|
| Firewall Alert Fra : lham | Vist : 890 gange 500 point Dato : 25-07-12 10:44 |
|
Har på min bærbare pludselig fået et problem:
Når jeg ber om www.kandu.dk får jeg meddelelse fra kandu:
Firewall alert
og at jeg skal kontakte support hvis jeg mener det er et problem.
jeg har kun instaleret windows security essentials xp ( ingen ændring det sidste år )
Dell experion 6000 Win XP home SP3
det er mærkeligt for på min stationære kan jeg godt komme i Kontakt med KANDU
der har AVG gratis version
Gode forslag til genetablering af forbindelse -tak
PS har ikke kontaktet kandu.dk da min erfaring fra for længe siden i anden anledning var negativ -nemlig intet svar
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 25-07-12 11:07 |
|
Hvis det skete for en halv time siden så tænk ikke mere over det, der var en "Internal Server Error" på siden.
En almindelig "husmands" firewall bør ikke reagere på det.
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 26-07-12 11:34 |
|
Citat Det er ikke din firewall det er galt med, det er kandu's, der blokere hvis adressen ikke er rigtigt |
Hvilken adresse ? og hvordan rettes den ?
lidt mere oplysning
den præsise meddelelse er :
Firewall Alert
"Din anmodning udløste en advarsel
Hvis du mener, at dette skydes en kontakt support "
Jeg har prøvet at afinstallere Microsoft security Esential " det ændrede intet ( er nu geninstalleret )
Mærkeligt får jeg nu mails fra kandu om at der er kommet svar feks på dette spørgsmål, men når jeg åbner det får jeg igen Alert.... beskeden
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 27-07-12 08:34 |
|
netop
jeg vil meget nødig skifte browser da der er så meget nyt man skal sætte sig ind i.Desuden er det jo den samme browser IX8 der kører på begge maskiner og ikke giver problemer på den ene og heller ikke før uvist af hvilken grund gør det på den bærbare
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 27-07-12 09:18 |
|
Citat netop
jeg vil meget nødig skifte browser da der er så meget nyt man skal sætte sig ind i.Desuden er det jo den samme browser IX8 der kører på begge maskiner og ikke giver problemer på den ene og heller ikke før uvist af hvilken grund gør det på den bærbare |
Jeg kører med Firefox og får nøjagtig den samme, ergo er det hos Kandus server problemet ligger.
At Din ene computer viser noget og den anden ikke kan ikke bruges til noget, grunden er at det er kort tid serveren er i udu og Du kigger jo ikke på begge på nøjagtig samme tidspunkt.
Kandu gjorde det samme for godt 14 timer siden, men det var få minutter det drejede sig om.
At afinstallere et program og installere det igen kan bringe computeren i udu, der er ingen som helst grund til at pille ved noget, medmindre at man får fejlmeddelelser på en masse sider.
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 27-07-12 12:35 |
|
Luffe A
Hvis det er fejl på Kandu server hvorfor bliver det så ikke rettet af kandu- er der ide i at skrive om problemet til
service@kandu.dk eller er det spild af tid
PS hos mig er det ikke få minutter det drejer sig om men " hele tiden" på den bærbare.
Jg vil jo gerne have det i orden da jeg inden så længe rejser på ferie væk fra den stationære
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 27-07-12 12:59 |
|
Citat Hvis det er fejl på Kandu server hvorfor bliver det så ikke rettet af kandu- er der ide i at skrive om problemet til
service@kandu.dk eller er det spild af tid |
Det er ejeren af serveren der har ansvaret for forbindelsen, Kandu skal kun sørge for at deres side kan "snakke" med serverens software.
Hvad der lige skyldes at Din bærbare ikke kan komme på Kandu og det åbenbart er den eneste side kan jeg ikke udtale mig om.
Du eller en anden har vel ikke gjort noget så simpelt som at blokere for siden i IE ??
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 27-07-12 13:02 |
|
Luffe A
hvor/hvordan ser om siden skulle være blokeret i IX 8
-ja undskyld men nørd niveau er ikke eksisterende
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-08-12 10:22 |
|
På mig virker det som en diskrepans mellem database-serveren og exchange-serveren hos kandu.dk Det lader til de er ude af sync. De sidste 2 år har jeg måtte benytte 'opdater' knappen i IE8 når jeg har skrevet et indlæg, oprettet et tip eller stillet et spørgsmål ...for SELV at kunne se mit indlæg, tip, spørgsmål.
Jeg får også en besked om, at et tillægsprogram ikke kunne køres, hvilket nok skyldes mine ret strikse sikkerhedsinstillinger
Min firewall (Zonealarm) har aldrig brokket sig over kandu.dk
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-08-12 10:30 |
|
Ps. som LuffeA skriver er du måske uforvarende 'kommet til' at blokere siden i IE's sikkerhedsindstillinger?
Værktøjer->Internetindstilliner->fanen; Sikkerhed ->vælg; Usikre websteder->tryk knappen; [websteder]->find; kandu.dk på listen (..hvis den er der?)->markér og vælg knappen;[fjern]
Alternativt kan du under sikkerhedsindstillingerne som ovenfor beskrevet vælge; Websteder du har tillid til ...og tilføje kandu.dk
Pps. Jeg fik netop nu en fejlside fra kandu's server: Fejl i biblioteket /Applikation ..osv.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 02-08-12 12:22 |
|
Kandu har ALTID levet sit eget liv....
Efter de skiftede "host" blev det endnu værre.....
Et eller andet sted tror jeg det er al deres reklamegøgl der laver balladen
En ting er helt sikkert - DET ER IKKE DIN MASKINE der fejler noget
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 03-08-12 12:19 |
|
Refi mfl
Kode IEn ting er helt sikkert - DET ER IKKE DIN MASKINE der fejler noget
ndsæt din kode her |
Måske ikke-men hvorfor virker det på den stationære og ikke på den bærbare-de har jo samme styresystem ?
det skal dog bemærkes at for nogle timer siden opførte den stationære sig også mærkeligt dog ikke med samme fejlbesked som den bærbare, men generede bla en run time error.
molekyle
tak for instruktion
på usikre netsider kunne jeg ikke finde kandu.dk så jeg tiføjede http:// kandu.dk til "wbsider med tillid til.."-desværre uden det fjerne fejlmeddelsen og opretter kommunikation til Kandu
De der Kandu ejere/host /support folk ,eller hvad de nu hedder sidder de bare på deres flade og lukker luft ud mellem benene hele dagen uden nogensinde at komme ap at stå og i gear
?
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 05-08-12 08:30 |
| | |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 05-08-12 16:10 |
| | |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 06-08-12 13:14 |
|
molokyle
ikke via favorites men alm indtastning .
og http:// kandu.dk eller mogle af de andre af dine links virker ikke på den bærbare !!
Klaudi
hvorfor får "kandu" så ikke fingeren ud /svarer ? kan jeg slet ikke gøre noget selv ?
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 01-09-12 14:29 |
|
Ryd op i alle cookies brug evt CCleaner, den er go'! og prøv så at logge ind igen...
Eller slet dem manuelt, de gemmer sig her(XP)
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 01-09-12 17:27 |
|
Klaudi
Bruger CCleaner hver aften gennem et år på den bærbare -super program-har aldrig lavet ged i det .
Måske skulle jeg prøve at fjerne cookies "manuelt" , men det tar nok lidt tid da jeg er bortrejst den næste måneds tid et sted med meget sporadisk internetadgang og den bærbare er pakket ned.
Jeg har som skevet rykket Rasmus@kandu.dk igen- igen uden resultat-det er sgu et mærkekigt "firma" det der Kandu , men måske "KANde " bare ikke
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 02-09-12 13:16 |
|
Prøv lige på 'problem'-maskinen; at indstille ALLE sikkerhedsniveau'r i IE til default:
Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Sikkerhed->Vælg knappen; [Nulstil alle zoner til standardniveauet]->tryk knappen;[Ok]
Genstart maskinen.
Hjalp det?
..og har du tjekket 'samme' sted:
Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Forbindelser->knappen; LAN-indstillinger-> flueben ved; Automatisk registrering af indstillinger->knappen; [Ok]
..og:
Menu'en: Værktøjer->Internetindstillinger->fanen; Beskyttelse af personlige indstillinger->knappen; [Standard]
???
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : lham |
Dato : 17-10-12 06:53 |
|
Trods utalligere rykkere har jeg ikke hørt mere fra Rasmus på kandu support.
Min gamle problem Dell PC skærmdøde og jeg har nu sat gang i en reserve Dell mrd nøjagtig samme Win XP SP 3 installeret -her virker kandu -mærkeligt.
Jeg lader spørgsmålet stå og rykker stadig Kandu da jeg jo har en ellers fungerende HD fra den skærmdøde Dell
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 17-10-12 20:01 |
|
Citat Trods utalligere rykkere har jeg ikke hørt mere fra Rasmus på kandu support. |
Er det NU ...vi skal ha' den helt store AHA-oplevelse?
Hardwareproblemer ...?
..ka' være svære at dianogstisere.. og give 'underlige' og 'uforståelige fejl på softwaresiden.
Måske dét du har været ude for?
Tilsyneladende ikke kandu.dk som var årsagen ..således som du beskriver 'problemet'
</MOLOKYLE>
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|