/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Avanceret Excel, flet med Word
Fra : Brassovitski
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 29-06-12 13:05

Hej
Jeg har et regneark med en stribe firmaer, som har udført arbejde på en række adresser. Alle rækker indeholder firmaoplysninger og de adresser der er udført arbejde på.
Jeg vil nu gerne flette med Word, så jeg får et brev pr. firma, og brevet skal så indeholde alle de adresser der er arbejdet på af det pågældende firma.
Det betyder i fletningen at de første felter med firmaoplysninger bruges til postadressen, hvor brevet skal sendes til, de øvrige felter bruges så til at danne listen.
Kan dette lade sig gøre aoutomatisk, eller er der kun den manuelle metode?
Bemærk antallet af records(Rækker) varierer pr firma.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 29-06-12 15:25

NU kører jeg med word 2003 men tror at det er det samme for de andre
du åbner word og under funktioner er der et pkt der hedder breve og forsendelser der har du også en guide til brevfletning

Kommentar
Fra : sion

Dato : 01-07-12 19:27

Står det samme firma angivet i flere rækker (for hver adresse, de har arbejdet på)?

Eller står et firma kun i én række, og så står de adresser, det har arbejdet på, så i en eller flere kolonner i den række?

Simon

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-07-12 23:27

Til sion
Firmaoplysninger står forrest i allerecords (linjer).
Eksempel:
1 - | Hans testesen | Kødbyen 11 | Nollerup | 9999 Postdistrikt | Overdammen 26 | Lokalby | 8888 Postdistrikt |

2 - | Hans testesen | Kødbyen 11 | Nollerup | 9999 Postdistrikt | Underdammen 23 | lokalby2 | 7777 Postdistrikt

Kommentar
Fra : sion

Dato : 03-07-12 11:10

Jeg har prøvet mig lidt frem, og det ser ud til, at du er nødt til at have omstruktureret din liste i Excel, før dit brev i Word kommer til at se rigtigt ud.

Der må kun være én linje for hvert firma i Excel. Du må så lave tre kolonner (adresse, by, postnummer) for hver adresse, firmaet har udført arbejde på. I alt skal du altså bruge et antal kolonner, der svarer til 3 gange det maksimale antal adresser, et firma har udført arbejde på.

Omstruktureringen i Excel kan vi nok få til at fungere forholdsvis automatisk, hvis vi bruger lookup-funktionerne smart... Alternativ vha. VBA.

Simon

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-07-12 15:46

Hej Simon
Tak for så vidt, men desværre, så er der nogle af firmaerne der har rigtig mange adresser. Der er i hvert fald et der har over 60 stk. adresser. Der er faktisk en funktion i excel der kan vende et regneark 90 grader, men jeg husker ikke hvordan, men det løser så heller ikke problemet.
Jeg har set i flettefunktionen at der kan oprettes lister ud fra et dataark, men jeg kan ikke få det til at virke. Så kunne jeg jo først flette følgebrevet med firmaoplysninger og så lave et dokument med listen med adresser. Men som skrevet, kan jeg ikke få det der med lister til at virke. Der kommer kun en record ud på hver side. Jeg tror der skal sættes en regel eller 2 ind, men det kan jeg ikke finde ud af.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-08-12 15:49

Hej
Har fået en nørd til at lave en makro, der lægger alle data for samme installatør op i en række.
Derefter laves et fletdokument, hvor side 2 indeholder 40 ens linjer med fletfelter.