/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21585
EA_HS 19179
refi 16217
Cortina01 14584
pallenoc 13678
transor 13218
3773 12917
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Escort 1.6 stationcar 96"
Fra : USS-KILL
Vist : 579 gange
40 point
Dato : 22-06-12 15:46

Jeg har lige skiftede Batteri i min bil :(
Skulle jeg nok ALDRIG ha gjort.
Efter skift, virker Startspærren ik længer.. eller jo lidt for godt.. Når jeg sætter strøm til bilen, så køre alle dørlåsene og nægter at stoppe igen.
Jeg kan trykke på knappen på fjenb alt det jeg vil, uden der sker noget..

Jeg er ret dum til så'n noget, så hvad dælen gør man så ??

Jeg er 99 % sikker på jeg har sat de rigtige ledninger tilbage samme sted på batteriet..

Alt andet i bilen virker fint, kan bare ik kommer få den startspærrer til at virke igen ??

Så pt holder jeg stille :(

En hver ide til hvordan jeg får gang i den startspærre vil blive modtaget med tak og glæde.

M v h Jesper

 
 
Kommentar
Fra : transor


Dato : 22-06-12 16:46

90 % er ikke nok.

Hvis du så har skiftet til et batteri med omvendt polplacering ,er det 90% forkert.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 22-06-12 16:58

Se efter om polen på batteriet, som er mærket - er forbundet til en ledning, som går til stel.

Hvis det er omvendt er det slemt forkert.

Derefter kontrollerer du om klemmerne på batteriet passer i størrelse og er passende strammet.

De kal ikke bare være løst sat på.
polerne på bartteriet skal også være metalrene uden korrosion, for at der kan komme ordentlig forbindelse.
Det nye batteri var vel opladet?.
Hvis det har stået et havlt år på lager , uden brug er der ikke megen ladning tilbage.

Kommentar
Fra : USS-KILL


Dato : 22-06-12 23:28

Se efter om polen på batteriet, som er mærket - er forbundet til en ledning, som går til stel.

"Dette er et minus"

Hvis det er omvendt er det slemt forkert.

Derefter kontrollerer du om klemmerne på batteriet passer i størrelse og er passende strammet.
"Tjek"

De kal ikke bare være løst sat på."Tjek"
polerne på bartteriet skal også være metalrene uden korrosion, for at der kan komme ordentlig forbindelse."Tjek"
Det nye batteri var vel opladet?. "90 %"
Hvis det har stået et havlt år på lager , uden brug er der ikke megen ladning tilbage.


" Jeg har 2 muffer til Minus, (plus hovedekable) begge brune..
1 af dem er 2 ledninger som føre sammen i 1 muffe....
Ville det hjælpe jeg lade et billiede op ?

Kommentar
Fra : USS-KILL


Dato : 23-06-12 09:00

Alt andet virker fint i bilen...

men hver gang jeg sætter begge ledninger til batteriet starter alle dørlåsene med at køre og kan ikke stoppe dem igen..
Normalt plejer jeg at kunne trykke 2 sek på fjb hvor efter den så ligge klikker 2 gange og jeg kan her efter dreje nøglen og starte bilen..

Det er lidt ligesom om den nu ikke modtager signal fra fjb eller ikke registre jeg trykker på den..
(der er nyt batteri i fjb )

Alle sikringer er tjekket :( ingen problemer der heller...

Kan man evt omgå denne startspærre ???

Det er lidt noget tis da min søn skal på lejer om 6 dage :(

Et hvert bud eller gæt på hvor jeg kan gøre modtages med stor glæde :))

Mvh Jesper

Kommentar
Fra : refi


Dato : 23-06-12 09:32

Citat
Jeg er ret dum til så'n noget, så hvad dælen gør man så ??


Man holder nallerne væk og får fat i en fagmand - eller minimum en der ved hvad han har med at gøre....


Kommentar
Fra : transor


Dato : 23-06-12 09:36

Kan du starte bilen ?
Er det nye batteri fuldt opladet ?
Har du checkket om den negative pol, mærket med - på batteriet er sat til stelledningen
Hvis du ikke kan se - tegn , er der måske et på den anden pol.

Det skulle man tro når du skriver at alt virker undtagen Dørlåsene. alligevel skriver du om startspærre.

Hvis du vil have hjælp her må du beskrive omhyggeligt Hvordan situationen er. du må regne med at vi jo ikke kan se ,eller undersøge din bil. Derfor er omhyggelig beskrivelse nødvendig, for et godt svar.

Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 23-06-12 11:38

du skal sikkert have nulstillet din startspærre. og manualen har du helt sikkert smidt væk hvis du da overhovedet har haft den.
hvis du kan finde ud af, hvad startspærren hedder, burde det være muligt at finde en manual på nettet

Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 23-06-12 11:44

http://skysite.dk/cardiagnose/?side=287578
du kunne jo prøve at ringe til dette firma.
det kan vel ikke koste en herregård med lidt telefonisk assistance

Kommentar
Fra : USS-KILL


Dato : 23-06-12 11:55

transor Yes :) Forstår jeg fuldt ud..

Derfor vil jeg nu forsøg at vise jer det..

Jeg har lige prøvet at aflade bilen og se om det hjalp. (Nr Broby Auto ophug's forslag)

Batteriet er fuldt ladet op.

Efter som det kun var en test er det IKKE spændt fast, men dog nok til man kan se hvad der sker..

Jeg har skiftede Batteriet og sat det hele sammen igen, som det skulle..

Problemet opstår når jeg sætter de " Små ledninger" fast på batteriet, Det er strøm til startspærre, Min startspærre køre sammen med min central lås. ago, når min central løs ikke vil slå fra, kan jeg heller ikke slå startspærren fra, derfor kan jeg ik starte bilen..

Refi, bruger da ik en "fagmand" til at skifte et batteri.. det kan da ik passe der skal være så svært..

Jeg har da før haft Skoda Favorit, Golf II , Citroën BX, Fiat Punto, Alfa Romero 164 , Escort (86)

Har Aldrig oplevet noget ligne !!!

Nu har jeg filmet det, så det skulle være til at kunne se hvad der sker når jeg sætter strøm til :))

http://tinypic.com/player.php?v=f0qaua&s=6

[URL=http://tinypic.com/r/f0qaua/6]View My Video[/URL]

Håber virkelig der sidder en der ude som LIIIIIGE ved hvad der er som er gået galt..

En anden Fagmand har netop fortalt mig jeg skal forsøg at pille PLUS polen af i 30 min og så prøve igen... (Ville ellers mene det svarede til det samme som da jeg havde pillet det hele fra i nat..) Men nu forsøger jeg :) Just måske :) Håber på mirakler ;))


Kommentar
Fra : transor


Dato : 23-06-12 12:43

Af billedet synes at fremgå at startspærren er noget uoriginal noget, som ikke styres af bilens computer, men som lever sit eget liv.

Nu kommer noget rent gætværk, da jeg ikke kender den startspærre/ dørbetjening.

Mellem din sender ved nøgleringen og modtageren i bilen er en kodning. Det er for at fremmede ikke bare skal kunne lukke op med en tilfældig sender.
Da modtageren har været uden strøm et stykke tid har den glemt koden (gætværk)

Du skal gen kode mellem startspærremodager og nøglesender. Ved startspærren er sikker en lille knap som skal trykkes ind medens man bruger håndseneren. Prøv det.
Ellers find brugsanvisningen .

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 23-06-12 12:46
Kommentar
Fra : transor


Dato : 23-06-12 13:24

Jeg har set på din lille film igen.

Så her er et gæt mere.
De små ledninger , må være til dørlåse og startspærreelektronik.

Du skruer ikke ledningen ordentlig fast.
En dårlig løstthængende ledning kan være årsagen.

Det er vel ikke sådan at du mangler at forbinde en lille ledning- den der forsyner startspærre.

Kommentar
Fra : USS-KILL


Dato : 23-06-12 16:22

Citat
Du skruer ikke ledningen ordentlig fast.
En dårlig løstthængende ledning kan være årsagen.

Det er vel ikke sådan at du mangler at forbinde en lille ledning- den der forsyner startspærre.


Nej det var kun en test, men masser af power i dem :(

Jeg har prøvet det med den lille røde knap og sender :( Desværre virkede det ik .. Ellers et rigtig godt bud...

Vil forsøg trimare46 forslag mandag morgen... Måske lidt hjælp der :) Helt sikkert et forsøg værd ... Syntes sq det er lidt utroligt det her...

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 23-06-12 18:14

Er bilen født med centrallåsesystem ? Du skriver om startspærre og dørlåse, der "går amok" !
Det er to særskilte ting. Hvorfor eftermonterer man hhv. startspærre og centrallåsesystem i en bil der har begge dele fra fabrikken ? Din nøgle er garanteret forsynet med en chip og kan transponderen ikke genkende den sker der ikke en dyt, når du prøver, at starte bilen.
Escorternes centrallåse system har den svaghed, at de ligesom alt andet ruster, så de går trægt og er desuden indkapslede, så de er svære, at få smurt. Det bevirker, at bilen ikke vil låse. Så kører låsesystemet for fuld damp, men låser alligevel ikke. Af med dørbeklædningen og så overpøser du plast dækslet med f.eks. wd 40, så det løber ned bagom så, at sige. Det virker kortvarigt, men skal efterfølgende adskilles og smøres rigtigt.
En anden ting der er velkendt på Escort er, hvis ikke ALLE ( og jeg mener ALLE ) stelledninger er kommet med op til batteriet, kan der ske de særeste ting. Lyset slukker ikke, men kan afbrydes ved, at tænde blæseren etc. Jeg kan love dig, at have fejlsøgt på mere end een af slagsen. To gange har jeg set en ledning ligge under et nyt batteri, hvor ejeren var på randen af et hysterisk sammenbrud. Så let lige det nye batteri og vær omhyggelig med, at alle kabler er hvor de skal være.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 23-06-12 18:23

Nu har jeg så lige kigget på dit link og selvom det er en sort ledning du sætter på til sidst undrer jeg mig over, at den tilsyneladende har en sikring monteret ? De plejer, at sidde på plus kabler, da der som bekendt er stel i hele karrosseriet. Jeg tror du skal få kigget rigtig godt på de ledninger af en med lidt kendskab til autoelektrik.

Kommentar
Fra : USS-KILL


Dato : 24-06-12 09:32

Cortina01: Kan kun giv dig så evig ret med hensyn til den ledning med sikring på..

Jeg har i dag fået pillet den satans alarm fri, så nu kan jeg da se modelen på den..

Tegning viser osse tydeligt det skulle være en PLUS.. Hvorfor den tidligere sad på MINUS kan jeg ik forklare :(

Så min beslutning er jeg vil forsøg at sætte dvs ledninger sammen rigtig, og se om jeg så kan gen kode fjb.

Efter gentagene forsøg igår måtte jeg se mig slået..

http://www.lpas.dk/pdf/usermanual/brug6000.pdf

http://www.lpas.dk/pdf/installation/6800.pdf

Hvis det glipper, er plan så at forsøg trimare46's ide imorgen.. og er det stadig ik muligt at få det til at virke, så vil jeg forsøg at få den pillet ud af bilen..

Men for nu, vil jeg trække bilen ind på værkstedet og se om jeg kan komme igemmen det her diagram :)

Håber i alle havde en god Skt Hans :)

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 24-06-12 11:23

he he jo du har vendt polerne, du har ganske enkelt fået et batteri med modsat polvending


Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 24-06-12 19:24

Nej, heldigvis ikke. Pluspolen sidder korrekt ind mod midten af bilen, hvor den skal sidde.
Men det der ekstra gejl er åbenbart forsynet med en sort plusledning ( Hvor tåbeligt! ) så man kan løbe helt rundt i det. Når nu alt er korrekt monteret vil jeg råde dig til, at give kablerne et par strips.
Så sidder de samlet en anden go` gang hvor der skal afbrydes.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173581
Tips : 31662
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383209
Brugere : 218252

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste