/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Suzuki dt 65.
Fra : Caam2
Vist : 628 gange
500 point
Dato : 24-06-12 19:41

Hejsa.
Har et problem med min påhængsmotor. Den starter fint som den skal, men hvis man giver den fuld gas dør den. Man kan godt få den op på max omd, men så skal man give den lidt gas af gangen og ikke bare på en gang... Problemet er det samme når man skal ned i omd, det skal ske i et langsomt tempo... Har tjekket tændningen,alt er ok.
Hva kan problemet lige være ???

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 260 point
Dato : 24-06-12 19:50

Du må lige fortælle om motortype og størrelse.
Når en benzin karburator dør ved pludselig fuldgas er det ofte acceleratorpumpen, som ikke virker.

Det kan også være noget med svingklodser og automatisk fortændings avancering, eller vacuum forstillingen. Men det er selvfølgelig kun mulighed ved gammeldags karburator og tænding.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 24-06-12 19:58

Det er en 2-takts på 65 hp og 861 ccm. Den har 3 cylindre med tre karburatorer...
Har mistanke til svømmere eller membranerne.... Eller ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 01:18

Den er helt sikkert utæt i indsugningen, men hvor?
Tviler på 'svømmere' da den så vil gå meget trægt og til slut gå ud
----
Hvis du prøver med noget ''Starthjælp'' omkring indsugningen, kan du øjeblikkeligt
se/ høre om det er der den er utæt.
Er det mebramerne, så skal du have karburatorer af,
for at se efter flænger

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 01:22

Men på den anden side, så lyder det mærkeligt,
da det ville kunne høres, om den kører på alle cylindere.
og derfor skulle de 2 cylindre sagtens kunne klare at tage gas/ falde igen
Bliver alle udstødningsrør varme??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-12 09:50

Et andet gæt kunne være utilstrækkelig benzinpumpe eller forstoppet benzinfilter.

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 03-07-12 17:18

Har endlig fået tjekket benzinpumpen og den virker fint...
Hva kan det så være ???
Det bliver værre og værre...

Kommentar
Fra : Caam2

Dato : 13-07-12 01:07

Fejl fundet...
Skruede tomgangen en halv omgang op og fjernede filterkassen...
Nu kører den som den skal ???

Godkendelse af svar
Fra : Caam2

Dato : 13-07-12 01:11

Tak