man aldrig oplevet en genopstået luseplage
sikke en gang vrøvl, Japan har ikke samme overdrevne kramme kultur som den der har udviklet sig her i landet, alle skal kramme hver gang man mødes og smittes med lus hvis den som krammer har lus

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 25-07-12 23:00

Tak for dine pæne ord Malmin, det varmer, selv her på sådan en herlig sommerdag

og der er virkelig mange der mener som dig
ikke en dag uden herlige kommentarer

at vi tilmed lever udmærket af hjemmesiderne
som samtidig er vores hobby
det er jo bare skønt

o.v.n.
du har ret - japanerne går ikke og krammer
men jeg skal da lige love for
at børnene derude har lige så meget kropskontakt som andre børn på jorden
når vi taler skolen

I Japan er der kun 10% af mødrene der afleverer deres børn til andre
men selv i børnehaverne findes ingen lus
for de findes ganske enkelt ikke blandt civiliserede folkeslag o.v.n.

Mvh - SEM

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-12 23:02

Da mine børn var små, vuggestue og børnehave, da havde de aldrig lus, men da min datter kom på en anden skole i slutningen af 2. klasse, så startede problemet.

Efter at have prøvet et lusemiddel fandt jeg ud af, at alle lusemidler anbefaler, at man supplerer med kæmning, for et godt resultat.

Hmmm, blev så enig med mig selv om, at droppe alle lusemidlerne og koncentrere mig om kæmningen.
Jeg købte en ny tættekam, en af dem med lange stål-tænder, de se ganske voldsomme ud, men hold kæft den var effektiv.

Jeg kæmmede begge mine børn min. hver anden dag, og på den måde får man faktisk ret hurtigt bugt med kræene.

Efterhånden fandt jeg ud af, at der var en bestemt pige fra min datters klasse, som meget gerne ville sidde helt tæt op af min datter når de sad i bussen, og min datter fortalte, at når hun sad bagved denne pige i klassen, så kunne hun se lusene kravle rundt i pigens fletninger.

Jeg snakkede med min datter om det smarte i, at lade være med, at sidde alt for tæt på denne pige (som ikke var mørk i huden eller sorthåret), og efterhånden stoppede problemet med lusene.

Så min erfaring er, at lusene kommer med hjem når børnene er for tæt på hinanden.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 26-07-12 08:06

Tak for svaret Troldepige.

Tak for et sagligt svar ( alle de kommentarer om udlændinge kan jeg jo selvsagt ikke bruge )

fortsat go' sommer til dig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-07-12 10:41

Også fortsat god sommer til dig.
Tak for point.