/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Klaustrofobi
Fra : alimak
Vist : 1050 gange
100 point
Dato : 25-06-12 20:49

Jeg skulle til MR scanning af hovedet i dag,Troede det var "a peace of cake", men jeg fik panik af og ligge i den maskine,og måtte afbryde. Jeg mener jeg har læst noget om at man kan selvhypnotisere,sådan at man prøver at overbevise sig selv om at dette er ikke farlig.Er det nogen der ved noget om dette?Eller ved nogle steder jeg kan læse om det?Jeg skal tilbage dit fredag og prøve igen.
alimak

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-06-12 21:20

Tror snarere du behøver professionel hjælp. Gå til egen læge først, så du muligvis kan blive henvist eller få nogle råd om hvad og hvem.
Mvh Akle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-12 21:49

du kan få noget beroligende

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 22:36

Der ligger et?? Hypnose program på warez-dk
om det er noget du BØR røre ved? tror jeg ikke...........

Har et familie medlem der heller ikke kunne klare at ligge
og se på HVAD DER IKKE kan se´s, vedkommende blev lagt i FULD narkose
Uden at skulle betale sig fra DET...... spørg, hvor du bliver behandlet.
DET KOSTER ikke noget.....

Selv, havde jeg ikke lyst til at ligge og se på DET
Hvis man kunne sove fra det - hvis man havd en eller anden form for PANIK for disse ting.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-06-12 23:35

På fredag vil de give mig en medicin der gør at jeg sover,Men det var det jeg helst vil slippe.
alimak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-12 00:11

Jeg har selv ligget i den og tænkte med det samme på at den ikke var sagen for folk med klaustrofobi, som jeg ikke selv har.
Nogle steder, f.eks OUH, har de en åben scanner til det brug.

Jeg foreslog personalet at de malede hullet i en frisk farve, måske endda lidt kunst

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-12 00:57

Der er ikke særlig længe til fredag, så hvordan vi skal hjælpe, spekulerer jeg noget over.

http://klaustrofobi.mind-set.dk/hvordan-fungerer-skraek-fobi

http://www.mentaline.com/da/articles/klaustrofobi.aspx

googler lige videre

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-12 01:31

Mon du havde øjnene åbne eller lukkede under scanningen. Jeg ville lukke øjnene og slappe af inden turen ind i rumfartøjet, og lade dem være lukkede og tænke på noget kært, og så blive overrasket over, at turen i rumfartøjet er slut. Men vi er jo ikke ens.

Måske skaber linkene mere forvirring end gavn??

http://www.hypnose-gruppen.dk/selvhypnose.html

http://www.silvana-hypnose.dk/

http://www.hypnose-info.dk/hypnose-mp3/

http://www.tftmanagement.com/Behandlinger/Angst%20Panik%20Fobi.htm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-06-12 01:55
Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 06-07-12 20:37

Tak for svaret katekismus. Det gik fint når jeg lukkede øjnene.
alimak

Kommentar
Fra : Delphin1

Dato : 20-12-13 15:47

Ca 40% af dem der skal i MR-scanner har større eller mndre problemer med klaustrofobi.

En lille beroligende pille 1 time før scanningen løser problemet. Så er man lidt "ligeglad" og faktisk rimelig frisk bagefter. Taler af erfaring, da jeg også hader disse scanninger og selv har måtte afbryde behandlingen.

Hypnose er også en udmærket vej.