/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ledhejseport med eller uden isolering?
Fra : LoneG
Vist : 307 gange
125 point
Dato : 02-07-12 20:33

Hejsa

Vi vil have en ledhejseport i garagen. Egentligt ville vi have en uden isolering, men en sælger sagde, at de larmer pinligt meget? Er det rigtigt? Der er ca. 1100,- til forskel og da vi er ligeglade med isolering mht. varme, havde vi altså bare tænkt os at købe en uisoleret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-07-12 21:18

det er jo nok ikke en port der skal køre op og ned flere hundrede gange om dagen, så man skulle vel nok kunne holde larmen ud de få sekunder det drejer sig om.
og hvorvidt isoleringen skulle eliminere støjen, tvivler jeg meget stærkt på.
men han får sikkert provision af salget, så han vil helst have så mange penge i kassen som muligt.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-07-12 21:22

Slutter mig til trimare: Det lyder mest som et sælgerpåfund.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 02-07-12 22:50

Nogen som ved selvhør har konstateret stilheden/larmen?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-12 07:47

Det kan godt være korrekt at porten rasler og lamer mere uden isolering.

Det er lidt som bildøre på plastik døre og luksus biler.

Men, når sælger gør opmærksom på dette forhold, bør du tænke lidt på om den port du ønsker at sætte op har den "kvalitet" som du ønsker eller om du er ved at købe en port der ikke er så holdbar som du ønsker. Det tyder i retning af konstruktion er lavet i for tyndt eller spinkelt aluminium.
Man køber ikke en bil med for mange rasle lyde...

Umiddelbart lyder der for mig som om den pågældende port er at lidt tvivlsom kvalitet...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 03-07-12 11:00

Det er en Hörmann EcoStar - burde ikke være tvivlsom kvalitet...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-12 11:24

Kender ikke mærket, men du må selv bedømme hvad du ønsker at betale for..

Men nogle gange er der en sammenhæng imellem det som sælger oplyser og det man får.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-07-12 14:05

Ja, jeg har også oplevet sælgere, som prøvede at sælge mig en forsikring på det som var omfattet af købeloven. Sælgere har som hovedopgave at sælge. Hvis de får provision (og de gør de oftest), er de selvsagt interesseret i at sælge så dyrt som muligt.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-12 14:13

Nu er der ikke en tråd under tro eller religion...

Skønt jeg selv har troen på at der også findes ærlige blandt sælgere...

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-07-12 15:15

Jeg tror ikke på den med larmen, det er da portåbneren, der skal være støjsvaj. Soft start og soft stop, så er porten næsten lydløs. Alle firmaer sælger da porte uden isolering, godt nok hedder det lydisoleret, men tror nu det er ment i anden sammenhæng
Hvis garagen ligger umiddelbart op til huset eller der er afgang fra garage ind i huset, eller hvis man bruger garagen som værksteds/arbedsrum vælger man isoleret.

Portåbningstekniken er et patenteret system og bestemmer om porten kører pålideligt og støjsvag.

Søg på forhandlere på nettet og send nogle forespørgsler på pris, støj m.v., !