/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
htc wildfire justere trykfølsomhed
Fra : Eyvind
Vist : 1225 gange
100 point
Dato : 07-07-12 21:23

Endnu et htc wildfire spørgsmål.
Min nyanskaffede ældre htc wildfire reagerer lidt vel hurtigt når jeg berører skærmen.
Jeg har hentet vejledningen på Dansk, men kan ikke finde noget om det.

Findes der et godt trick til at justere trykfølsomheden.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-12 21:32

Ja, lad være med at trykke så hårdt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:37

Tak - jeg regnede også med at det var nemt.

Det er altså ikke nemt med sådan en glasplade, og så bare een knap at trykke på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-12 21:40

Ikke lige med trykfølsomhed men kalibrering af nøjagtighed!

Side 63
Nøjagtighed ved fingerberøring
Kalibreringsværktøj
Tryk for at genkalibrere præcisionen for fingerberøring. Genkalibrer tastaturet, hvis du føler, at tastaturtasterne ikke reagerer præcist på dine indtastninger.

Nulstil kalibrering
Tryk for at nulstille kalibrering til fabriksstandarden.

Nej det kan godt drille, en del(læs meget)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-12 21:48

Can you adjust the HTC Wildfire’s touch screen sensitivity?
http://www.mobot.net/adjust-htc-wildfire-s-touch-screen-sensitivity

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-12 12:02

Pas iøvrigt på med HVOR du lægger den....

Katten lærer hurtigt at trykke 112 når den er sulten...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-12 10:24

Jeg har printet 186 sider incl. side 63 men den omhandler kun tast-metode (bl.a. qwerty) som kan vise lidt større taster, til mine 10 tommelfingre.
Der findes som jeg kan se ikke nogen trykfølsomheds indstilling - ud over standard calibrering.

Kattedyret har ikke mulighed for at trampe på "tasterne" - for den smartfone kommer ikke med ud i køkkenet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-07-12 19:55

Har du fået justeret fingertrykket!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-12 20:07

Næ - men jeg bruger den lille trackball i stedet for, og trykker på den når der vises det jeg skal bruge.
"tasterne" er sat til 2 bogstaver pr. stk. så de er blevet lidt større. Nu trykker jeg kun på 4 "taster" ad gangen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-07-12 17:49

Jeg har fundet ud af hvordan du justerer trykfølsomheden!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-12 19:37

Jo tak det vil jeg gerne vide..................................men simkortet er pillet ud og den htc er gendannet til fabriksindstilling og bliver afleveret, til ham der var så venlig at låne mig den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-12 10:21

Men det var da lækkert lige at kunne se vejrudsigten via mit eget netværk.
Og det kan ikke nytte noget, at jeg ringer alle mine kontakter når jeg skal ringe til en bestemt.
......................................det er de lidt trætte af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-12 13:42

Du sætter bare en tot vat på enden af fingeren eller et stykke skumgummi!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-12 00:05

Jeg brugte vanter, for ikke at ridse glasset. (dem med en tommel og 4 fingre samlet)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-07-12 09:04

Nåe ja det er da derfor at du fik ringet til alle kontakter, så'n en luffe er for stor!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 09:56

Kan så fortælle at jeg os har en wildfire, der er simkort os pillet ud af igen, den er squ for bøvlet!

Bruger min go'e gamle nokia 6230i

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 09:59

ps, men den er go' til spil, har et der hedder block puzzle, det er vanedannende

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 11:33

Hvis det blokpuzle, er er brikker som ligner "tetris" brikker så har jeg det i ubuntu.

Næ puslespil laver jeg selv med billeder i ubuntu Fra 2 til mange brikker som man selv vælger.

Jeg prøver at få styr på en boot manager og så lægge opstartslæseren for hvert enkelt styresystem (linux) ind på de logiske drev .....................men det driller lidt.

htc er gendannet til fabikindstillinger ..........jeg var ellers i gang med at plage om en Ifone 4s 64GB,
men det gider jeg ikke nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 12:06

Citat
Hvis det blokpuzle, er er brikker som ligner "tetris" brikker så har jeg det i ubuntu

Det kunne godt minde om tetris

Citat
jeg var ellers i gang med at plage om en Ifone 4s 64GB,
men det gider jeg ikke nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 14:19

Jeg fandt den lige i min virtualbox > win7 med ubuntu /zorin 5.2
http://peecee.dk/upload/view/376006/full

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 15:22

Så er den hentet, i en windows version, ny form for puslespil må man sige!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 16:41

jow - og man kan vist starte med få brikker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 17:38

Citat
med få brikker

Det er vist lige mig, helst ik' mer' en 2!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-07-12 20:32

Nå det bli'r svært, mindste er 12

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-12 20:46

Så kan jeg bedre forstå det......................så ikke det ettal.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-12 19:50

Tak for svaret Klaudi.

Så er der endelig en løsning................................den er afleveret til ham jeg lånte den af.
Det var nu meget sjovt at gå på internettet her hjemme (wifi) - men det er for småt til mig og mine pølsefingre.

Når de laver en Ipad med indbygget telefon.....................så kan det være.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-12 20:26

velbekomme

Citat
Når de laver en Ipad med indbygget telefon.....................så kan det være.

Ja der skal noget størrelse på, så man kan ramme knapperne!