/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Drengestreger ved 14. Etape i Touren.
Fra : Cimbombom
Vist : 702 gange
80 point
Dato : 16-07-12 03:43

Ja så er der nogle som har lavet en "Practical Joke" på feltet.
Citat
Om det bare var drengestreger eller bevidst sabotage af Tour de France, er der endnu ingen, der ved.

Men fransk politi undersøger nu sagen med henblik på at finde den eller de personer, der søndag forårsagede et utal punkteringer ved at strø søm ud på asfalten cirka 200 meter fra toppen af bjerget Mur de Péguère.

- Efterforskningen vil blive foretaget af en særlig enhed fra gendarmeriet i Toulouse og Saint Girons.

- Den er blevet sendt ud på stedet for at indsamle beviser og vidneudsagn, oplyser vicestatsanklageren Marilyn Blanc fra byen Foix til nyhedsbureauet AFP.

Læs også: Ny tour-skandale: Sabotage skyld i brækket kraveben

Tour de France-arrangørerne fordømmer gerningen, der kostede Astana-rytteren Robert Kiserlovski et brækket kraveben og efterlod hovedfeltet i ét stort kaos af punkterede ryttere.

- Vi fordømmer denne uansvarlige og farlige opførsel, som er et forsøg på at skade rytternes fysiske integritet og løbets afvikling, hedder det i en pressemeddelelse fra tourarrangørerne, Amaury Sports Organisation.

Læs også: Raser over søm-sabotage: Risikerer rytternes liv

Det er ikke første gang, at tilskuere forsøger at skade ryttere i Tour de France.

I 2009 blev newzealænderen Julian Dean og spanieren Oscar Freire ramt af skud fra et luftgevær.

Og tilbage i 1975 oplevede Tour-legenden Eddy Merckx at blive slået i maven af en tilskuer.

( http://ekstrabladet.dk/sport/cykling/article1792384.ece ).

Hvad er jeres holdning til det der er sket....

Jeg syntes det er frækt gjort. Det er også ærgerligt. Fordi det ødelægger løbet på en måde.

Der er sikkert nogen som har grint meget af det og syntes det var sjovt.
Men jeg kan ikke lige se det sjove i at kaste søm på en vej. Hvor der skal kører hundredevis af cykler, motorcykler & biler osv. igennem.

Hvad kan man gøre for at undgå, at sådan noget sker igen.... Det må jo være lidt træls for dem som kører om at komme i top 10, at miste tid pga. drengestreger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-07-12 07:13

Det da den lokale cykelsmed der har manglet arbejde, nu står de i kø for at få lappet! $$$$$

Hvad man kan gøre for at undgå det en anden gang? Ikke en skid!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-07-12 07:36

De skulle hænges op tæskesherefter skulle de lægges på en stejl bakke rulles ned af denne som er fyldt med tornebuske og brandnæller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-12 07:53

Citat
Hvad kan man gøre for at undgå, at sådan noget sker igen.... Det må jo være lidt træls for dem som kører om at komme i top 10, at miste tid pga. drengestreger.

Verden har større problemer end dette

De lytter næppe til "vores" mening og kender sikkert slet ikke Kandu

Men de kunne jo nedlægge løbet - så var den sk.. slået

Hvis man brugte de penge der bruges på sport til at løse verdens problemer - så ville en del være nået

Accepteret svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Modtaget 80 point
Dato : 16-07-12 08:58

I min verden er drengestreger at ringe på døren og løbe eller pakke en lille gave en ind i en stor kasse. De drenge streger jeg lavet som barn (burde det så hedde pigestreger?) var sjove for de fleste med ingen led skade. Når kvateres unger laver drengestreger skælder jeg ud, men griner indvendigt.

At strø søm ud over en vej er ikke drengestreger men forsæt en ond handling som skal straffe som hærværk eller hva kategori det nu kommer under.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 16-07-12 14:46

Tak for svaret Tak_for_hjælpen.

Jeg er enig i det meste af det du skriver. Det er ikke helt smart det som de har gjort.

Det ødelægger løbet, når favorit-tytterne punkterer og mister tid. Pga. Søm på vejen som ikke skulle have været der.