/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Kandu.dk
#NavnPoint
ans 29307
Nordsted1 17379
Klaudi 12740
dova 10843
molokyle 10182
3773 9640
o.v.n. 9176
bentjuul 8962
refi 7900
10  arne.jako.. 6470
Firewall Alert
Fra : lham
Vist : 890 gange
500 point
Dato : 25-07-12 10:44

Har på min bærbare pludselig fået et problem:

Når jeg ber om www.kandu.dk får jeg meddelelse fra kandu:
Firewall alert
og at jeg skal kontakte support hvis jeg mener det er et problem.

jeg har kun instaleret windows security essentials xp ( ingen ændring det sidste år )

Dell experion 6000 Win XP home SP3

det er mærkeligt for på min stationære kan jeg godt komme i Kontakt med KANDU
der har AVG gratis version

Gode forslag til genetablering af forbindelse -tak

PS har ikke kontaktet kandu.dk da min erfaring fra for længe siden i anden anledning var negativ -nemlig intet svar






 
 
Kommentar
Fra : netop


Dato : 25-07-12 10:57


Prøv med en anden browser - jeg havde selv et problem for ganske kort tid siden...

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 25-07-12 11:07

Hvis det skete for en halv time siden så tænk ikke mere over det, der var en "Internal Server Error" på siden.
En almindelig "husmands" firewall bør ikke reagere på det.

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 25-07-12 22:35

Det er ikke din firewall det er galt med, det er kandu's, der blokere hvis adressen ikke er rigtigt

Kommentar
Fra : lham


Dato : 26-07-12 11:34

Citat
Det er ikke din firewall det er galt med, det er kandu's, der blokere hvis adressen ikke er rigtigt


Hvilken adresse ? og hvordan rettes den ?

lidt mere oplysning
den præsise meddelelse er :

Firewall Alert
"Din anmodning udløste en advarsel
Hvis du mener, at dette skydes en kontakt support "

Jeg har prøvet at afinstallere Microsoft security Esential " det ændrede intet ( er nu geninstalleret )
Mærkeligt får jeg nu mails fra kandu om at der er kommet svar feks på dette spørgsmål, men når jeg åbner det får jeg igen Alert.... beskeden




Kommentar
Fra : netop


Dato : 26-07-12 16:04


Har du gjort dig den anstrengelse at prøve hvad jeg foreslog?


Prøv med en anden browser - jeg havde selv et problem for ganske kort tid siden...

Kommentar
Fra : lham


Dato : 27-07-12 08:34

netop
jeg vil meget nødig skifte browser da der er så meget nyt man skal sætte sig ind i.Desuden er det jo den samme browser IX8 der kører på begge maskiner og ikke giver problemer på den ene og heller ikke før uvist af hvilken grund gør det på den bærbare

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 27-07-12 09:18

Citat
netop
jeg vil meget nødig skifte browser da der er så meget nyt man skal sætte sig ind i.Desuden er det jo den samme browser IX8 der kører på begge maskiner og ikke giver problemer på den ene og heller ikke før uvist af hvilken grund gør det på den bærbare


Jeg kører med Firefox og får nøjagtig den samme, ergo er det hos Kandus server problemet ligger.

At Din ene computer viser noget og den anden ikke kan ikke bruges til noget, grunden er at det er kort tid serveren er i udu og Du kigger jo ikke på begge på nøjagtig samme tidspunkt.
Kandu gjorde det samme for godt 14 timer siden, men det var få minutter det drejede sig om.

At afinstallere et program og installere det igen kan bringe computeren i udu, der er ingen som helst grund til at pille ved noget, medmindre at man får fejlmeddelelser på en masse sider.

Kommentar
Fra : lham


Dato : 27-07-12 12:35

Luffe A

Hvis det er fejl på Kandu server hvorfor bliver det så ikke rettet af kandu- er der ide i at skrive om problemet til
service@kandu.dk eller er det spild af tid

PS hos mig er det ikke få minutter det drejer sig om men " hele tiden" på den bærbare.
Jg vil jo gerne have det i orden da jeg inden så længe rejser på ferie væk fra den stationære

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 27-07-12 12:59

Citat
Hvis det er fejl på Kandu server hvorfor bliver det så ikke rettet af kandu- er der ide i at skrive om problemet til
service@kandu.dk eller er det spild af tid


Det er ejeren af serveren der har ansvaret for forbindelsen, Kandu skal kun sørge for at deres side kan "snakke" med serverens software.

Hvad der lige skyldes at Din bærbare ikke kan komme på Kandu og det åbenbart er den eneste side kan jeg ikke udtale mig om.
Du eller en anden har vel ikke gjort noget så simpelt som at blokere for siden i IE ??

Kommentar
Fra : lham


Dato : 27-07-12 13:02

Luffe A
hvor/hvordan ser om siden skulle være blokeret i IX 8
-ja undskyld men nørd niveau er ikke eksisterende

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 02-08-12 10:22

På mig virker det som en diskrepans mellem database-serveren og exchange-serveren hos kandu.dk Det lader til de er ude af sync. De sidste 2 år har jeg måtte benytte 'opdater' knappen i IE8 når jeg har skrevet et indlæg, oprettet et tip eller stillet et spørgsmål ...for SELV at kunne se mit indlæg, tip, spørgsmål.

Jeg får også en besked om, at et tillægsprogram ikke kunne køres, hvilket nok skyldes mine ret strikse sikkerhedsinstillinger
Min firewall (Zonealarm) har aldrig brokket sig over kandu.dk
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 02-08-12 10:30

Ps. som LuffeA skriver er du måske uforvarende 'kommet til' at blokere siden i IE's sikkerhedsindstillinger?

Værktøjer->Internetindstilliner->fanen; Sikkerhed ->vælg; Usikre websteder->tryk knappen; [websteder]->find; kandu.dk på listen (..hvis den er der?)->markér og vælg knappen;[fjern]

Alternativt kan du under sikkerhedsindstillingerne som ovenfor beskrevet vælge; Websteder du har tillid til ...og tilføje kandu.dk

Pps. Jeg fik netop nu en fejlside fra kandu's server: Fejl i biblioteket /Applikation ..osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi


Dato : 02-08-12 12:22

Kandu har ALTID levet sit eget liv....

Efter de skiftede "host" blev det endnu værre.....

Et eller andet sted tror jeg det er al deres reklamegøgl der laver balladen

En ting er helt sikkert - DET ER IKKE DIN MASKINE der fejler noget

Kommentar
Fra : lham


Dato : 03-08-12 12:19

Refi mfl
Kode
IEn ting er helt sikkert - DET ER IKKE DIN MASKINE der fejler noget

ndsæt din kode her


Måske ikke-men hvorfor virker det på den stationære og ikke på den bærbare-de har jo samme styresystem ?

det skal dog bemærkes at for nogle timer siden opførte den stationære sig også mærkeligt dog ikke med samme fejlbesked som den bærbare, men generede bla en run time error.

molekyle
tak for instruktion
på usikre netsider kunne jeg ikke finde kandu.dk så jeg tiføjede http:// kandu.dk til "wbsider med tillid til.."-desværre uden det fjerne fejlmeddelsen og opretter kommunikation til Kandu

De der Kandu ejere/host /support folk ,eller hvad de nu hedder sidder de bare på deres flade og lukker luft ud mellem benene hele dagen uden nogensinde at komme ap at stå og i gear
?

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-08-12 08:30

Nu ved jeg ikke om du prøver at tilgå kandu.dk via et bogmærke du har gemt eller ved at skrive adressen direkte ind i browserens adressefelt?

Hvis det første er tilfældet? Så prøv at skrive adressen ind selv.

Du kan evt. prøve flg. adresser:

http://www.kandu.dk/

http://kandu.dk/

http://www.cando.dk/

http://cando.dk/

http://www.kando.dk/

http://kando.dk/

De henviser alle hertil
Hvis ovenstående virker? Så skal du bare slette dit bogmærke og lave et nyt . Der kan være fejl i din henvisning til adressen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-08-12 16:10

Det er stadig ik' din Firewall den er galt med, men Kandu's!
http://www.kandu.dk/spg163194.aspx#1873398

Kommentar
Fra : lham


Dato : 06-08-12 13:14

molokyle
ikke via favorites men alm indtastning .
og http:// kandu.dk eller mogle af de andre af dine links virker ikke på den bærbare !!

Klaudi
hvorfor får "kandu" så ikke fingeren ud /svarer ? kan jeg slet ikke gøre noget selv ?

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 09-08-12 17:30

Citat
hvorfor får "kandu" så ikke fingeren ud /svarer ?

Det ved jeg så ik'

Citat
kan jeg slet ikke gøre noget selv ?

Næe, ik' så vidt jeg ved



Kommentar
Fra : lham


Dato : 10-08-12 09:32

Der er liv på Kandu-enda et levende menneske-har fået reaktion på mail og meddelt dem min IP adresse, så vil han prøve at løse problemet -VENTER SPÆNDT

Kommentar
Fra : refi


Dato : 10-08-12 10:04

Den "spænding" kan "vi" da udløse

Det har INTET med din IP at gøre

Kommentar
Fra : lham


Dato : 19-08-12 11:43

Jeg ved ikke om det havde noget med IP at gøre, men de gjore det da muligt at komme på Kandu hjemmeside , men desværre uden mulighed for at logge mig ind endsige se feks "dine indlæg"

Har mailet dem igen men tavse som graven !-måske overstiger det deres evner ?

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 01-09-12 14:29

Ryd op i alle cookies brug evt CCleaner, den er go'! og prøv så at logge ind igen...

Eller slet dem manuelt, de gemmer sig her(XP)
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

Kommentar
Fra : lham


Dato : 01-09-12 17:27

Klaudi

Bruger CCleaner hver aften gennem et år på den bærbare -super program-har aldrig lavet ged i det .

Måske skulle jeg prøve at fjerne cookies "manuelt" , men det tar nok lidt tid da jeg er bortrejst den næste måneds tid et sted med meget sporadisk internetadgang og den bærbare er pakket ned.

Jeg har som skevet rykket Rasmus@kandu.dk igen- igen uden resultat-det er sgu et mærkekigt "firma" det der Kandu , men måske "KANde " bare ikke

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 01-09-12 18:12

Det er da bare mystisk at den ene kan og den anden ikke kan!?
Nå men de(kandu)/du hitter vel ud af det

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 02-09-12 13:16

Prøv lige på 'problem'-maskinen; at indstille ALLE sikkerhedsniveau'r i IE til default:

Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Sikkerhed->Vælg knappen; [Nulstil alle zoner til standardniveauet]->tryk knappen;[Ok]

Genstart maskinen.

Hjalp det?

..og har du tjekket 'samme' sted:

Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Forbindelser->knappen; LAN-indstillinger-> flueben ved; Automatisk registrering af indstillinger->knappen; [Ok]

..og:

Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Beskyttelse af personlige indstillinger->knappen; [Standard]
???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 10-10-12 19:33

Hvordan er det gået her !?

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 12-10-12 22:45

Joeh.. tak Klaudi.
Jeg har det fint !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham


Dato : 17-10-12 06:53

Trods utalligere rykkere har jeg ikke hørt mere fra Rasmus på kandu support.
Min gamle problem Dell PC skærmdøde og jeg har nu sat gang i en reserve Dell mrd nøjagtig samme Win XP SP 3 installeret -her virker kandu -mærkeligt.
Jeg lader spørgsmålet stå og rykker stadig Kandu da jeg jo har en ellers fungerende HD fra den skærmdøde Dell

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 17-10-12 15:26

Ja lad du spørgsmålet stå, det bliver så annuleret om 8 dage!

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 17-10-12 20:01

Citat
Trods utalligere rykkere har jeg ikke hørt mere fra Rasmus på kandu support.

Er det NU ...vi skal ha' den helt store AHA-oplevelse?

Hardwareproblemer ...?
..ka' være svære at dianogstisere.. og give 'underlige' og 'uforståelige fejl på softwaresiden.
Måske dét du har været ude for?
Tilsyneladende ikke kandu.dk som var årsagen ..således som du beskriver 'problemet'
</MOLOKYLE>



Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407779
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste